Airbrush + compressor gezocht

Hallo, Ik ben Rob en ben op zoek naar een goed werkende airbrush pistool en compressor. Door omstandigheden pak ik mijn oude hobbie weer op maar deze keer niet meer met penselen. Ik hoor graag van jullie.

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 Medium Tank M3 en XM706E2
Ik heb er geen voor je, maar nieuw hoeven die echt niet zo duur te zijn. Ik heb een paar jaar geleden bijvoorbeeld een airbrushcompressor en spuitcabine bij HBM gekocht en was geloof ik voor minder dan €200 klaar. Noem dat twee modellen (incl. accessoires) minder dat jaar :)

Met een instapmodel ben je al voor €85 klaar (airbrush plus compressor) :

Spuit komt met 3 verschillende naalden en nozzles, wat wil je nog meer ? Reserve naalden en nozzles (alle drie formaten samen) zijn ook voor nog geen €5 bij te bestellen in China (Aliexpress). Ik heb ook zo'n Chinese spuit, niets mis mee en volstaat voor de gemiddelde amateur gebruiker.

Arjan

Arne Ρоirοt

Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse pantservoertuigen, van oud tot jong
Hallo Rob
Ik kocht onlangs voor € 87,- deze Fengda AS-196A Airbrush minicompressor en ben ZEER tevreden
Later aangevuld met dit doube action airbrush voor € 22,- Airbrush pistool Fengda BD-180
Ook weer uitmuntend en ik ben best veeleisend. Ik snap niet dat ze het kunnen maken voor dat geld.
Prima zaken doen met Airgoo (in Emmen) trouwens. Snel leveren (morgen), kwaliteit, compleet assortiment,
Bestel gelijk de goede slangen, ontwaterslot, airbrush-steun en snelkoppelingen etc!

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Is gewoon een soort van badger airbrush lijkt wel. En dan te bedenken dat in die 22 euro ook nog eens productiekosten zijn meegerekend, transport uit china hierheen en een marge, dus niet gek.

Dit type compressor vindt ik zelf niet zo, wordt mij te warm, maar voor die prijs...mijn eurotec compressor kost zowat het zesvoudige, maar is dan ook wel een multifunctionele sta in de weg, bijvoorbeeld ook prima geschikt als voetensteun en opstapje. Ik heb trouwens een H&S evolution 2 in 1 èn een H&S ultra, maar de ultra laat ik meestal links liggen tov de evo, die gewoon prettiger werkt...

Interesses
Normandië, en Pak40/Sig33 op gemotoriseerde onderstellen
Daar zit wel wat in, maar op mijn manier van denken is een thermische beveiliging niet de juiste manier om een compressor aan en uit te zetten, maar een onderdeel van de beveiligingsketen, niet meteen geschikt voor veelvuldig schakelen.

Aan de andere kant, 9 tientjes met een jaar garantie is echt niet duur, en als hij er na 5 jaar mee stopt is er nog geen man overboord. Ik heb zelf mn huidige compressor gekocht in 2005, en heeft nog geen misklap gegeven, waar ik ansich al heel blij mee ben, enige wat ik met regelmaat vervang is de pvc slang tussen de compressor en de airbrush, maar dat is vooral omdat ik het spul op mn werk per honderd meter inkoop, en nog steeds geld, wie appelen vaart wie appelen eet!

Ik weet je budget niet, maar ik zou wel gaan voor kwaliteit. Een goede airbrush maakt het heel veel leuker! Ik heb jaren geleden een h&s gekocht (niet goedkoop) maar het is de beste investering die ik heb gedaan. Koop een paar bouwdozen minder en je hebt veel meer keus ;)

Naja, om het weer lastiger te maken😄

zelf heb ik een H&S evolution 2-1 : was een prima spuit maar ben tijdens m’n KMK tijd over gestapt op Iwata. H&S zijn zeker erg goede spuiten maar toch wel minder vergeleken met die Iwata’s
Daar heb ik er 2 van, beide de custom micro’s maar 1 met een side cup en de andere met een top feed. Ik spuit eigenlijk alleen nog maar de die side cup feed, omdat ik dan over de spuit kan kijken. De topfeed gebruik ik ook nog maar enkel voor grotere vlakken of voor dio ondergrond te spuiten. Die topfeed cup is ook groter dan de side cup. Maar met de side cup daar kun je makkelijk een groot voertuig in 3-4 lagen mee spuiten. En de side cup kun je links of rechts gebruiken.
mss ook iets om mee rekening te houden qua cup plaatsing.
een onder cup raad ik niemand aan, gaat je echt in de weg zitten.

my 2 cents, en sterkte bij de juiste keuze maken

gr

raymond

Bovenaan