ARV vraagbaak

M31 en Grant samen?

Hallo allen,

Ik zit nog te twijfelen of ik mee doe en waarmee: heb eeb Aires VT 34 conversie voor een T34, maar ook een M31 conversie voor een Grant.

Over die laatste twee gaat mijn vraag:

Zijn de Grant en de M31 samen op één strijdtoneel geweest? Uren zoeken naar info op het w.w.w. kom ik niet verder dan dat de M31 voornamelijk in Italië is ingezet. Wanneer ze samen kunnen in één scenario zou ik namelijk best een M31 willen bouwen die een Grant uit een greppel trekt. Dit onder het motto "Brothers in Arms" 🤣 ...

Maar het moet dus wel mogelijk zijn. Wie kan mij uitsluitsel geven?

groeten, Richard.
 
Hoi Richard,

Misschien sporadisch in Europa, maar ik denk dat je beste kansen in de Pacific/Azie liggen.
De Grants(zowel US als Brits) werden massaal naar het verre oosten verscheept toen er voldoende Shermans waren.
Volgens mij was Italie dat kantelpunt en zijn daar niet veel (of geen) Grants meer geweest.

Maar:Australiers, Britten en US marines hebben de Grant nog druk gebruikt in het oosten en zullen zeker ook M31 ARV gebruikt hebben.

Wim
 
Hoi Richard,

Een M31 en een Grant kun je uitsluiten, aangezien dat een US ARV en Britse gevechtstank zijn.
Een M3 Lee zou wellicht kunnen, deze heeft in Tunesie wel rondgereden:
m3leestuckinravinebarbarianlocationelguettar.jpg


En hier een M31, inclusief funky camouflage:
m31trvelguettar.jpg


Groet, Martin
 
Bergetiger

Richard en andere deskundigen.
Ik heb in de stapel kits nog een oudje staan. Het is de enige die volgens mij voldoet aan de eisen voor deze FOC, maar ik twijfel.
Het is een model waar nogal wat om te doen is (geweest). Is het nou een bergingsvoertuig of een "mijnenlegger"?
Om zeker te zijn toch maar even deze vraag:

Mag ik mee doen met de Italeri Bergetiger?

Ik hoor het graag,
Groet,
Willem
 
@ Martin: bedankt voor de foto's. Dat de M3 in Tunesië heeft rondgecrosst wist ik wel, de vraag in nu of die onderste funky M31 ook in Tunesië is gefotografeerd... Het theater maakt op zich voor mij niets uit, ik wil gewoon graag de scene die ik voor ogen heb (M3 samen met M31) bouwen.

@ Willem: wanneer je met de Bergetiger de "go ahead" krijgt, let dan op de pasvorm van de voorste pantserplaten, de mudflaps en de hull. Dit zootje paste bij mij voor geen meter. Heb er heel veel snijwerk, schuren en plamuren op los moeten laten. Proefpassen is dus het devies!

groeten, Richard.
 
Richard Cramer zei:
@ Martin: bedankt voor de foto's. Dat de M3 in Tunesië heeft rondgecrosst wist ik wel, de vraag in nu of die onderste funky M31 ook in Tunesië is gefotografeerd... Het theater maakt op zich voor mij niets uit, ik wil gewoon graag de scene die ik voor ogen heb (M3 samen met M31) bouwen
De foto van de M31 is genomen in El Guettar, en dat is Tunesië volgens mij.
Dus ik zou zeggen, leef je uit!

Groet, MartinD
 
Dag Ronald, zonder helemaal de discussie te gaan voeren die al gevoerd is door "kenners".
Op een opgedoken foto van een "Bergetiger" zit een onderdeel op de voorkant dat toch sterk doet denken aan een middel om zaken te verslepen.
Kijk maar eens aan de voorkant van de Tiger, en die middelen op de voorkant doen dan ook anders vermoeden.



Dus blijft mijn vraag staan:
Mag ik mee doen met de Italeri Bergetiger?
Wie kan en mag hier nu antwoord op geven. Richard P?
Groet,
Willem
 
'Bergetiger' lijkt sinds die foto inderdaad meer een multi-purpose voertuig te zijn geweest dan alleen maar een 'lading-legger'. Er is een paar maanden geleden trouwens nog een foto opgedoken op eBay, maar veel mensen hebben 'm denk ik gemist want de prijs was (IIRC) bijzonder laag.
 
Willem Visser zei:
Dus blijft mijn vraag staan: Mag ik mee doen met de Italeri Bergetiger?

Ik 'denk het wel', aangezien het armored is en tevens duidelijk recovery-details aan boord heeft.
Ik zie minder kansrijke initiatieven door de ballotagecommissie glippen, dus volgens mij is dit een dikke GO !

groet Frank
 
Terug
Bovenaan