Af! Autoblinda AB40 Ferroviaria 1/72

Dit model is af!
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:25
  3. 1:35
  4. 1:72
Da's een hele mond vol, die titel, leek me wel een mooie om als mijn eerste post op dit forum te zetten. Ik heb de AB41 en 43 ook al gemaakt, blijven leuke modelletjes van Italeri. Dit is dan weer een aparte variant, speciaal om over het spoor te rijden. En met een paar gewone wielen, voor het geval de bemanning het spoor bijster raakt.

De bouwdoos word geleverd met een stukje rails erbij en dat vraagt natuurlijk om een klein dioramaatje. Ik heb diverse ideëen gehad, van ezels op het spoor tot een perronnetje, maar uiteindelijk toch maar gekozen voor een ouderwetsche sabotage-aktie dmv een explosie onder de rails. Die explosie heeft, naast een verruïneerd spoor, ook geleid tot een ietwat geblakerde boom, wat hopelijk wel te zien is op de foto's. Deze boom is trouwens mijn eerste poging om een boom te maken, deze is van wat losse takjes en wat stukjes spons in elkaar geknutseld. Als je snel kijkt is het net echt.

Verder zit er een ietwat radeloze bestuurder op het spoor, die er geen brood danwel pasta meer in ziet. Of in zijn achteruit of die loodzware wielen vervangen door de weg-wielen, wat waarschijnlijk geen eenvoudig klusje is. Dit poppetje is overigens afkomstig uit de stal van AB Figures, het setje bestemd voor de Sahariana. Die heb ik dan weer niet gebouwd, maar wat niet is.....

Al met al was dit een leuk projectje om te doen en hij staat gezellig in de vitrinekast naast de AB41 en AB43.

1684764725986.jpg1684764725990.jpg1684765010312.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Of in zijn achteruit of die loodzware wielen vervangen door de weg-wielen, wat waarschijnlijk geen eenvoudig klusje is.
Zoals ik hem zie Ron, is die achteruit naar de sabotage plek gereden, en kan die lekker voorruit weer terug.

Verder mooi werk 😉

Zoals ik hem zie Ron, is die achteruit naar de sabotage plek gereden, en kan die lekker voorruit weer terug.

Verder mooi werk 😉
Krijg nou wat, je hebt gelijk, helemaal niet in de gaten gehad! Maarja, hij zit vast met secondenlijm dus of ik dat nog kan herstellen.....nouja, dat maakt de keuze voor de bestuurder ook wat makkelijker, denk ik 😎

Leuk en geslaagd projectje Ron 👍 (verkleinwoord is vanwege de schaal 😉)

Maak je geen zorgen vanwege een rijrichting want deze pantserwagen heeft zowel voor als achter een stuurinrichting 😅

Leuk en geslaagd projectje Ron 👍 (verkleinwoord is vanwege de schaal 😉)

Maak je geen zorgen vanwege een rijrichting want deze pantserwagen heeft zowel voor als achter een stuurinrichting 😅
Ja, ik weet het, met die vorige twee had ik dat ook al gezien, maar dan ga ik nu toch nog de boot in. Nouja, dan zullen we maar denken dat de beste man nu het geluk aan zijn kant had en net voorbij was toen de boel explodeerde.

maar dan ga ik nu toch nog de boot in
hoezo dan ? het ding staat op rails dus daarom is de richting waarin de neus wijst niet relevant toch ? anders zou het voertuig maar één kant op
kunnen omdat het niet keren kan.
Of begrijp ik het verhaal verkeerd ?

Ik denk dat hij bedoelt dat het een beetje onwaarschijnlijk is dat men hier het spoor aan het bewaken is in z’n achteruit.

Mijn idee achter dit tafereeltje was dat men niet verder kon vanwege het opgeblazen spoor en dan is het wat logischer als men vooruit rijd. En inderdaad, nu staat de achterkant richting de ontploffing. Dat klopt dus niet met mijn idee. En dan te bedenken dat ik al twee van soortgelijke voertuigen gemaakt heb, dan zou je toch denken dat ik wel weet wat de voor- en achterkant is. Maarja, dan ben je lekker bezig, he, en leg je de laatste hand aan het geheel......en dan ga je de mist in. Nouja, het is allemaal niet zo belangrijk, ik heb me vermaakt en daar doe ik het voor. Ik heb me in ieder geval gehouden aan de slogan van Jakko, zie ik....

ach so jah... nu is het me duidelijk... ik dacht er iets te praktisch/realistisch over. De eerste indruk telt zwaar bij verhaaltjes in diorama vorm.

Ik heb me in ieder geval gehouden aan de slogan van Jakko, zie ik....
😆👍

Terug
Bovenaan