Armourfast Cromwells

Evenals velen onder u ben ik deze herfst weer begonnen met plakken.
Om er weer in te komen en omdat ik even vastliep met mijn project met de flammpanzer( dio lukt niet erg) maar begonnen met een doosje van Armourfast. Lekker weinig onderdelen, snel klaar en ....twee voertuigen tegelijk.Ik heb wat met deze doosjes. De shermans heb ik al gebouwd en gedetailleerd en dat gaat met dit model ook gebeuren. Back to basics met evergreen strip en kanibalisme uit andere doosjes.Ik bouw deze dingen echt voor mijn plezier, geen stress van perfect bouwen want dat lukt toch( hoewel...) niet.Voor diorama's vind ik ze ideaal.Enig minpunt zijn altijd de tracks.Bij de shermans kan je er nog een laagje van bv Esci tracks overheen plakken, maar bij de Cromwells lukte dat niet.De achterkant is daarentegen weer makkelijker in zijn fatsoen te krijgen.
Beide modellen bevinden zich in het laatste stadium d.i nog geen weathering met pastels en figuren. De uitvoering met Hessian tape sprak mij aan, dus dit geprobeerd te maken met stukje loodfolie. Met Green stuff lukte dat niet zo.

Foto-GRDA83FI-G.jpg

Foto-7XEPWQVW-G.jpg

Foto-LT3LGTZS-G.jpg

Ziet er vet uit en ook nog een beetje lief voor iets vreselijks als oorlog.
Ik ben inderdaad van plan om voor (grotere) voertuigdio's op 1/72 over te schakelen. Kost minder stress want hoe groter hoe nauwkeuriger dingen komen natuurlijk. Twijfel is nog wel een beetje de onvermijdelijke "chunkyness" van sommige onderdelen. Maar ja....

Cheers,

Anne

Terug
Bovenaan