Aparte Gallery Twenot-modellen?

PE-ter v. Stiph0ut

Lid van de TWENOT
Even een vraag, ik denk vooral aan de beheerders, maar is het een idee om een aparte fotopagina aan te maken van al het moois wat in de loop der tijden is geplaatst op onze mooie site?

Weet niet hoe reëel of praktisch zoiets is, maar we zouden een gallery kunnen hebben gesorteerd naar voertuig, maker of locatie. Ik zou soms wel eens alles van een bouwer bij elkaar willen hebben als referentie, of Amerikaanse figuren apart, dioramascenes, of in 1 oogopslag alle Pz I's. Natuurlijk kun je zoeken, maar dat betekent lange lijsten met resultaten en steeds nieuwe zoekopdrachten. Ook verdwijnen foto's weleens als ze van de bron worden gewist, da's ook zonde.

Soort "Twenot Showcase"?

Henry Klom

Lid van de TWENOT
Een showcase met modellen zou ik niet op het forum plaatsen. Zoiets lijkt mij meer wat als een onderdeel voor op de Twenot-website.

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Op het forum is er niet de mogelijkheid om aparte fotopagina’s aan te maken, behalve dan natuurlijk door een onderwerp te starten met daarin die foto’s.

Automatisch is dit zeker niet te regelen: het vereist dat iemand dat doet en ook bijhoudt, anders heb je al snel een overzicht van oudere zaken waar niks nieuws meer bijkomt. Dit geldt ook voor wanneer dit op twenot.nl in plaats van twenot-forums.nl gedaan zou worden.

Ik denk dat in principe de beste oplossing is om te proberen consequent tags toe te wijzen aan onderwerpen. Dat heeft echter twee problemen:
mensen moeten de tags toewijzen aan onderwerpen (liefst natuurlijk degene die het onderwerp plaatst) en ze moeten dat consequent doen (als ik als tag m4_medium_tank gebruik en een ander sherman, dan zul je die eerste niet vinden als je op de tweede zoekt, en omgekeerd). Dat, en we zouden door de oude berichten heen moeten gaan en tags toewijzen aan alles waar dat nodig lijkt te zijn, en dat is me nogal een werk.

EricReist

Lid van de TWENOT
mooi idee, en zeker een toegevoegde waarde voor zowel de website, forum of FB pagina. Zal ook als inspiratie gelden voor veel (potentiele) bouwers en wellicht nieuwe leden. Maar dan inderdaad ook een rol voor een moderator om foto's te plaatsen, te selecteren (en is er een grens qua niveau, grootte, aantallen)..., nog los van de vraag of het technisch kan. Maar het zou een echte meerwaarde hebben, zeker!

Bas Slaats

TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Op Fb kan ik wel een map aanleggen, alhoewel alle foto's natuurlijk al beschikbaar zijn, hooguit dat je wat moet scrollen. Ik probeer zoiezo al iedere maand 1 model te belichten door die als omslag kader te nemen. (mocht leden nog foto's hebben, stuur maar door!)
Het forum heeft wel een FOC gallerij met alle winaars, maar niet met "reguliere" modellen. Ik kan zo een draad starten met "model van de maand ofzo" maar dat blijft subjectief natuurlijk.
Mocht je echt iets specifieks zoeken, dan is Google vermoedelijk je grootste vriend.

Gr Bas

Guido Snoek

Lid van de TWENOT
Hoi Bas,
Soms is google grrr.
Als ik bijvoorbeeld voor het eerst Hemtt Fire Truck google, dan kreeg ik (in verleden) meer andere 'onderwerpen', dan ik eigenlijk zocht. Het lijkt dat google na een week of maand wel meer informatie geeft, maar als het gaat om de goede, juiste informatie of plaatje, dan lijkt het vaak toch zoeken naar een speld in een hooiberg, en alleen door weken te zoeken, kom je dichterbij in je zoektocht.
Helaas niet altijd. :|
Als ik nu google op dit onderwerp, dan krijg ik zeker meer plaatjes, maar eigenlijk nog steeds niet wat ik nog zoek.
En dat heb ik soms ook betreft met andere bouwpakketten, die ik bouw.
Ik ben daar dus altijd heel veel tijd aan kwijt.

Via deze forum, dus via de leden, heb ik in de korte tijd al veel meer informatie verkregen, waar ik anders nooit of pas later (heel misschien) via google aan zou zijn gekomen.
Dus iedereen bedankt, en dat meen ik. :+:

Sommige zijn blijkbaar beter in zoeken of hebben meer geluk, dan ik betreft zoeken, dus daar ben ik dan blij mee.
En ik denk ook dat meer ervaring zeker meespeelt.
Dus ik ervaar het ook als zeer prettig, dat ik hier een vraag mag plaatsen, en dat anderen mij willen helpen hierin.

En soms heb je nog geen vraag, dan lees je een rubriek van iemand, en dan denk je: eureka 💡
Ik lees nu hier meer, dan ik deed voor jaren :huh:;)

Mvg
Guido

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Google probeert behulpzaam te zijn door te gokken naar wat je bedoelt, en dat is erg handig als je het niet precies weet maar bloedirritant als je wél naar iets specifieks op zoek bent.

Bovenaan