Boek: History & model:Sherman IC Firefly door W. J. Gawr

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT
Dit boek van een schrijver met een lange reeks boeken en publicaties op zijn naam is gewijd aan de Sherman IC,de 17 ponder-versie op basis van de M4 en M4 Hybrid.Het is de eerste van een nieuwe serie van uitgeverij Rossagraph en wordt gemaakt met de modelbouwer in gedachte.Het boek is opgedeeld in twee delen waarbij eerst de Sherman IC wordt beschreven waarbij het accent op poolse voertuigen ligt en wat wordt ondersteund met veel foto's en tekeningen,het tweede deel gaat over de bouw van een model van de IC,ook weer ondersteund met veel foto's.Het eerste deel is zowel in het Engels als pools terwijl het modelbouw deel alleen in het Pools is.
Persoonlijk vind ik het een goed boek wat een berg aan info verschaft,het enige wat ik niet goed kan volgen is dat de schrijver een detailbeschrijving geeft van een bepaald type tank,aangeeft bij foto's wanneer de tank op die foto een britse MkII koepel heeft en vervolgens een model laat zien van een tank die ook zo'n koepel had maar dat detail volledig mist op zijn model. Tevens vind ik het feit dat het modelbouwdeel niet ook in het Engels is een min-puntje.
Ondanks dit is het een aanrader voor iedereen die is geinteresseerd in de Sherman of Britse tanks in het Algemeen.

Titel :History& Model:Sherman IC Firefly
Wojciech J.Gawrych
uitgeverij:Rossagraph,warschau,polen
ISBN 83-89717-50-6
prijs:!? ik heb mijn exemplaar voor 19 euro gekocht maar 1 stand verder lag het voor 33 Euro ,prijs schommelt dus een beetje.

bert lindeboom

Bovenaan