ADGZ interieur

EricReist

Lid van de TWENOT
Recent begonnen met de ADGZ waarvan de deurtjes open kunnen maar waar dan een grote leegte je tegemoet komt. Er is een aftermarketset van MR Modellbau maar die is wel erg simpel.

868_1.jpg

Gelukkig met wat hulp genoeg foto's binnen om de binnenruimte na te bootsen, inclusief de zitruimtes, munitie-opslag, koepel en ja ook het motorblok. Uiteindelijk ook maar de zaag gezet in de overkapping van de motor; er zijn mij geen foto's bekend dat die open staat maar er zitten toch echt 2 scharnieren aan een zijde, en een overstekend randje. Dus hup aan de slag:

file.php

file.php

file.php

file.php

Ik heb een aantal foto's van internet waaronder een manual aangeboden op Ebay:

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

maar ook foto's via de vraag op ML en op FB, en met hulp van Hilary Doyle. Maar toch apart dat er van dit redelijk bekende voertuig zo weinig foto's zijn... wordt vervolgd!

Erich

Potverpielekes, dat heeft u mooi gemaakt, Herr Erich!!

Vooral het motorblok is heel fraai. Heeft dat ding dubbele ontsteking dat er zoveel bougiekabels lopen of is het iets anders?

Ben benieuwd naar het verdere scratchwerk!

Groet Ditmar

Ditmar Tabben zei:
Heeft dat ding dubbele ontsteking dat er zoveel bougiekabels lopen of is het iets anders?

er zijn inderdaad 2 'putjes' met kabels per zuiger. Ik ben nog eens goed kaan kijken naar het geheel en ze horen wel maar aan 1 kant te zitten (dat blok zit asymmetrisch). Dus de andere helft vandaag opgevuld en gevijld, en meteen die bouten vervangen door betere boutjes. Updates volgen snel!

Groeten, Erich

Terug
Bovenaan