Benjamin Walet - stug III c/d *update 26 feb*

jaja mijn eerste foc, hopelijk wordt het niet foc als de vorige foc :duivel:
deze wordt het:
Dragon6009_400.jpg

met n aber PE setje. deze stug mag nog net meedoen, hijs gebouwd van mei tot september 1941, dus kan nog net :D
grtz bennie
 
YoYo Bennie,

Ik heb er verder weinig op aan te merken, het ziet er strak gebouwd uit. Ben ook benieuwd naar de PE & verdere vorderingen :)

Greetz,

Jurrie
 
Ik ben nu eindelijk klaar met het bouwen. Helaas haal ik de eind datum van de FOC denk ik niet maar er komt een week vakantie aan dus misschien haal ik het net of net niet.
Ik heb ook een aber setje gebruikt, dit is mn tweede setje wat ik heb gebruikt. Het resultaat is niet zoals het eigenlijk zou moeten maar het komt in de buurt. Al heb ik een lange weg te gaan, ik leer er van :D

De figuren zijn van jaguar en heb ze al een paar jaar in huis. Ik heb ze met mijn ontwetendheid/onkunde aardig mishandeld, zie ik nu pas :( maar n beetje putty doet wonderen. Het zijn 2 fantastische figuurtjes en hoop ze mooi te schilderen, heb als hulp het boek modeling the heer panzer crew gekocht. Is kijken of het wil lukken.
genoeg gelult, de foto's:

P2220002-1.jpg

P2220017.jpg

P2220003.jpg

P2220004.jpg

P2220013.jpg

P2220014.jpg

P2220011.jpg

P2220016.jpg
 
Een week vakantie?!? Dan moet het toch wel lukken om 'm af te krijgen? :duivel:
Ik zie nog wel erg veel lijmvlekken overal bij de pe, die zou je weg kunnen halen met een mespuntje en/ of een glasvezelpen, anders blijf je ze na het schilderwerk goed zien!
Als je dan toch bezig bent, kijk dan ook even naar de handgreep op de zijkant (die is een beetje krom zo te zien) en naar de punchmark aan de binnenkant van het luik van de commandant ;)
Ik hoop 'm over een weekje in kleur te zien!
Jan :D
 
Hey Benjamin,

Flink gepimpt om het zo maar te zeggen! :D
Volgens mij gebruik je geen bending tool of wel? Want als ik je fenders zo zie zijn ze nog al rond. Lijm en PE tja, je moet veel gedult hebben en precies werken. En daarbij Aber is ook niet de minste natuurlijk.

Succes met het schilder werk! En ik hoop dat je wat aan het boek hebt!

Groetjes
 
tanks for comment,
zoals jullie kunnen zien heb ik nog een hoop ruzie met PE en had seconde lijm in vloeibare vorm, is het altijd maar deze liep soms "weg". Nu heb ik seconde gel gekocht en dat plakt veel makkelijker maar toch is het veel geduld en netjes werken.

De fenders achter had ik een beetje ruzie mee maar de voorste heeft er flink van langs gekregen. Daar zijn ook genoeg foto's van, stug's zonder het eerste deel van de fender.
Ik gebruik idd geen bending tool maar 2 stenny mesjes, van die driehoekige dingen en soms een rondbuigtang (electra).
Er stond een link hier op twenot/missing lynx over een tool bending tool zelf te maken met behulp van een snijplankje en een liniaal, heeft iemand hier van nog een link?

Ik heb zeker wat aan het boek Boris! alleen al het gezichten schilderen vind ik op een duidelijk manier geillustreerd door foto's en heb al wat geprobeerd op een ander figuurtje en ben aardig tevreden met het resultaat. Maar nog het blijft net zoals PE oefen en vloeken :duivel:
grtz
 
Ik heb gister de stug in de verf gezet, revell. Heb het meeste seconde lijm kunnen weg werken maar je ziet het nog wel op sommige plaatsen :(.
De foto's zijn niet echt super, heb ze snel gemaakt en het weer werkt ook niet echt mee.
De FOC eindigd bij mij hier omdat ik geen foto's meer kan maken voor zaterdag. Mijn ouders gaan op vakantie en je raad het al, het fototoestel gaat mee :( dus dit is mijn laatste post bij de FOC.
zwaar FOC(K) dus..... maar pa&ma weg heeft ook zo zijn voordelen :)
Hier de foto's:
P2260001.jpg

P2260011.jpg

P2260023.jpg

P2260012.jpg
 
Terug
Bovenaan