"After the Battle"

Roger Hurkmans

Lid van de TWENOT
De afgelopen dagen allerlei nieuwe diorama ideeën geprobeerd uit te werken van Normandie tot Arnhem tot zefs Kreta ben ik uitgekomen op de Ardennen 🙂
Ik wilde een tijdje geleden al iets met een hetzer doen in de Ardennen en denk er nu zo'n beetje uit te zijn hoe het moet gaan worden.

Het wordt een uitgeschakelde hetzer (met Ambusch camo)met daarnaast op de grond een gesneuvelde duitser.Op de trap wordt een GI geholpen aan zijn verwondingen.Op de hetzer komen een paar soldaten te staan die de Hetzer inspecteren.Beetje zoals deze foto genomen in Hallovile:

Het huisje had ik al eerder gemaakt:

De gewonde op de trap wordt zoiets:

En de eerste opzet:

Het moet een soort van "after the battle" scene worden! Ideeën,suggesties of commentaar is welkom! 🙂

Groet,Roger

Het huis had ik al eerder gemaakt:

Waarde heer Hurkmans.... U gaat "U.S."?

Verheug me er nu al op, ondanks, of misschien wel juist vanwege, de andere uniformen!

Mooi project, Roger. Ziet er veel belovend uit. Leuk om je een keer een andere kant te zien doen.
Gelukkig wel winters somber, want anders zou het voor iedereen wel een erg grote schok zijn. 😉

Kreta komt hopelijk later wel eens.

Zo Roger, je hebt de vaart erin! 😉

Je gaat lekker zo met je projekten! Ben heel benieuwd inderdaad nu je de 'good guys' een keer gestalte gaat geven. 😀

Ben benieuwd naar je Hetzer, die van mij is eindelijk klaar voor de spuit....

Succes!

Groeten Ditmar

Hoi Roger,

Toen je zei dat je een Hetzer ging doen met een paar GI's was dit een van de eerste foto die in me op kwam!! (Weliswaar zonder sneeuw, maar met modder...! 😉 )

Wederom een zeer strak gebouwtje weer, fantastisch!
Tot zover geen op of aanmerking 🤣 Misschien nog een denneboompje of zo... 🙄 Titel heb je al...
Voor een gesneuvelde duitser(s) vind ik deze wel zeer geslaagd http://www.themodellingnews.com/2015/10/stalingrad-miniatures-grim-scenes-of.html#more
't is maar een Idee.... 8)

Gr Erik

Wederom bedankt voor julliereacties!

Niels,ik had een mooie foto van falschirmjager in een morris gevonden op Kreta ,misschien een volgende keer! 🙂
Ditmar,welke hetzer heb jij gebouwd,ook die van Tamiya? Heb deze al ooit eerder gebouwd en vind het een fijne kit.met name de schuurtje ga ik vervangen voor pe.
Rob,ik zo'n afplaksetje van MX pression heb tot nu toe altijd zelf de camo uitgesneden maar ja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan! 🙂
Eric,telepathie zak mar zegge! 🙂

was al van plan deze te gebruiken!

Groet,

Roger

Roger, ik heb de speciale Praag 1945 editie van Academy gebouwd voor mijn 'Taking back what's ours' dio. Goed bouwende kit met mooie details. PE set erbij voor wat smuldetails.... Hij is nu klaar, van de week beginnen met spuiten. Update volgt.... 😉

Die gesneuvelde Duitser van je is echt subliem, goede keuze!

Ditmar

wil je hetzer graag zien! ik zie hem binnenkort wel voorbijkomen 🙂

Wat het Stalingrad figuur betreft heb ik net even gekeken bij Der Sockelshop en Exter maar daar hebben ze dit figuur beiden niet op voorraad! Weet iemand waar ik deze wel kan bestellen?

hoor het graag!

Groet,

Roger

Roger, ROBI Modelbouw Dordrecht is officieel dealer voor Stalingrad in Nederland. Heb ze net even bekeken op zijn site.

http://www.robimodelbouw.nl/Webwinkel-Category-5639675/Stalingrad%20.html

😀

De ingrediënten voor een superdiorama zijn weer ruimschoots aanwezig Roger !! 8) 8)

Ik heb een soortgelijk dio in de planning/uitgetekend met een voor een Duitse woning uitgeschakelde Wespe en daar omheen de figuren van gesneuvelde Duitsers van Stalingrad en Mig (3 Stalingrad figuren komende uit 2 sets welke ik idd via Roman (Robi) besteld heb die ze rechtstreeks heeft geïmporteerd uit Siberie (plm 4 weken levertijd). Het geheel wordt bekeken door US soldaten (Alpine) en afmarcherende Duitse POW's (Stalingrad figuren).

Ditmar,heb het figuurtje inmiddels bij Robi besteld,thanks!
Marc,Ga de tas voor de "Medic" zelf maken (in open positie) ben nog wel op zoek naar zoek naar goede rugzakken zoals deze:

Mathieu,goede setting ,zie het straks graag hier voorbij komen! 🙂

Groet,

Roger

Hoi Roger,

Dat Stalingrad figuur is inderdaad moeilijk te vinden zeg...

Even wat anders; vanuit oogpunt als soldaat zou ik die rugzakken weglaten omdat die tijdens gevechten (behoorlijk!) in de weg zit. Daar dit net 'after the battle' is (vandaar die gewonde GI...) en ook omdat het er op de originele foto (Hetzer) ook zo uitziet zou ik ze weglaten 8) Ja, er zijn uitzonderingen...
Rugzakken worden gebruikt op een mars van A naar B om daar je bivak op te slaan van waaruit men in het gevecht gaat (zonder zware rugzak) alleen met, desnoods, wat ligt spul. Die orginele foto (die met de rugzakken) lijkt mij ook dat ze op het punt staan te verplaatsen (lachende gezichten!)
Bij para's en ander soort landingen is dit weer anders...
Just a thought...

Daarbij het is natuurlijk jouw dio!

Gr Erik

Terug
Bovenaan