Beach babe: Sherman met wading gear

Richard Cramer

Lid van de TWENOT
Hallo allen,

Het was mijn bedoeling om met dit idee aan de FOC mee te doen. Er zitten me echter te veel historische haken en ogen aan om het voor "Normandië" door te laten gaan.

Neemt niet weg dat het idee op zich leuk genoeg is om uit te voeren. Ik wil dan ook, tussen mijn werkzaamheden aan "Too stubborn..." door, met dit vignette bezig gaan.

groeten, Richard.

Ha die Martin,

De M4A2 van Academy. Dat is een shelfqueen die ik nieuw leven in wil blazen (daar heb ik met "Too stubborn" wel meer last van het laatste half jaar 🙄 🤣 ). RUDD, het enige dat er op komt is een 75mm loopje van RB.

Zoals ik al eens op de bouwavond heb verteld is het de bedoeling om er een monument van te maken. Er voor, poserend voor de camera, een schaars geklede jongedame. Door deze Sherman met wading gear te gebruiken krijgt de titel van het vignette een dubbele lading.

Lijkt me dat ik deze Sherman wel kan gebruiken? per slot van rekening staan er (denk ik) overal in de wereld wel monumentale Shermans...

groeten, Richard.

Richard,

Als het een monument gaat worden, heb je meer speelruimte. Ten slotte zijn er genoeg voorbeelden van Shermans die als monument zijn geeindigd, terwijl de eenheid voor wie het monument is gemaakt dat type Sherman niet gebruikte. (Cookie, bv. M4 voor monument voor de Canadezen in Italie, terwijl die daar M4A2 en M4A4 gebruikten)
Na WOII zijn er trouwens ook "monumentale" Shermans samengesteld uit resten van verschillende voertuigen.

Met een monument kan je je uitleven op roest, verval en ander leuks. Ben benieuwd!

Hieronder nog een link naar een pagina met veel foto's van veel Sherman monumenten:
http://the.shadock.free.fr/Tanks_in_France.html

attachment.php
2242132459_cfde3e7a6c_o.jpg

Erich

Hallo allen,

Bedankt voor jullie hulp 😀 .

@ Eric: jij vraagt, ik draai...:

De kit zelf is dus van Academy:

23zs.jpg

Foto's van de shelfqueen zoals 'ie er momenteel bij staat:

h6ff.jpg

1wev.jpg

@ Marc: bedankt voor de link, is gelijk opgeslagen onder de favorieten! Wel ben ik nu nog meer in twijfel... Op de doos van dit Academy model staat duidelijk M4A2. Zoals jullie kunnen zien heeft de kit de grote ronde luiken en op de koepel een 2e luik. Echter, alle M4A2's die ik op de foto's in de link van Marc heb gezien hebben de kleine rechte luiken en geen extra luik 😕 ... Afgaande op mijn gevoel zeg ik dat de kit een M4A3 is...

Waarna nog steeds niet de vraag beantwoord is of dit type tank in de eerste dagen (voor de in gebruikname van Arromanches) in Normandië aan land kwamen (en zo niet, waar dan wel??).

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

groeten, Richard.

ha richard,
beetje lastig als er over 1 onderwerp twee treads tegelijk lopen,in nieuwsgroep heb ik een antwoord gegeven,maar in ieder geval is het NEE,dit type is uberhaupt niet in nw-europa gebruikt,het is een laat model M4a2 met grote luiken etc,deze gingen vooral naar de russen en US-marines hebben er ook wat gehad.
groeten,bert

Richard,

Sluit me aan bij Bert. Met dit model kan je niet uit de voeten in een Normandie 44 setting. Omdat je deze kit voor de FOC wilt gebruiken, kan je ervoor kiezen om alleen de toren te gebruiken. Met wat aanpassingen daaraan zou dat kunnen.

Ha Marc,
ik zie niet zo goed hoe je een high bustle toren kunt gebruiken voor de periode van Normandie( maar ik leer graag bij),hooguit als losse toren van een opgedoken DD-tank,een antal hadden ze wel,
groeten,bert

Ha Marc,
kwam zelf niet zo snel op een mogelijke high-bustle voor die periode ,dus misschien had ik hem over het hoofd gezien ,het sherman programma is nogal gevarieerd.
groeten,bert

Hallo allen,

Bedankt voor jullie reacties en duidelijkheid. Ik ga het monument naar de Pacific verplaatsen (hadden die lui van Academy dát in ieder geval wel goed gezien 🤣 ...).

Blijft de Bofors GMC nog over voor de FOC. Dit draadje blijft in dit subforum staan, is het ook gelijk afgelopen met die dubbele postings 😉 ...

groeten, Richard.

zijn zat leuke pacific settings te bedenken voor dit soort shermans. Zaloga heeft er wat boeken over geschreven, textueel niet heel spannend, maar er staan leuke plaatjes in. je kunt hiermee vast wel een monument bouwen wat bv in bevrijd voormalig amerikaans gebied staat (fillipijnen?), maar misschien kun je wat leuks met een sherman die al heel wat jaartjes in de jungle staat te overwoekeren? roestig, rottig, maar lijkt me wel erg leuk om te doen.... als iedereen dit soort kitjes nu eens gaat dumpen omdat iedereen tasca wil gaan bouwen....dan weet ik er een hoop leuke dingen mee te doen 🤣

Terug
Bovenaan