BIG FOOT M923 Italeri 1/35

Het leuke aan beurzen vind 'k dat je daar eens rustig kunt rondsnuffelen tussen de soms oude modelbouwkits,
anderzijds ga je naar huis met het idee 'k moet nog veel leren
Na het 1/72° HEMTT model was het de beurt aan dit kitje van Italeri; een Big Foot M923 een moderne 5 tons truck uit de US,
gekocht voor een prikje en aldus "slachtoffer" om weer wat bij te leren...

dus na enige montagewerken en spuitactiviteiten bekwam 'k volgende delen om verder te monteren

de eerste patronen in zwart en bruin waren een beetje te licht zodat ze later werden aangevuld en het helaas aanwezige symmetrische patroon verbroken werd
gespoten met 0,15 naald en evolution zonder hulpmiddelen

'k heb er een echte zomer uitvoering van gemaakt zonder deuren of overkapping, die laatste zou 'k graag bij het volgende model zelf maken met lichte doek

deels gemonteerd de wielen zijn nog los om te verbeteren
het voertuig ziet er wel wat stoer uit maar nog wat nieuw, na het bekijken van de MIG DVD info ga 'k m'n geluk eens proberen met pigmenten en olie verf

graag jullie mening aub thanks Ludy
PS om de meesten voor te zijn 'k hou niet van wapens daarom is het machinegeweer niet gemonteerd en mogelijk ook niet op latere voertuigen wel komen ze ergens op een plekje in het diorama maar niet op de voorgrond

Hallo Ludy, zowaar uit mijn streek !

Dat lijkt me erg mooi uitgevoerd, netjes dat camopatroon. Kan je misschien volgende keer fotograferen met een strakke achtergrond, waarop je voertuig nog meer tot z'n recht komt ?

Wel de wereld is klein ...
'k heb geprobeerd om een volledige witte achtergrond te bekomen voor zover 'k het fotograferen beheers
foto's zijn soms, gelukkig wel keihard, ze tonen je de waarheid en laten fouten zien die je op het eerste zicht niet vermoed
dus ziehier enkele zonder groene ondergrond

hierna m'n eerste proeven met pigmenten in de hoop niet te overdrijven m vr gr Ludy

zoals hogerop geschreven m'n eerste model met pigmenten iets realistischer gemaakt
washes is voor volgend keer 😉

de decals schijnen nog een beetje door hier heb 'k dus iets verkeerd gedaan maar wat ??
dus graag jullie reacties en goede raad om ditte vermijden
PS de verdere aankleding op het plaatje is geen item uit de doos hoor maar reeds eerder gekleurde items aangevuld met pigmenten Ludy

Hoi Ludy,

De foto's zijn aan de kleine kant dus ik kan het niet goed beoordelen, maar wat ik zie ziet er goed uit.
Heb je voor het aanbrengen van de decals een laag glanzende lak aangebracht? Dat verhelpt 99,9% van alle 'silvering'-problemen. Nog even aanstippen met Micro Sol of Solvaset, matte lak erover en klaar is Kees.

Groet,

Eelke

Beste Eelke,
dank je voor je opinie het zet me er toe aan om nog beter te proberen
'k heb inderdaad eerst een laagje glans vernis gelegd dat had 'k ergend-s gelezen maar ofwel was het géén glans vernis 'k gebruik de Tamiya acryl vernis OF het laagje was te gering 🙁
soms zijn m'n verflagen nogal dun hetgene ook gebeurd is bij de camo partonen die hebben een tweede laag gekregen EN een verbetering van de patronen die waren een beetje symmetrisch
het kleine fotoformaat ligt volgens mij aan het laten verwerken bij Imagechek, je kan daar kiezen uit twee formaten niet ? voor het laatste artikeltje (Command Humvee) heb 'k het tweede formaat genomen
en die is groter en blijkbaar kan je ook beter je foto's verkleinen voor je ze op Image... zet klopt dat géén 2,5 Mb maar de helft vaan grootte
leuk te horen dat werk goed wordt bevonden en men op je fouten wijst, daardoor kom je uit het rookie stadium niet ? m vr gr Ludy

Hoi Ludy,

Ik denk dat 1 laagje niet genoeg was. De meeste glanslakken hebben meerdere laagjes nodig om de boel goed te laten glanzen. Dan nog zijn sommige decals gewoon kl*te, die silveren ook als je alles precies volgens het boekje doet.

OK bedankt volgende keer inderdaad meerdere laagjes tot het blinkt
dat is me overkomen met de kleien 10 tons aanhanger van Perfect Scale die ziet er uit als een glimmende Ferrari
heb de Humvee z'n eerste laagje wit gegeven maar heb de verkeerde keuze van naald gemaakt volgende keer terug 0,4 nemen voor die grote vlakken, gebruik een Evolution en Tamiya acril
ééntje stoelte is voorzien van een lagje stof 'k dnk een oud serviet en dat geeft een iets beter effect dan die plastic stoelzitting, 'k ga eens proberen of 'k aan oude zijde raak
een s een proberen een foto te plaatsen dan hebben jullie een idee en mogelijk raad thanks ludy

Terug
Bovenaan