Bezoek Albert Speer Schnellboot bunker Waalhaven

Ik kwam gisteren tot de ontdekking dat een serie Bundesarchiv foto's van Albert Speer in de Schnellboot bunker aan de Waalhaven te Rotterdam gemaakt is. Mij was niets bekend van een bezoek van Speer aan Nederland. Heeft iemand nadere info over dit bezoek aan Nederland, zal waarschijnlijk in 1943 geweest zijn ? Heb op internet ook niets kunnen vinden.

Misschien meer iets voor het Axis History Forum.

Arjan

Laatst bewerkt:

Frank Langeler

Als ik het niet kan 3D printen dan........
Lid van de TWENOT
Interesses
WOII Duits, Slag om Arnhem
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Nu bezig met
King Tiger 1/16, Ammo Trailer M10
Leuk om te lezen, alle fotos opgeslagen👍🏻

Hallo Frank, de S-38 B boot van de Speer foto's heeft de sokkel van een 4cm Bofors Flak en het zou dan ook mogelijk moeten zijn om de boot te identificeren. Niet dat ik daar nu momenteel behoefte aan heb 😊.

Groet,

Arjan

De boot van de Speer foto's blijkt dus S-117 te zijn, net de boot dus die ik wilde nabouwen :) . Ik heb zelfs nog 2 foto's van S-117 kunnen bemachtigen waar dit er 1 van is :

aePAMJI.png

Mijn model van S-117 is intussen een eind klaar en heb er ook al de eerste proefvaart opzitten.

jtyzvFp.jpg

8qzqPNy.jpg

XmtAtwC.jpg

FjbIFAM.jpg

rPTRgiw.jpg

jcaPZTf.jpg

iKZ5rs5.jpg

Groet,

Arjan

Laatst bewerkt:
Je zou vandaag bijna vergeten dat het 6 dagen geleden nog prachtig weer was. Deze foto's zijn toen gemaakt :

XlxnXEf.jpg

32suNxl.jpg

sGHKqQq.jpg

eAjvyFv.jpg

Y6Y7cL2.jpg

Ik heb eindelijk ook een stel ADV figuren geschilderd voor mijn oude S-100 boot. Ik heb13 jaar geleden een setje van 10 gekocht en weet niet of ze nog nieuw te koop zijn :

pgQq57J.jpg

v9SstCs.jpg

gxH2thV.jpg

Arjan

Frank Langeler

Als ik het niet kan 3D printen dan........
Lid van de TWENOT
Interesses
WOII Duits, Slag om Arnhem
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Nu bezig met
King Tiger 1/16, Ammo Trailer M10
Gaaf Arjan, heb je ook het Lürssen effect ingebouwd?

Hallo Frank, nee heb ik niet gedaan. Ik zie daar eerlijk gezegd het nut niet zo van in, zou dat effect op 1/35 schaal ook echt tot planeren leiden ? Het model gaat trouwens met een 3S lipo hard zat. Ik heb de roeren wel groter gemaakt omdat ik inmiddels weet dat roeren op schaal resulteren in een enorm grote draai cirkel. Volgens insiders is hier sprake van een natuurkundige wet, d.w.z. dat schaal roeren niet zo effectief zijn als de roeren in 1/1. Weet niet wat hier precies speelt, de grootte en dichtheid van water moleculen wellicht ? Bij schaalmodellen van bv. zeilboten moet je ook verhoudingsgewijs veel meer ballast aan de kiel hangen dan in het echt.

Groet,

Arjan

Bovenaan