- Interesses
- Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- M577, AMX-PRI, NEKAF, AMX-105mm, Centurion Mk5/2
In steeds meer draadjes over voertuigen komen 3D geprinte onderdelen aan de orde. Variërend van wensbeelden, noodkreten of realisatie ervan. Ik ben zelf ook de zoete vruchten van 3D geprinte onderdelen gaan plukken. KL modellen zijn volgens “goed Nederlands gebruik” nooit conform standaard en werkelijk overal moet conversie plaatsvinden. Op zich leuk, het is immers je hobby, maar als je ziet welk detailniveau tegenwoordig 3D mogelijk is! Kortom de zoete vruchten smaken naar meer. Echt enorm tof dat er op dit Forum een aantal actieve 3D tovenaars zitten die ook bereidwillig zijn om zaken te maken voor mede forumleden. Echt super! Maar eigenlijk, en dat proef ik bij meer, wil je zelf dit kunnen of eens proberen. Oké, je moet het leren, je moet een goede printer hebben ….maar de dimensie van je hobby wordt echt groter en dat is een investering waard.
Waar ik naar toe wil met deze inleiding: is het een idee om in deze tijd dat we ‘s avonds toch veel thuis zitten een online 3D tekenenklas te beginnen met forumleden die daar zin in hebben. Gewoon via Teams of zo en dan echt letterlijk bij het begin beginnen. Nu hopen dat mensen als bijvoorbeeld @Jasper Breur en @Frank Langeler (sorry dat ik jullie noem, maar ik heb zulke mooie dingen van jullie ontvangen) of anderen die ons mee willen nemen in de basistechnieken. Een basis waarop ieder zich vervolgens zelf verder kan ontwikkelen, met af en toe een terugkom Masterclass! Het is maar een wild idee maar het verhoogd (doordat we samen in Teams zitten) het “soort-/lotgenoten gevoel” en stimuleerd innovatie doorwerking in onze hobby.
Ik ben benieuwd naar reacties en eventuele animo hiervoor …en als die er niet is: dan niet.
Waar ik naar toe wil met deze inleiding: is het een idee om in deze tijd dat we ‘s avonds toch veel thuis zitten een online 3D tekenenklas te beginnen met forumleden die daar zin in hebben. Gewoon via Teams of zo en dan echt letterlijk bij het begin beginnen. Nu hopen dat mensen als bijvoorbeeld @Jasper Breur en @Frank Langeler (sorry dat ik jullie noem, maar ik heb zulke mooie dingen van jullie ontvangen) of anderen die ons mee willen nemen in de basistechnieken. Een basis waarop ieder zich vervolgens zelf verder kan ontwikkelen, met af en toe een terugkom Masterclass! Het is maar een wild idee maar het verhoogd (doordat we samen in Teams zitten) het “soort-/lotgenoten gevoel” en stimuleerd innovatie doorwerking in onze hobby.
Ik ben benieuwd naar reacties en eventuele animo hiervoor …en als die er niet is: dan niet.