App model colors

Tini Hendriks

Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
Nu bezig met
Jagdpanther, Crusader, Savoia Marchetti SM79, Clubmobile
Collega bouwers,

Ik gebruik al een tijd de app Model Colors op mijn Apple apparatuur en wil jullie graag op deze app attenderen.
Hij werkt op iPhone als iPad. Er is ook een pagina op Facebook, voor wie daar op zit.
Wellicht zijn er heel wat gebruikers hier, maar voor wie het niet kent, lees even door.
Er zijn voor Androïd andere soortgelijke apps, maar daar ben ik niet in thuis.
De app is een database van alle verfkleuren die je hebt.
Mits natuurlijk ze eerst in het programma ingevoerd zijn.
Het grote voordeel is dat je alle kleuren nu altijd op zak hebt, dus niet meer vertwijfeld voor een verfrek hoeft te staan, afvragend wat je zou meenemen,
want ons kent ons, als je, al dan niet alleen door een “onbekende” stad flaneert en een modelbouwzaak doemt op,
je het niet kunt laten om naar binnen te gaan én A L T I J D met iets naar buiten komt. (Sorry voor de lange Carmiggelt-zin;)
In de database worden regelmatig nieuwe merken toegevoegd, zelfs pigmenten en washes staan erin.
Wat ook fijn is dat een conversionkaart is ingebouwd, en je dus persé niet weer snel naar de winkel moet omdat het groen op is.
Kortom, je verfpallet in je binnenzak.
Ik vind ‘m reuzehandig!

De link: ‎Model Colors


88A88280-BAC2-4E06-BDE7-00CF095D7F0A.png


Overzicht van kleuren, je kunt direct zien welke kleuren je hebt.

AEE447A1-7915-42CA-84A5-E0AB69ED0424.jpeg

Kleurvergelijk in een oogopslag

C4F72E02-FB08-4EBB-94AF-1AE314582F82.jpeg
 
Hé, bedankt, ik denk dat ik daar ook maar eens naar ga kijken … ik heb al meer dan eens de laatste paar jaar een potje verf gekocht omdat ik dacht dat het op was, terwijl er nog eentje stond. Niet zo’n punt voor kleuren als OD, maar transparant groen of zo gebruikt ik toch echt niet zo heel veel dat ik er twee potjes van nodig heb :)
 
Ik gebruik deze op een IPhone. De optie dat je kleuren te zien krijgt als je je camera ergens op richt vind ik handig, net als het op zak hebben van je eigen verf zoals eerder genoemd is erg handig.

‎Model Paints
 
Als in-app aankopen zie ik daarbij „annual subscription” en „remove ads” — die valt voor mij helaas af …
 
Ik heb de Android app een paar keer gebruikt, maar geen stash manager kunnen ontdekken, terwijl ik die best zou kunnen gebruiken, al is het maar omdat mn verf op nummer staat en ik de namen opschrijf in mn kladblok, welke ik gebruik voor het noteren van mengsels, patronen, ik teken er zelfs onderdelen op na om na te maken e.d., in mijn ogen onmisbaar!
 
Terug
Bovenaan