Bergepanther Ausf. A

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Bergepanther
Hier een eeuwig durend project wat steeds een stapje verder komt.

Basis is een DML Panther A
Opbouw is Italeri, en veel is scratch, en ik haal er zowaar nog plezier uit ook. Ik heb dezelfde kit maar dan van meng, waar ik eea aan maten uit heb kunnen halen.

Intussen zit er al wat meer verf op, met name in het interieur, maar ik ben verre van tevreden, ook al zie je er niet veel meer van, en zo ongeveer alles wat je ziet, zit nog los20211009_163418.jpg20211009_163803.jpg20211009_163345.jpg20211009_163408.jpg20211009_164048.jpg20211009_164105.jpg20211009_163808.jpg20211009_164042.jpg20211009_163330.jpg
Friuls liggen klaar, en zo tijdens het bouwen kom je er bvb achter dat de bp A nooit een kugelblende heeft gehad, en die van mij.... wel, inclusief een mg mount met 2 dagen scratchwerk, maar dat is nu... weg

Niet op de foto, de spade, ook die ligt nog los en paste niet op de foto

Hi Timo,

Ziet er al gaaf uit. Heb me altijd afgevraagd waarom de uitlaten zo lang waren bij de Bergepanther. Waarom heb je een mix gemaakt van de DML en Italeri? Laatstgenoemde verder minder goede kaarten?

Mvg,

Vincent

Ik heb inderdaad gemixt, de uitlaten zijn zo lang omdat ze anders uitblazen tegen de spade, het ziet er nu nog wat oenig uit, maar als de spade gemonteerd is wordt het eea duidelijk!

Opbouw is Italeri, en veel is scratch, en ik haal er zowaar nog plezier uit ook. Ik heb dezelfde kit maar dan van meng,
Mooi werk Timo 👍
Wat ik me afvraag : waarom dit werk doen als je toch die van Meng hebt ? is die zoveel minder of spreekt deze uitdaging toch meer aan...

Hoi peter,

Ik ben er zon 5, of 6, of misschien wel 7 jaar geleden aan begonnen, en toen was die van meng er nog niet, en wanneer je begonnen bent, dan moet je t es afmaken ook toch, als deze af is heb ik nog een m32 conversie liggen ook, onderstel, romp, suspentie, PE en ga zo maar door, eraf komen doe je niet meer, dus dan maar afmaken, ik denk dat jij dat wel kent ook?

Scratchen vindt ik trouwens wel erg leuk, ik heb een aantekenblok en een potlood liggen voor tekeningen, maten en aanverwante zaken, en als het dan goed gelukt is ben ik erg tevreden.

Overigens, tijdens de bouw is de gereedschapskist aardig aangevuld, mini blokhaak, kleine schuifmaat, chopper, punch and die, en de verzameling evergreen jongt ook nog steeds aan...

eraf komen doe je niet meer, dus dan maar afmaken, ik denk dat jij dat wel kent ook?
[...]
Scratchen vindt ik trouwens wel erg leuk,[...] Overigens, tijdens de bouw is de gereedschapskist aardig aangevuld,
Ja man, dat herken ik 😆 het is dan niet belangrijk wanneer en of het ooit voltooid wordt. Ermee bezig zijn is al erg leuk en vanwege
de verstrijkende tijd waarin ervaring toeneemt en ook de collectie tools verveelt het ook nooit 🤓

Nou, al weer een half jaar later maarrrr:

Er is verf, en de bouw is op een kabel en wat vulling na klaar, het machinegeweer moet bvb nog op de spriet, iets wat ik uitstel tot het allerlaatste...

De tracks zijn een drama in 15 bedrijven, en blijven niet, ik heb een stel DS tracks die niet mn acrylverf van de wielen afschraapt, en aangezien ik er toch niet mee in de tuin ga spelen....
20220321_162639.jpg
20220321_162624.jpg20220321_162751.jpg20220321_162719.jpg20220321_162725.jpg20220321_162823.jpg

Het interieur is definitief, de romp is gelijmd, maar wie weet wat pigment, verder zit er op de romp One Shot zwarte primer, en het geel is AK 713. Reservelinks is Panzer Aces Tracks Primer, het Hout is tot nu toe Panzer Aces old wood, en de metalen delen zijn voorzien van een begin met zwartgrijs van Vallejo, interieur wit is Vallejo 71.270, en de 71.271 ral 8012 roodbruin komt ook van dezelfde leverancier. Nu naar de volgende stappen, het houtwerk bijtippen en olieverfen, en daarna de tracks, waarna het weatheren kan beginnen!

Paar schakels teveel als ik het zo bekijk 🧐

verder nice😉

Sjiek Timo.. toch op de ene of andere manier oogt dat AK geel fletser als die van tamiya… dat fletse bevalt me wel, is fijner als basis on the weatheren. maar eens proberen die AK… Heb dat trouwens ook al gezien bij andere kleuren van hun

Frank, de tracks zijn eronderuit, ik heb dragon DS tracks uit 1 deel klaar liggen. Overigens, het spanwiel zit nog geheel los.

Peter, friuls zijn me veel te zwaar en de verf en primer vliegt van de wielen af, ik gebruik eigenlijk altijd plastic tracks, gelijmd en wel, bewegen hoeft het van mij niet.

Raymond, de truck is misschien wel dat het over een zwarte primer is gespoten, zorgt meteen voor diepte, en dat fletse verdwijnt weer grotendeels door olieverf en andere smeerlapperij, ik bedenk me bvb pas net dat de bovenbak van hout is en dus wat extra aandacht nodig heeft.

Ook niet meer nodig is het maken van werkende torsiestaven, zoals te zien trekt er nog al eens een wiel omhoog...

Terug
Bovenaan