Airborne Jeep

Mooi!
Hoe is die 1/16 Jeep trouwens?

Mooie kit Rob met verrassend mooie details. Alleen de vering is knap beroerd uitgevoerd en de decals voor de meters op het Dashboard zijn erg slecht. Dit zijn zaken die echt goed zichtbaar zijn en in mijn ogen beter ontworpen hadden kunnen worden.

Bedankt Marcel, toch wel interesse om die nog eens te bouwen.

Marcel,

Mooi project. Er is altijd iets speciaals aan Airborne jeeps!

Met dit soort grote modellen zijn er ook allerlei kleine details die ineens veel meer in het oog springen...
Beetje muggenziften, maar wat mij gelijk opvalt, is de scherpe hoek in dat verstevigingsdeel aan de binnenkant van de body (deel met die drie gaten erin, wat de body met dashboard verbind). Dat scherpe is echt een kenmerk van Hotchkiss. Willys en Ford hadden een glooiende rand. Sommige handige Hotchkiss eigenaren willen die scherpe rand nog wel eens een beetje rond timmeren in een poging de Franse herkomst te verbergen!

mb_tub_brace.jpg

Zijn het gaspedaal en dashboard kastje ook meegegoten met Body/dashboard? Je had me al verteld over de wat rudimentaire bladveren; het lijkt er op dat Takom toch hier en daar wat dingen uit kosten overwegingen heeft meegegoten.

Bedankt Alex, weer een klusje er bij.

Het gaspendaal is een los onderdeel maar de deksel van het dashboard kastje is meegegoten. Het complete kastje aan de achterzijde van het dashboard ontbreekt ook.

De kit heeft twee gezichten. Enorm mooie details op bijvoorbeeld het motorblok en versnellingsbak maar er ontbreekt ook behoorlijk wat en van een hoop andere details had je in deze schaal had je meer kunnen verwachten. Het meest storende vind ik persoonlijk de veerpakketten maar voor de meeste bouwers zal dit niet zoveel uitmaken.

@Marcel Zwarts , klopt het dat alleen aan de rechterkant de treeplank werd verwijderd? Ik weet dat dit gedaan werd om de draai bij het inladen van de Horsa te kunnen maken, maar verwachtte eigenljk dat met het oog op gewicht dit aan beide zijden werd gedaan..

En hoe wil jij het aanpakken met de markeringen?
Ga/laat jij decals printen? Want dan doe ik daar graag aan mee, ben er namelijk inmiddels zelf ook aan begonnen. 😉

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan