Allrad Blitz (update 7-2)

PietvanHees

Regiocoördinator Zuid-Oost
Lid van de TWENOT
in september bleek mijn grote Blitz-held Teunis van Dijk terminaal ziek. 23 december is hij overleden. (Voor de mensen die de verhalen niet kennen: Hij had 100 echte Opel's periode 1929-1980 waaronder een 7 tal 3 tonner Opel Blitz.) Reden voor mij om met mijn hoofd in Blitz sferen te zijn. In de week voor kerstmis heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de (voor mij) heilige graal op tafel gehaald. Een echte Allrad Blitz.

Ik had 20 jaar geleden al eens een poging gedaan maar die was gestopt op de assen. (de wielen had ik zelf gegoten)
PICT0014.JPG

De kit is van Plus model. het ziet er best spectaculair uit. en het klopt redelijk.
PICT0003.JPG

De wielen zijn veel beter dan die ik zelf heb gemaakt, maar ze missen de trommels.
PICT0007.JPG

Chassis

Van het originele chassis blijft weinig over. (het aangepaste frame en de verenpakketten)
PICT0011.JPG

Hieronder het standaard ter vergelijk (Ik zal deze foto's nog een keer vervangen)
PICT0010.JPG

PICT0013.JPG

PICT0012.JPG

allradblitz-31-1-2010-1.jpg

allradblitz-31-1-2010-2.jpg

allradblitz-31-1-2010-3.jpg

allradblitz-31-1-2010-4.jpg

De foto's zijn van 31-1. Een cabine in die tijd is een houten frame met blik beplating, dus het houten frame binnen is zichtbaar. (ben heel benieuwd naar de tamiya variant...) De kop-deksel van het motorblok is verre van glad. Die rillen erop zijn behoorlijk grof werk, dus die moeten er nu op. De rest van de ontbrekende delen (ontsteking, waterbuizen, etc etc.) komen later.

Het schiet niet erg op. Ondertussen zit wel de koffer in elkaar en ben ik begonnen aan het dashbord. Italeri's dashbord is pure fantasie. Dat van Tamiya klopt heel aardig.

Blitz mich bitte!

Je hebt me weer zover gemotiveerd dat ik een Blitz in civiele uitvoering ala je kolenwagen ga maken als tussendoortje.
De motivatie erachter is top Piet, het is weer 's tijd voor een van Hees classic.

Groeten Rick

Terug
Bovenaan