Bas Hermsen - Panzer 4 C (update 27-2)

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Eerste details en basisdingen in de verf gezet ( rubber van de loopwielen en de tracks). Daarnaast al een paar chips op de koepel gezet. Nog een lange weg te gaan ;)

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
@ Robert: Nee, met een fijn kwastje. Vervolgens heb ik de chipping afgezwakt met spiritus op een oorstaafje.

Hier de eerste pinwashes, denk als ik de hele tank zo moet doen dat ik wel een week of 2 bezig ben :huil: ;)

Het derde wiel van links is onbehandeld.

vraag ik me nou net hardop af of die nummers er niet binnen de korste keren eraf liggen vanwege slijtage door de tracks? lijkt mij dat als ie gaat wringen, dat de tracks de nummertjes eraf schuren, of is dit niet zo? het is een gedachte hardop, want mijn laatste duitsers hebben geneens nummertjes op de wieltjes, vandaar!

Timo

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Bas Hermsen zei:
Hier de eerste pinwashes, denk als ik de hele tank zo moet doen dat ik wel een week of 2 bezig ben :huil: ;)

Maar het resultaat is er dan ook naar! ;) Mooi werk zover Bas! Die manier van chippen moet je me even laten zien volgende week donderdag! (AUB ;))
Jan :)

Twee weken.... en zo hoort het ook jongen. Alles met beleid ;)

Ziet er mooi uit.
Wat me wel opviel is dat sommige beschadigingen uit het rubber van de loopwielen te rond lijken. Geloof dat Jan dat ook al eens opmerkte over dat reservewiel voor op de tank. Denk dat die beschadigingen wat hoekiger mogen zijn.
Als het vertekend is op de foto, heb ik niks gezegd.

grt

Robert

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Gaaf Bas!

Je Pin washes kosten dan misschien tjd, maar zoals Jan al zei, het resultaat mag er zijn! Die nr's, tja wel groot maar een mooie toevoeging naar mijn idee. Pfff... wa teen werk zeg die sprare track's zo precies schilderen. Ik neem aa ndat ze gewoon vast op de tank zitten?

Groetjes.

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Weer wat verder gewashed, niet veel progressie maargoed...

Toch blijf ik last houden van overbelichting, dus de kleuren komen wat licht over.

de groeten

Maarten Weers

Lid van de TWENOT
Dat ziet er erg mooi uit Bas. Zeer strak geschilderd.

Een vraagje:
Is dit grijs niet erg licht van tint voor een 1940 uitvoering? Ik heb altijd begrepen dat het panzergrijs erg donker was, meer tegen zwart aan. Iemand die hier meer van weet?

groeten Maarten

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Bedankt heren :) Wat de kleur betreft heb je zeker gelijk Maarten, maar bijna zwart is zo saai om te verweren. Als de tank klaar is zal deze donkerder uitvallen. Meer in de vorm van artistieke vrijheid zegmaar....

Groeten,

Bas

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Verder gegaan met de washes, en stof (mig pigmenten) op het onderstel. Let wel dit is bij lange na nog niet af, jammer genoeg :)

Groeten,

Bas

Op de fender is wat verf eraf gesprongen, dit wordt nog bijgewerkt...

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Schitterend Bas!
Hout is zeer goed, en bij het sprocket wiel waar het stof zich mengt met olie is ook zeer overtuigend! Hij is nu al zeer goed!
Hoe heb je het staal van de bats gemaakt? Dit is iets waar ik zelf nog geen "perfecte" formule voor heb.

groetjes

jeroen duifhuizen

Lid van de TWENOT
hoi bas,
ziet er echt super uit. hier kan ik nog veel van leren. en wat licht betreft??? geldt niet zon beetje hetzelfde voor alle russische tanks die hier gebouwd worden op t forum?? die schijnen ook veel donkerder groen geweest te zijn dan dat ze meestal hier gebouwd worden. in mijn ogen een prima kleur waardoor het veel meer tot leven komt en je tenminste nog iets van de verwering kan zien.

ben benieuwd naar t vervolg!

grtz jeroen

Hij wordt mooi Bas.

Ik vind die lichte tint grijs niet zo'n ramp eerlijk gezegd. Er komen toch nog filters overheen, en dan nog. Met 100% natuurgetrouw Panzergrau (dat rijmt, trouwens) wordt het erg donker en saai, en heel moeilijk om het interessant te houden.

grt

Robert

Bovenaan