Beeep ..... afgerond

Schalen
  1. 1:35
Hallo,

Tijdens de laatste foc probeerde ik een jeep af te ronden en om de tussentijd wat te doen had ik een Beep van AFV erbij gepakt. Na verlies van interesse stond de Beep in een verloren hoekje te wachten op betere tijden en zowaar brak het moment niet zo lang geleden aan en bij de herstart stond de Beep en zo bij.
001-Verf.jpg

Hierover een laklaag aangebracht met de bedoeling de decals soepel aan te kunnen brengen, echter, die hadden geen zin, verpulverden, scheurden en wat zo meer, zodat ik in mijn verzameling een combinatie gevonden had die wel werkte. Na de decals een laklaag aangebracht voor de verdere verwerking.
002-Met%20decals.jpg

003-Decals%20en%20laklaag.jpg

Stukje dashboard.
004-Dashboard.jpg

Twee dagen de lak laten drogen en bezig gegaan met wat lichte verwering, wash en filters en meer volgt.
005-Eerste%20viezigheid.jpg

Er zit een vlek op de stoel, die is ondertussen weggewerkt.

Hoe en wat ik verder met de Beep ga doen weet ik niet precies, wel heb ik alvast een figuurtje in elkaar gezet en ben nu aan het schilderen, dit is de tussenstand, niet alles heeft al de juiste kleur, hoge en lage lichten moeten nog.
006-Start%20eerste%20figuur.jpg

Dat was het van de werktafel ...
Grtz

Re: Beeep .....

Wauw Johanna,

dat figuurtje ziet er echt mooi uit.

Je ziet nog elke keer vooruitgang in je werkjes.
Ben benieuwd wat je er verder mee gaat doen,

Rico

Hoi,

Thanx! Figuurtje is wat verder, ben niet echt tevreden, dus eventjes geen foto, kwaliteit van de figuren zelf is slecht en wat niet goed voelt is ook niet waar ik tevreden mee ben, komt wel en anders is het zo weer schoon ....

De beep is ondertussen wat verder bewerkt en Geert, hij kan vast met mij meerijden 😉

Grt Johanna

Hoi Johanna, figuur is toch helemaal niet zo slecht??? Woensdag neem je hem toch mee gaan we ff kijken!!!

Gr.JW

Dank Roger.

Ik ben nadat ik op de bouwavond verder gegaan en de figuren zo gelaten als ze waren en nu zijn en nadien is de rest ook afgemaakt zodat er sprake is van een soortement eindsituatie waar ik met wat wisselende gedachten naar kijk en uiteindelijk is dit afgerond genoeg om afgerond te zijn 😉

007-Eindversie.jpg

008-Eindversie.jpg

009-Eindversie.jpg

010-Eindversie.jpg

011-Eindversie.jpg

Het geheel kan de kast in, de werktafel is schoon .....

Bedankt voor het kijken en reageren!
Grt Johanna

Hoi Johanna!! Mooi werk!!! De figuren zijn zeker heel mooi geworden en de kleine puntjes van verbetering meenemen naar je volgende werk!!!
Mijn enige opmerking zou zijn de wielen! Het deel wat de grond raakt, het loopvlak, is helemaal in de stof zegmaar en het deel wat niet de grond raakt nagenoeg helemaal zwart! Ik zou de loopvlakken die de grond raken nog voorzicht drybryshen en de groeven juist wat meer vol laten lopen met stof. De zij en binnenkanten van de wielen nog meer stof geven!!

Gr.JW

Dag Johanna,

Petje af dat je de laatste fase zo snel hebt afgerond, en het ziet er ook nog eens erg goed uit.
Plaatje is compeet lijkt mij.

Volgende bouwavond zou ik dit nog graag eens willen zien als het kan.

Groet,

Geert

Dag allen,

Bedankt voor de reacties en de tips. Het gaat wel lukken het model mee te nemen de volgende keer en dan is het live te zien en dat is wel wat anders dan op scherm zoals vaker het geval is .... 😉

Grtz

Dag Jip 😉 Erg leuk tafereel, en ziet er heel goed uit !!

Veel plezier met de volgende :idea:

Stoffig, maar vrolijk groetje 😉
Peter

Hoi Johanna,
Mooi geworden. Leuk om er steeds weer jou style in terug te zien.
Merk dit met name aan de figuren en de gescilderde details. Alsmede je manier van verweren.
Nogmaals, mooi vignette

Grtz jacco

Hallo heren op deze zonnige morgen .....

Dank voor de reacties, ik neem de tips mee naar het volgende project waar ik mee begonnen ben, ik vind het grappig te lezen dat ik een eigen style heb en dat is een mooi compliment. Het staat in de kast, ik vind het mooi geweest, tijd voor het volgende!

Grt Johanna

Voertuig, figuurtjes, volledig concept: zeer wel gedaan en dus OK.
Wat mij stoort is de ongelukkige plaatsing van die tweede jerrycan, diegene die zich situeert tegen het spatbord: zeer storende uittsteeksels, precies een halve koe-uier.

Moet ik er wat aan doen? Model staat hier in de kast, gaat nooit naar een wedstrijd, dus waarom zou ik het veranderen, ik het er zelf niet zo'n probleem mee, maar verder prima dat je me er op wijst, dan weet ik bij de wc's die hier staan die blijkbaar niet zo hoort.

J.Prummel zei:
Moet ik er wat aan doen? Model staat hier in de kast, gaat nooit naar een wedstrijd, dus waarom zou ik het veranderen, ik het er zelf niet zo'n probleem mee, maar verder prima dat je me er op wijst, dan weet ik bij de wc's die hier staan die blijkbaar niet zo hoort.

Op die plek zitten in mijn Jerry-can houder ook gaten. die uitsteeksels zijn afstandsbussen om hem vast te maken aan het spatbord.
Niks aan veranderen dus. Aan mijn jeep ( een 1:1 ) zaten ook "veld"-conversies, ik heb ze gelaten voor wat ze zijn en na restauratie weer erop gezet.

't is een mooie voor de vitrinekast,

Rico

Dank Rico voor je uitleg, zo zie je maar, beetje kennis van zaken kan een hoop verkomen 😉

John, zoveel dorst hebben ze ook niet, ze zijn met zijn 2-en ..... 🤣

Terug
Bovenaan