Bedford QLT 1/35 IBG

Hoi.

Na een tijd van weg geweest te zijn ga ik toch weer de draad op pakken met het bouwen van Engelse Legervoertuigen om te beginnen heb ik gekozen voor een Bedford QLT 1/35. Het zal wel een tijdje duren voor dat ik hem af heb. Dit komt door dat ik van Eduart een setje besteld heb plus van Toro models een paar figuren besteld heb voor in de cabine en laadbak.

22496156jc.jpg

Heb nog geen idee welke registratie tekens er op gaan komen misschien 49 wesex division Wordt in ieder van een eenheid die betrokken is bij de bevrijding van Nederland 1945 of september 1944 /oktober 44 slag om Overloon

Met vriendelijke groeten,

bernard

Hoi Bert,

Daar had ik nog even niet zo snel aan gedacht vind het een goed idee van jou. Ik denk dat ik voor de verandering de Bedford maar eens van deze registratie tekens ga voorzien.

groetjes van bernard

Hoi Modelbouwers,

Vandaag maar even lekker wezen knutselen met de bouwkit van IBG, Moet zeggen dat de cabine van de Bedford niet mee viel om in elkaar te lijnen mede door dat het voor front nog erg scheef is Uit eindelijk is het mij gelukt alleen kom je niet aan een paar kleine kieren. Ik denk dat ik hier na toch maar geen IBG Kits meer koopt. Tamiya en Dragon Bronco Minart heb ik betere ervaringen mee qua in elkaar zetten.

22512757pa.jpg

Misschien hebben sommige van jullie wel betere ervaring met IBG of slechter

Tot zo ver dit kleine verslag

Met vriendelijke groeten,

Bernard

bernard van laar zei:
Hoi Modelbouwers,

Vandaag maar even lekker wezen knutselen met de bouwkit van IBG, Moet zeggen dat de cabine van de Bedford niet mee viel om in elkaar te lijnen mede door dat het voor front nog erg scheef is Uit eindelijk is het mij gelukt alleen kom je niet aan een paar kleine kieren. Ik denk dat ik hier na toch maar geen IBG Kits meer koopt.

Jammer dat je met "scha en schande" tot deze conclusie moet komen. Maar zo heb je weer wat bijgeleerd. Had je de doos dan niet eerst geopend vooraleer je ze kocht? En is jouw Eduard-setje voor de kit van IBG voorzien? Zo niet, dan zal het nog leutig worden.

Hallo Bernard

Kwam vandaag deze link tegen waarin iemand de IBG Bedford QLR wireless bouwt: http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234957388-135-bedford-qlr-ibg-models/
Hij komt tot dezelfde conclusie- pasvorm is naadje pet, maar als je dit voertuig echt wilt hebben kun je er wel wat moois van maken.

Veel succes met je Bedford!
HTH

Erik Jan

Mooie truck Bernard !

Beetje late tip, maar misschien heb je nog iets aan de bouw review van Terry Ashley op PMMS.
In zijn verslag staan altijd nuttige bouwtips en eventuele valkuilen van een kit... zie alhier

Veel plezier met het vervolg
super_zps0681fd38.gif

groet 😉
Peter

Terug
Bovenaan