Af! Bedford QL 6-pdr. gun portee

Dit model is af!
Dat was mijn voornaamste alternatief voor de Crusader 🙂 Ook deze heb ik vroeger nooit gebouwd, maar ik heb liever tanks dan vrachtauto’s, dus dat gaf de doorslag. Leuk om hem dan nu toch gebouwd te zien worden hier 🙂

Mooi aparte bak 👍 leuk dat je deze met het kanon gaat bouwen !

Happy Voorpret 🙂👍

Altijd leuk die Engelse vrachtwagens!
Veel plezier Herman.

Hele goeie keus, Herman. Mooie kit en apart voertuig.

je zag die ex-portees later in de oorlog ook nog in een tweede leven als GS truck met een andere bak, maar nog steeds met die cabrio-neus!

je zag die ex-portees later in de oorlog ook nog in een tweede leven als GS truck met een andere bak, maar nog steeds met die cabrio-neus!
Klopt de oude (peerless) ga ik misschien ombouwen naar deze versie.
Ben wel op zoek naar hoe die bak er nu precies eruit ziet. De portee bak is namelijk duidelijk anders...
Altijd mooi, zo'n Engelse lelijkerd.
Kon je nog een plekje vinden voor deze Herman?😄
Als vervanger Jan 😉 en anders gewoon weer een extra Billy kast erbij 😎

Dat lijkt de infanterie zug aanhanger, waar de bepakking van de infanterie in lag tijdens mars, maar de naam is me ontgaan

Ja peter, maar dan de latere variant, de paardenmoordenaar noemde men die, mits ik het goed heb. De originele was van (deels?) Hout, en de late van staal, waardoor ie te zwaar was

Het is ook gewoon een veel beter model 🙂 Maar dat geldt voor bijna alles van Italeri tot begin jaren ’80, vind ik. Pas daarna ging het langzaam bergaf bij Italeri en beter bij Tamiya.

Behalve met de figuren want vanaf tweede helft jaren zeventig waren de Tamiya figuren beter dan de wat houterige Italeri figuren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die was ik even vergeten, inderdaad 🙂

Hoi, Update,

De 6pdr is binnen bedankt Peter. Dus we kunnen beginnen (nadat ik eerst de A30 Challenger heb afgebouwd)

In de tussentijd de oude QL gesloopt en schoon gemaakt. Die verf vloog eraf met Dasty 🙂 , zelfs de Humbrol verf...

Maar de vraag bleef knagen over de ombouw (oude kit)
Dus gegoogeld en hier op het forum een oud draadje...
Hier wordt gerefereerd naar je moet een GMC bak pakken voor de ombouw maar die is toch heel anders dan boven vermeld foto's.
Tenzij iemand een toevoeging heeft zal het toch een scratch bak moeten gaan worden.

Nog even geduld dan komen de foto's en waarschijnlijk beide in parallel bouwen...

Herman

ha Herman , dat aangehaalde bericht van mij is al van even geleden .Hierin zie ik niet de referentie vande GMC bak .Hiermee is in ieder geval 1 QLD uitgerust maar hoeveel dat er titaal gemaakt zijn is moeilijk te achterhalen .Getoonde foto's zijn allemaal GS bakken alsop de QLD

Ook ik begonnen..
Eerst de sprue foto's
1757146194823.webp

De Motor klaar (ga ik niks aan doen zie je toch niet en wat je niet ziet hoeft niet gepimpt worden)
1757146277854.webp
En het huwelijk zoals ze dat noemen (en veerarmen, veel schuur werk...)
1757146322851.webp
En veel gaatjes te vullen

En step 2 compleet...
1757146461010.webp

Verder naar de volgende zaken. Naast flash en gaten kom ik eigenlijk niks raars tegen behalve dat de Fusee kogel niet aansloot maar dit was snel verholpen. Helaas geen foto....

Hoi allen,

Ik zoek nog engelse figuren (ombouw naar frans, sorry maar dat worden dan wel andere hoofdjes).
Wat is er beschikbaar in deze tijds periode?
1757339932800.webp
Deze misschien? Maar wie heeft die nog?
Tevens mis ik dan nog een chauffeur...

Dat setje heb ik wel één en ander uit gebruikt maar volgens mij toch ook nog een paar van over...🤔
Ik ga wel even op visite bij het onderduik adres van de old school minimensjes.... de Britten zitten in vak rechtsboven 🧐
Je hoort van me ASAP....

Bekijk bijlage 54874
Deze misschien? Maar wie heeft die nog?
Ik — die zitten bij m’n Crusader:

img_3020-webp.54378

Maar ik ga ze niet gebruiken, dus tegen verzendkosten mag je ze hebben.

Bedankt Peter en Jakko hiermee kan ik verder...

Verder met stap 5
Niet veel spannends het past allemaal...
1757519641507.webp
Stap 6 is wel opassen
Eerst C80 en C79 en 0,8 inkorten.. is gemakkelijker daarna C78 (Front) en daarna de achterkant.. Vervolgens de deuren vreemd genoeg hoeven die niet ingekort te worden ....
1757519629511.webp
Ja ook ik moet aan de slag met Styreen...(stap 7 & 8 )
1757519850329.webp
Gaten die we niet zien vullen we dus ook niet (onder de kisten zitten pinmarks )
Maar deze moeten ook beter...
1757519919186.webp
Deze Flimssies zie je weinig van maar toch..
Nieuwe vuldoppen
1757519960027.webp
en met nieuwe handvaten
1757519973607.webp

Op naar de volgende stappen...
Herman

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat je de flimsies opnieuw maakt. Maar de handvaten had ik van papier gemaakt (o.i.d.) het was namelijk vlak plaatwerk en geen rond staf materiaal.
Verder leuk om te volgen, staat ook nog mn lijst.

Hoi,

Weer wat progres gemaakt...
step9.webp
Met wat klein aanpassingen die "knipper" installatie klopt niet dus aangepast..
Verder nog wat zaken niet gemonteerd... komt later...

Step10.webp
En hij staat op de wielen...
Step11.webp
Het laadbed met de "ketting verwijderd", komt een echte ketting later...
Step12.webp
Vervolg van het laadbed met de 6pdr inrichting naar achteren gemonteerd. Alles zit nog los voor de spuit.
Nu eerst primer

Herman
Ps. Als iemand nog zittende Desert Rat figuren heeft (Tamiya (bijv figurenset uit de set 25pdr) of Italerie) dan houd ik me aanbevolen..

Mooie combi Herman 👍 ik had de 6Pdr nooit weg moeten doen zie ik nu 😭 nee hoor... nu is-ie tenminste gebouwd 😁👍

Hallo weer een paar stappen verder.
Decals (ook de vlag aangebracht), Filter, Washes, Highlights en wat schade aan gebracht.
Volgende stappen, diepte aanbrengen aan de schade en weathering.
Bertrand maar even toegevoegd tenslotte is dit een parade voertuig..
Zal dus ook niet echt veel modder hebben...(even denken hoe we dit gaan doen)
(ps de groene is de ombouw naar standaard QLB)
1761640491868.webp
1761640531824.webp

Ik vind hem geslaagd!

Wat betreft verwering heeft ie al wat meegemaakt, maar de bemanning heeft hem inderdaad verzorgd.

Wat me opvalt is dat de 'stukscommandant' in de houding staat, terwijl de houding van vooral de man achter hem nogal nonchalant is. Ik verwacht dat hij rechtop zit. Ik.typ dit in het besef dat je moet roeien met de riemen figuren die je hebt.

Groeten, Jan

Mooi geworden Herman 👍 ook ik heb ietwat moeite de parade sfeer aan boord te herkennen.

Idee voor een titel :

"Get Ready For The Parade"

Terug
Bovenaan