Bas van Oostrom--->Hotchkis 35/38 Tank--->UPDATE 12FEB

Wouter Siepman

Lid van de TWENOT
Mooi!

Hoi Bas,

echt mooi geworden! Ik zie dat je de haakjes nog om hebt weten te draaien (en de loop wat ingekort), nice safe!

De giet structuur komt echt heel mooi uit nu hij in de verf staat.

Ondergrond komt vast ook goed, groetsels Wouter

Hoi Bas,

Je model vind ik erg mooi, de ruwere structuur op de tank komt mooi tot zijn recht en voegt echt wat toe. Het metaaleffect op je kabels is top (Hint: een kleine How To?.... :D ) Ik wil erg graag weten hoe je dat gedaan hebt.
Inerdaad nog even wat aandacht besteden aan het grondwerk en je hebt een klein maar fijn geheel.

groet,
Robert Jan

Hee jongens allemaal bedankt voor de gave reacties!!!

De kabel en de ketting zijn gewoon meegespoten in de kleuren van het model, ik heb ze daarna meerdere keren gewashed en gepigment met als laatste voor het metaal effect bewerkt met een zacht grafietpotlood, dat is niet een standaard potlood maar een uit een geheel grafiet, erg kwetsbaar maar het resultaat mag er zijn.

En wat ondergrond betreft maak ik een hele nieuwe, ik heb net ff een lijstje gescoord bij me oudertjes dus beginnen we weer opnieuw.

Iemand nog ideen qua ondergrondje??

Jongens, wie kan me inspireren in het maken van een ondergrondje??

De hotchkiss moet er op komen te staan maar heb niet echt veel inspiratie vwb een mooi ondergrondje.

WIE HELPT!!

Jongens ik heb een nieuw dio ideetje, het moet uiteindelijk een aflopend stoffig landweggetje worden met wat gras en bosjes op de flanken met wat klein erosie debre langs de randen van de weg.
>bijgaand 2 foto´s<

Zo mennekes, hierbij m,n laatste post.. Ik ben klaar en heb daarmee voor het eerst een compleet model plus ondergrondje gemaakt sinds 11 jaar ik heb er weer veel van opgestoken en heb nu alweer zin in de aankomende modellen die op de agenda staan :) :)

Edit: even een paar foto´s extra toegevoegd.

PE-ter v. Stiph0ut

Lid van de TWENOT
Hij is goed geworden bas! Echt mooie foto's ook! Ik zat echt te kijken naar je matglans, heb je daarvoor iets door de verf gemengd, of gewoon met een doek over gewreven of zo?

Het lijkt alleen net alsof je het luikje van de bestuurder en het grote luik op de voorkant een beetje hebt dichtgeverfd. Verder ziet hij er prima uit.

Greetz!
Peter

Hee Peter, ik heb door de vallejo modelair, matte vernis gemengd, gewoon op de bonnefooi wat druppels ingemikt werkt prima.
En ja dat luik daar zit wat teveel aan putty tussen, volgende keer iets beter opletten met smeren ;)

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Bas, dit ondergrondje is een hele verbetering tov de vorige! Erg mooi gedaan zo. Ik zou alleen de zijkanten anders afwerken, zodat je de piepschuim niet meer ziet.... dunne strookjes balsa of evergreen erop ziet er een stuk netter uit ;)
Jan :D

jan peters zei:
Bas, dit ondergrondje is een hele verbetering tov de vorige! Erg mooi gedaan zo. Ik zou alleen de zijkanten anders afwerken, zodat je de piepschuim niet meer ziet.... dunne strookjes balsa of evergreen erop ziet er een stuk netter uit ;)
Jan :D

Hee Jan bedankt, ik denk dat ik dat ook maar ga doen, dan is ie echt "af"

Benjamin de Groot

Lid van de TWENOT
paar stukkies evergreen zwart maken en er tegenaan plakken: dan issie helemaal af.

Voor zover vind ik het model echt geweldig. Vooral de manier waarop je de metaaleffecten hebt kunnen vangen is echt een genot om te zien. Ik krijg zin in een bronco-kitje denk ik ;)

ik had toch een hele reply klaar,
die wil ik je na de FOC graag geven,
voor nu,

schilder-technisch: top,

bouwtechnisch: er zijn wat verbeter-puntjes...

geheel: errug mooi, ik doe het je niet na,

Rico

Bovenaan