and you're drinking TEA? Epiloog Waaloversteek-diorama

Interesses
Diorama en vignettes, WO2
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:48
  3. 1:56 (28 mm)
  4. 1:72
  5. 1:76
  6. 120 mm
Nu bezig met
Vignettes WW2, enkel voertuig
Dit dio speelt zich net na de verovering van de Waalbrug bij Nijmegen. Na een aanvankelijk vreugdevolle ontmoeting tussen de Airbornes en de Britten, ontstaat er onenigheid over het hoe nu verder. De Amerikanen willen koste wat het kost door naar Arnhem, want anders was hun grote offer op de Waal voor niets geweest. De Brittten hebben hun (terechte) orders om niet verder om te rukken, wegens afgesneden aanvoerlijnen, te weinig infanterieondersteuning en algemene vermoeidheid.
Uit verschillende bronnen blijkt dat een Amerikaanse luitenant zelfs de Britse Troop Commander met de dood bedreigd heeft, door zijn Tommy-gun door te laden en op diens hoofd te zetten.

Zonder partij te willen kiezen, wil ik in dit dio iets van deze ruzie laten zien en zijdelings de omstandigheden. Zo is door small-arms fire, veel van de stowage vernield en komt een crewlid van de achteropkomende Sherman, wat van hun karige voorraden brengen. Ook heb ik het geheel op een smalle dijk geplaatst om het hachelijke van verder, ongedekt, oprukken te laten zien.
Van de Amerikanen is er eentje gewond en de luitenant ziet er ook niet al te helder meer uit. Z'n helm is ie al in de strijd verloren.
Het paar met de gewonde moet straks van onderaf de dijk omhoog komen te lopen.
De figuren zijn bijna af, sommige moeten nog oogjes krijgen en de voeten van het paar met de gewonde moeten nog anders, vrees ik.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Figuren zijn van Dragon, Tamiya en Resicast, sommige met een Hornet hoofdje.

Hier dan de foto's. Op de plaats van de kaarten moet een Dragon Firefly van de Grenadier Guards komen te staan, maar die zit op dit moment onder de natte verf.

Groets, Anne

3263489019_dbc0297402_b.jpg

3264315670_45a48f0e43_b.jpg

Mooie Firefly 🙂 , ben beniewd wat je er van gaat maken. De figuren zien er iig al wel best netjes uit! (zal binnekort wel even komen kijken..)

Gr.!

Wijnand

Terug
Bovenaan