AFV Club Tiger I aufs. E & Sd. Kfz. 251/1 aufs. C

Hallo allemaal,
ik ben een paar maanden geleden begonnen met modelbouw en heb nu 4 modellen af. Ik heb nu eindelijk uitgevogeld hoe je foto's hierop moet zetten en dat ga ik dus ook doen 😀. De modellen zijn gewoon rechtstreeks uit de doos, zonder alle poespas en dus ook zonder verf. Alles is niet soepel verlopen en jullie zien denk ik ook wat dingen die niet kloppen. Sommige foto's zijn wat onscherp, maar ze zijn ook met een gewoon fototoestel gemaakt. Als jullie nog specifieke foto's willen zien moeten jullie dat maar melden

Overall:

sl381168.jpg

Tiger:

sl381169.jpg

sl381172.jpg

sl381174.jpg

De mannetjes en de spullen zijn een Academy German Tank Supplies en Crew Set

Sd. Kfz. 251/1:

sl381171.jpg

sl381173.jpg

sl381176.jpg

sl381178.jpg

sl381179.jpg

sl381182.jpg

Luuc,

Hier is echt niks van te maken. Het is niet wat onscherp, het is enorm onscherp.
Een gewoon fototoestel kan ook goede foto's maken, daar heb je echt geen peperdure spiegelreflex voor nodig.

Tip 1: zorg dat je toestel stabiel, bij voorkeur op een statief
Tip 2: gebruik, als dat op je toestel zit, de zelfontspanner. Zo voorkom je bewegingen tijdens het fotograferen.
Tip 3: zorg voor voldoende afstand tussen het toestel en je model, zodat de camera scherp kan stellen.
Tip 4: zorg voor een egale achtergrond. Gebruik bijvoorbeeld een stuk karton, een laken, of iets dergelijks.

En nu hup, nieuwe foto's maken en we zien je straks wel weer 😉

Groeten en succes, MartinD

Hallo Martin,

had de verkeerde link gekopieerd en daarom waren ze zo enorm groot. Bedankt voor de tips en zal kijken of we nog een statief hebben.
De foto's zijn nu wel een stuk kleiner, maar weet niet hoe ik ze groter kan krijgen

Luuc

Hoi Luuc,

Je gebruikt imageshack zie ik.
Volgens mij kun je daar wel ergens instellen dat de foto's die je uploadt automatisch verkleint worden tot 800x600. Dat formaat is groot genoeg voor weergave op computerschermen. Als je die optie gebruikt, zullen je links ook 800x600 worden (en niet het poster formaat wat je nu hebt 8) )

[color=#FF0000][EDIT][/color]: ik heb ff imageshack.us bekeken, en er staat een optie 'Upload option/Resizing'
Daar kun je selecteren dat je wilt uploaden in 800x600.

Groet, MartinD

😀
Hmmm laatste foto: TiTa-Tovenaar, dat dan weer wel...!

Netjes hoor Luuc. Ik zou zeggen: probeer ze eens een mooi kleurtje te geven. Gewoon de standaard Tamiya-potjes German Grey, DarkGreen en Dark Yellow in een winkel halen. Je zal vanzelf zien dat je er wat zandkleur tegenaan wil doen, dus dan zoek je naar "Buff" of "Desert Yellow" en dan ben je al een eind. Die verf is gewoon met water uit te spoelen, is dus ook wel veilig.

Ga eens kennismaken op een bouwmiddag jou in de buurt; krijg je leuke tips en ideeën. En wat de foto's betreft zou ik ergens een digitale camera proberen te regelen, dan foto's nemen op de macro-stand (knopje met dat bloemetje). Kan je wat dichterbij scherpstellen.

Ga zo door (als je het zelf leuk vind tenminste!)

Ptr

Hallo Peter,

goed dat je dat van tita-tovenaar ziet 🤣 , heb er zelf nooit meer naar om gekeken. Is volgensmij van mijn moeder geweest uit haar jeugd. Het is volgensmij zo'n plakalbum.

Ik ga denk ik nu nog niet verfen, eerst ga ik waarschijnlijk zo'n airfix giftset kopen waar de verf bij in zit. Later verf ik ze dan nog misschien. Maar ik weet niet of er een shop in de buurt van Hoofddorp is die modelbouw verkoopt. Ik koop het in Delden, waar mijn opa en oma wonen, en daar verkopen ze humbrol. Weet jij, of iemand anders, in de buurt van Hoofddorp een shop?

Ik hou het Regio's & bouwavonden forum altijd goed in de gaten, maar heb nog niks in de buurt gezien. Als dat er is ga ik er graag naartoe.
Ik zal de volgende foto's dan met die afstellingen maken.

Ik ga zeker door! Het is een hele leuke hobby, behalve als er wat dingen mis gaan (zoals een potje met vloeibare lijm die omvalt, en dingen die constant breken 😢 ). Bedankt voor alle tips.

Luuc

Terug
Bovenaan