Mededeling BELANGRIJK! Grote forumupgrade in aantocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 M2 half-track en Israëlische M247 DIVADS
Binnenkort zal het forum een tijdje uit de lucht zijn in verband met de migratie naar nieuwe, modernere forumsoftware, waar door sommigen onder ons lang naar uitgezien is. Wanneer dit precies zal gebeuren en hoe lang het gaat duren is niet bekend, want dat hangt onder meer af van de tijd die de eigenlijke migratie in beslag zal nemen en natuurlijk of er geen onverwachte problemen op zullen doemen. Kijk er daarom niet vanop dat het forum gedurende een deel van het weekend onbereikbaar zal zijn.

Na de update zal het hele forum er anders uitzien en zal allerlei functionaliteit een beetje anders werken — en er zal extra functionaliteit zijn die we nu niet hebben, of die nu slecht of überhaupt niet werkt.

Momenteel gebruikt ons forum phpBB, dat vijftien jaar geleden toen het forum opgezet werd een goede keuze was, maar dat ondertussen op veel vlakken (vooral gebruiksgemak) stevig voorbijgestreefd is.

Het vernieuwde forum zal gebruik maken van XenForo, dat modernere functionaliteit heeft en op veel punten gemakkelijker in gebruik is (zeg ik uit ervaring). Het zal misschien even wat wennen zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat snel genoeg over zal zijn. Wanneer het forum eenmaal over is op de nieuwe software zal ik een bericht plaatsen over de belangrijkste verschillen, en hoe die in XenForo werken. Wil je alvast zien hoe die software eruitziet, dan kun je eens rondneuzen op het ondersteuningsforum van de fabrikant ervan: https://xenforo.com/community/ — dat is (natuurlijk) dezelfde forumsoftware als we hier zullen gaan gebruiken.
 
Hallo Jakko,

Mooi te zien dat het Twenot-forum met zijn tijd meegaat.

Ik begrijp niets van jouw uitleg, wat er gaat veranderen, maar dat hoeft ook niet.

Wel een vraag/verzoek van mij, iets wat misschien ook bij andere modelbouwers leeft.
Vraag en Aanbod kent nu maar 1 pagina.
Ik meen, dat dat er eens 2 zijn geweest;.
Hoe dan ook, kan Vraag en Aanbod 2 pagina's worden ?

Met vriendelijke groet,
Hans Peulen
 
Hans Peulen zei:
Ik begrijp niets van jouw uitleg, wat er gaat veranderen, maar dat hoeft ook niet.
Een forum is een computerprogramma, en we gaan een ander gebruiken dan tot nu toe. Hierdoor zal het er wat anders uitzien en op sommige punten wat anders werken (naar mijn mening: beter).
Hans Peulen zei:
Wel een vraag/verzoek van mij, iets wat misschien ook bij andere modelbouwers leeft.
Vraag en Aanbod kent nu maar 1 pagina.
Ik meen, dat dat er eens 2 zijn geweest;.
Hoe dan ook, kan Vraag en Aanbod 2 pagina's worden ?
Dat forum is zo ingesteld dat onderwerpen automatisch verwijderd worden, 50 dagen (uit m’n hoofd) na het laatste bericht dat erin geplaatst is. Dit is om te zorgen dat advertenties niet eindeloos blijven staan, en er bijvoorbeeld na vijf jaar ineens een vraag komt of dat ene model nog beschikbaar is — denk ik :)
 
O, ja, natuurlijk … :huh: „Pagina” betekent voor mij in deze context: een scherm vol berichten, met onderaan eventueel links/knopjes/o.i.d. om naar een volgend scherm met berichten te gaan. Ik vergeet wel eens dat niet iedereen de juiste terminologie gebruikt :)

Inderdaad kan dat opgesplitst worden, en het lijkt me ook een goed idee om te doen na de upgrade naar de nieuwe software.
 
Beste lezers,

De regelmatige bezoekers van het forum zullen wel gemerkt hebben dat de aangekondigde update nog niet is uitgevoerd. Het plan was deze uit te voeren op 1 december, maar onverwacht leek het erop dat overgang van de ene naar de andere server ongeveer 48 uur in beslag zou nemen. Dat zou wel erg veel hinder opleveren. Enige tijd later bleek er ook een manier te zijn die slechts enkele uren zou duren, maar toen was het inmiddels te laat geworden om de wijziging nog te laten doorgaan.

Het plan is nu de update in de week van kerst uit te voeren en dan zodanig dat er minder tijd offline nodig is en er zo min mogelijk bezoekers hinder zullen ondervinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan