afgeronde project M548 Gun Truck

Matthijs Struike

Lid van de TWENOT
Hallo

Dit is mijn eerste keer dat ik foto's gemaakt tijden het bouwen, dus ik hoop dat ze een beetje gelukt zijn tip's en coments altijd welkom.

Het model is een M548 van ARV club met PE-set en wat resin.
Je kunt kiezen tussen 3 div. modelen en 4 versie's namelijke:

1: M548 Gun Truck Vietnam
2: M548 Cargo carrier Vietnam
3: M548 Cargo carrier modern 17th Engineer Bat. 2nd arm.Div,
23rd Engineer Bat. 1st arm.Div.

Zelf heb ik gekozen voor de Gun truck Vietnam:

Nu nog enkel foto's die zijn gemaakt tijden het bouwen.
Hier bij heb ik wat aan scratch building gedaan.

De aanhangwagen waar het gun op staat is van resin.

groet,

Matthijs Struike

Maarten Hardenberg zei:
Wat mij opviel is dat de lopen krom staan ?
Dat zag ik ook; m'n eerste gedachte was dat het komt door de gebruikte lens, maar als ik naar de andere foto's keek, staan ze nog altijd krom, dus het zal op het model wel niet helemaal goed zitten 🙂

Afgezien daarvan ziet het model er goed uit, vind ik, maar als hij van mij was zou ik echt iets aan die lopen proberen te doen — het geschut is de blikvanger van het model, en zelfs een leek gaat zien er iets mis is met de lopen …

Hoi Maarten&Jakko

Dit zag ik later ook 😳 Ik ga .50 cal. vervangen door een setje van Verlinden eigenlijke van Super-tech met nr 372. als deze nog bestaan want ze staan in catalog uit 1991.

Dus als iemand weet waar ik deze kan kopen of een ander alternatief ???

@Maarten Hardenberg: Het weathere ga ik later nog doen als ik de techniek beter beheers.

Gr Matthijs

Die set wordt volgens mij niet meer gemaakt, en hij bevatte ook maar twee wapens terwijl je er vier nodig hebt. Verlinden maakt wel een setje met vier geheel resin M2 HB's (de Supertech-set was resin wapen, loop, munitiekist en nog wat deeltjes met een geëtste affuit en andere details), maar het nadeel aan deze wapens voor jouw doeleinde is dat de affuit er aan vastgegoten zit. Er zullen, denk ik, ook wel wapens te koop zijn zonder affuit, maar ik kan er zo snel geen bedenken.

Jakko Westerbeke zei:
Er zullen, denk ik, ook wel wapens te koop zijn zonder affuit, maar ik kan er zo snel geen bedenken.
Academy US MG set. Heeft losse .50 body's met keuze uit drie lopen. Je hebt wel twee sets nodig, maar de kwaliteit is goed. En je houdt nog wat ander materiaal over voor volgende projecten.
Zie ook deze review

Hoi

@Martin Dogger : thanks voor de tip. vandaag twee settje bij de MOL besteld.

@Maarten Hardenberg : Als het spul van MIG prod. binnen is ga ik wat proberen als stof modder evt roest aan te brengen.

gr.

Matthijs

Terug
Bovenaan