Autocar U-8144T tractor wrecker

Mijn inbreng is een model van Real model en wel de Autocar U-8144.
Zover mij bekend is deze alleen bij de Navy gebruikt en aantallen zijn onbekend, ik heb ergens gehoord iets van 2 stuks 🤣
Tot nu toe nog geen foto`s gevonden van dit voertuig op een na die in de handleiding staat dus geen fantasie voertuig gelukkig.

DSC_7668.JPG

Ha Ronald, leuk voertuig ik heb hem ook liggen, ik hoop alleen voor jou dat hij beter is gegoten dan mijn exemplaar.

Volgens het Tankograd boekje is er eentje als experimental vehicle naar het leger gegaan en zijn er door de US Navy inderdaad wel een klein aantal in dienst genomen.

Bruce

Hoi Ronald 😀 mooi werkpaard heb je gekozen !
Wel effe doorbijten ja met een dergelijke (minder mooi gegoten) kit..... maar ik geloof in je 😉

Misschien kan ik je hier mee opvrolijken ? Onder andere wat foto's van de U-8144T binnenkant cabine :
http://www.lone-rover.com/cpg1412/thumbnails.php?album=91

Veel plezier !
Kranige groet 😉
Peter

Peter bedankt en het zal best wel voor mekaar komen met dit lelijke kreng 🤣
Bedankt voor de URL en daar kan ik wel wat mee dus weer een gelukkig mens op dit moment 😉

Ha die Ronald,

Mooi ding, deze Wrecker 🙂 . Met de Chieftain van Frank en de M31 van mij heb je toch 3x kans dat een model van jou de winnaar wordt 🤣 ...

Heb gisterenavond de onderdelen van de M31 geïnspecteerd en genummerd. Net als jij heb ik er wel wat kromme gietingen bij, maar niets om me zorgen over te maken.

Succes!

groeten, Richard.

Ronald, jammer dat het zo moet.

Ik hoop dat je je toch nog bedenkt, want ik was hem graag blijven volgen(en ik denk dat ik niet de enigste ben)

Bruce

Kan hem even niet volgen Ronald, mis ik iets????

In ieder geval zeer jammer.... sluit me aan bij het bedenkteam.

Frank 😉

ik wil niet heel erg lullig doen frank h. maar jij was degene die begon over of het wel of niet kon dat deze mee zou doen.....

Ronald ik hoop dat je de zin weer kan herpakken om verder te gaan want je hebt echt een heel erg leuk voertuig staan waar zeker potentie in zit.

Groeten Erik

Toch weer jammer dat het zo moet, veel plezier met je model Ron, ik blijf het met belangstelling elders volgen en voor degene die hier verantwoordelijk is ... eerst tot 10 tellen en dan reageren ..... leven en laten leven ....

Wat mij betreft gewoon meedoen! Trek je niets aan van de opmerkingen, het was ook vast niet de bedoeling om je te laten terugtrekken.

Groet
Oscar

Heej Ronald, ik respecteer je besluit, maar je moet gewoon poep hebben aan dat
oeverloze gepraat over iets dat duidelijk wordt medegedeeld, maar niet goed wordt gelezen...

Lekker bouwen, laat mauwers maar mauwen 😉 (ik mauw ook wel eens, maar plaats dat zélden 🤣 )

Kom óp Ronald, onthoud jezelf (en ons) niet jouw fraaie project... gewon lekker doordoen !

Vrolijke groet 😀
Peter

helemaal mee eens ,een recovery-foc zonder deelname van mister-recovery kan eigenlijk niet,en buiten dat is het een hele interessante,onbekende truck,altijd leuk,
groeten,bert

Ik zie hier een zwart wit discussie ontstaan.
Nergens heeft Frank aangegeven dat wielvoertuigen niet mogen, hij stelde slechts een vraag in het topic van Bruce.
In de aankondiging staat duidelijk dat het thema van de FOC ARV is: Armored Recovery Vehicles. Deze truck is geen gepantserd voertuig, dus in die zin valt het er buiten. Het is wel een bergingsvoertuig, dus het past er ook wel binnen. Er is simpelweg een schemergebied, en daar gaat de discussie nu om.
Om dan met termen als 'degene die hier voor verantwoordelijk is' te gooien, of te wijzen naar Frank, als zijnde de aanstichter, vind ik erg flauw. Het voegt niks toe aan de discussie, die er op basis van wat ik hier boven schrijf, wel degelijk kan zijn. Misschien moet Richard, als moderator van de FOC, hier een uitspraak over doen.

Persoonlijk denk ik, dat het thema 'gewoon' militaire bergingsvoertuigen moet worden, al dan niet gepantserd. Dit maakt het aanbod en mogelijkheden om te bouwen breder, en zorgt dat Ronald mee kan doen binnen de FOC. Want ik ga hierin mee met Bert.

Ronald, ik hoop van harte dat je toch verder wilt gaan met je project. You put the R in ARV!!! 😉

Hartelijke groet, MartinD

Inderdaad Martin, militaire bergingsvoertuigen dat dekt de lading en voorkomt discussies of opmerkingen die van het hoofddoel afleiden.
Het gaat er niet om wie wat zegt, maar wat ik wel van Ron kan begrijpen is dat hier soms mensen reageren op het forum die naar spijkers op laagwater zoeken en dat op een manier doen wat niks met het onderwerp te maken heeft of er zeer ver vanaf staat.

Just my 2cents 😉

Terug
Bovenaan