begin bouw resicast bedford QL

img3967xj5.jpg

img3968ox0.jpg

Hoi mede modelbouwers

Hierbij volgen even een paar foto's van het nieuwe engelse project waar mee ik bezig ben. de cabine moet nog 1 keer in de verf gezet worden eer dat hij klaar het zelfde geld voor de afwerking van de wielen. Binnen in de cabine komen dan ook twee engelse soldaten een driver en bij rijder Op dit moment weet ik nog niet of ik de bedford in een kleine diorama ga plaatsen misschien is dat wel leuk om te doen. De bak moet ik nog verder verven en af bouwen mijn vraag is voor de cavas doek welke kleur kan ik het beste gebruiken Ik zat zelf te denken aan tamiya xf 52 of raad iemand mij een andere kleur daar voor aan.

met vriendelijke groeten,

bernard van Laar

Hoi Bernhard,

Leuk te zien dat je engels bouwt. Het blijven gewoon leuke wagens. 🙂
V.w.b. de kleur van het tent doek, zorg dat het groen is als het in europa 44/45 afspeeld. Wat voor groen mag je zelf weten. De kleuren van het stof verbleken nl zo snel dat er enorm veel tinten in te vinden zijn. Zelf zie ik graag een lichtere tint van het voertuig, het wordt hierdoor minder donker en niet zo eentonig. Daarnaast moet je natuurlijk niet vergeten een Mickey mouse patroon als optie te hebben. Sterker nog, in deze periode waren de meeste vrachtwagens zo uitgevoerd. Is niet zo makkelijk netjes te maken maar daar zit hem dan ook de uitdaging in zullen we maar denken.

Wat vind je verder van het model? Past het allemaal een beetje? En hoe weet je nu waar welk onderdeel in moet? De firma staat jammer genoeg niet bekend om de duidelijke instructies... 🙁
En als laatste vraag, wat vond je nu het moeilijkste van de kit?

groeten Maarten

...die hem ook nog heeft liggen.

de positie van de laadbak roept soms vragen op,deze lijkt teveel naar achter te zitten,de achteras zit niet in het hart van de wielbak,dit komt omdat de laadbak die op de QLD wordt gebruikt een standaard GS-laadbak is en op meerdeere voertuigen werd gebruikt,de QLD heeft een wielcarrier tussen de cabine en de laadbak waardoor deze iets naar achter is geplaatst,bij de OY komt de achteras wel goed uit bij dezelfde laadbak,groeten,bert

Terug
Bovenaan