Bas van Oostrom--->Hotchkis 35/38 Tank--->UPDATE 12FEB

Ik heb weer wat vorderingen gemaak, koepel is nagenoeg klaar en bewerkt met tamiya putty voor wat meer textuur en ik denk dat ik de hull ook maar ga doen, ik vind het er wel mooi uitzien en op foto`s kan ik ook de grovere textuur zien dus weer eens wat nieuws proberen.
De fenders zijn een klein debakel geworden, ik had zoals de eduard beschrijving zegt de endjes van de orginele fenders af gehaald om daar de eduards voor in de plaats te maken.
Ik heb natuurlijk niet aan de afstanden gedacht en hatsee alles eraf gehaald erop geplakt en de edurds erop........niet dus, heb ik de komplete fender L+R te ver naar achteren geplaatst en moest ik noodgedwongen wat vijlen om de oude er weer op te krijgen en zo dus met wat aanpassingen incl evergreen (handig joh dat spul) zitten ze er weer op. nu nog even afsmeren met putty (prachtig spul!!) en klaar is kees.

Tot de volgende update, foto`s die ik van het weekend maak.

M,n model is bouwklaar, van het weekend ga ik hem een kleurtje geven met m,n nieuwe airbrush kitje, eerst even experiementeren op een oud model en dan hup de Hotchkiss in de menie :)

Hierbij de foto´s.

Jeetje jongens, wat een leuke reacties :) en dat voor iemand die maar 3x per jaar een moelletje maakt.
Ik heb iig uitgevonden dat ik die kleinere wat simpelere modelletjes het leukst om te bouwen, lekker priegelen ;)

Nu de volgende uitdaging, airbrushen voor het eerst sinds 10 jaar ongeveer :huh:
Maar dat gaat ook lukken.

Wouter Siepman

Lid van de TWENOT
mooi!

Hoi Bas,

netjes gebouwd! textuur ziet er echt goed uit.

twee kleine dingetjes die mij opvielen, ik zie nog een sinkmarkje aan de zijkant van de kanon mantel (kleine,lichte deuk) maar dat valt echt in de categorie "nit picking".

Je hebt het korte (37mm SA1:cool: kanon gebruikt, maar deze steekt nu aan de voorkant nog uit over de mantel, hij moet eigenlijk binnen de mantel blijven, zie de verschillende foto's op www.chars-francais.net voor referentie.

Naast het kanon zit nog een machine geweer, deze is op de foto's iig nog niet gemonteerd (ik denk ik zeg het maar even, voor de zekerheid!)

succes met spuiten, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, tot nu ziet het er allemaal top uit iig!

Gr. Wouter

Je hebt het korte (37mm SA1:cool: kanon gebruikt, maar deze steekt nu aan de voorkant nog uit over de mantel, hij moet eigenlijk binnen de mantel blijven

Daar zal ik van het weekend even wat aandacht aan besteden.
Naast het kanon zit nog een machine geweer, deze is op de foto's iig nog niet gemonteerd (ik denk ik zeg het maar even, voor de zekerheid!)

Ok, op mijn bouwtekening is niks terug te vinden van een machinegeweer en er is ook geen plaats voor, ik zal dus daar ook even wat extra aandacht aan besteden.

Thanx voor de tip!!

boris bakker zei:
Ziet er goed uit Bas!
Geen problemen gehad bij de track's? Deze waren bij mij veel te lang. :huh:
mzzls

Nee geen enkel probleem, ik heb de hobby bos tracks gebruikt, deze zijn omdat het allemaal losse links zijn prima op lengte te maken.
Kwaliteit is iets minder maar ze zitten er prima op en ze kosten niet veel!!

Had ik dat geweten van die tracks....

Leuk model he. Hier en daar moet je het ding aanpassen maar ik vind het wel een tof tankske. Dat grijs, is dat verdunde putty? Met wat heb je dat verdund?
Succes met het verfwerk!

Hendrik

Hendrik Van De Slijke zei:
Had ik dat geweten van die tracks....

Leuk model he. Hier en daar moet je het ding aanpassen maar ik vind het wel een tof tankske. Dat grijs, is dat verdunde putty? Met wat heb je dat verdund?
Succes met het verfwerk!

Hendrik

Hey Hendrik, dat grijs is met tamiya extra thin cement verdunde putty ook van tamiya, je moet snel werken anders dikt het uit maar als je dat onder controle hebt werkt het erg prettig en krijg je er een mooi resultaat mee.
Ik breng het op met een middel borstelkwastje, je moet het een beetje deppen tot het opdroogt zodat je een wat ruwer oppervlak krijgt.

Ha jongens, m,n modelletje is nagenoeg klaar, nog wat kleine details en klaar is kees.
Ik ben ook net begonnen met een simpel ondergrondje, ik heb wat geprobeerd op de manier zoals dominique mij eens als tip gegeven heeft, nu eens kijken of ik dat ook red :)
Ik ga morgen foto´s maken en plaatsen zodat jullie kunnen zin hoe ik ervoor sta, ik ben benieuwd ;)

jeroen duifhuizen

Lid van de TWENOT
hee bas ziet er al goed uit! ik denk wel dat in ieder geval het onderstel nog wat viezer, stoffiger mag. verder lijkt het alsof de tank een beetje zweeft boven het grondwerk.
kan je misschien van het grondwerkje nog een overzichtsfoto maken? op t eerste oog is dit gewoon bruin met wat gras langs de kanten? misschien zou het mooier zijn om de tank door het gras te laten rijden.

grtz jeroen

Hee Jeroen, klopt het is een bruinachtige klei/zand achtige ondergrond met wat gras langs de kanten.
Misschien is het mooier als ik hem helemaal in het gras laat rijden dan hoeft de onderkant ook niet meer vuiler gemaakt worden.

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Ha Bas!

Ik vind hem erg goed gelukt!
Het loopwerk en de ketting/ kabel vind ik echt zeer goed! Loopwerk is qua stof goed gedoseerd naar mijn ideeen contrasteerd goed met de hull, en de kleur van de ketting en kabels zijn perfect! Wat heb je daarvoor gebruikt? Over wat Jeroen zegt met dat zweven ben ik het wel eens, maarja dat is iets voor de volgende keer dan maar hé. De uitlaat had naar mijn idee wel iets minder licht gemogen, maar dat is ook een kwestie van smaak.

Groetjes

jeroen duifhuizen

Lid van de TWENOT
kleine aanvulling, wat ik bedoel met t onderstel nog wat meer stoffig maken, is dat het dan iets meer 1 wordt met de ondergrond. door beide te bewerken met dezelfde pigmenten bijvoorbeeld.

grtz jeroen

mooi !

al ben ik niet gecharmeerd door je ondergrond

het lijkt wel in zeven haasten ineengeflansd en dan zeker het lange gras, dat lijkt nu net afgemaaid door een pikdorser (en dat bedoel ik enkel opbouwend)

ik zou nog meer eenheid in het geheel proberen te creeren

cheers
Dom

Jan Peters

Lid van de TWENOT
De tank vind ik erg mooi, maar kan inderdaad beter met het ondergrondje 'een gemaakt' worden (dat vind ik zelf ook altijd het moeilijkste ;) )
Alle drie mijn voorgangers hebben gelijk, iets meer stof, iets verder in de ondergrond, en wat extra werk maken van het gras.... uiteraard ook opbouwend bedoeld! ;)
Jan :)

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Hoi Bas,

Ik vind dat je aan de tank niet veel meer moet doen, er zit genoeg stof op. Ik denk dat het anders te "overdone" word.
Ondergrondje nog wat aandacht aan geven, maar dat is al gezegd.
Verder, mooi model, zeker de details aan de achterzijde.

Top, Peter.

Bovenaan