acedemy 1/35 warrior mcv

N. Drent

Lid van de TWENOT
Hallo luitjes hier op 't forum. 😀
Een paar weekjes terug (2 weken geleden dacht ik) toen ik naar mijn vader ging, had ik mijn scoutcar meegenomen. En ook deze warrior mcv. Ik kon kiezen uit drie opties, namelijk:
1. ''British army in germany''
2. ''desert version, desert rats, '03 ''
3. een UN versie.

En welke versie is 't geworden? De UN versie, omdat ik al een bradley heb staan in desert kleuren. En omdat ik camouflage patronen nog moet leren denk ik, leek het mij wel leuk om ook een witte tank in de kast te hebben staan. 🙂 Alleen wel een hele vieze witte. Oh, bijna vergeten te vertellen. Deze warrior mcv is door mij helemaal gespoten🙂

Pics:
CIMG3490.JPG

Zo komt ie in de kast te staan.

CIMG3491.JPG

De wash is nog een beetje nat, ik zie nu dat ik bij een paar wielen de wash nog weg moet halen. 😳

CIMG3492.JPG

Foto schuin van achteren.

CIMG3493.JPG

Ik haat macro stand! 😈 In t echt zie je die witte vlekjes haast niet op de spatborden

CIMG3494.JPG

CIMG3495.JPG

CIMG3496.JPG

CIMG3497.JPG

In 't echt ziet mijn model er veel viezer uit...

En waarom nou zo vies? Iedereen weet volgensmij wel dat je witte kleren moeilijk echt wit houd... Dus ik denk dat 't bij tanks t zelfde zal zijn. 🤣

Tips, truc's en commentaar... welkom.
Gr nicky.

PS, er komt geen ondergrondje bij... De schoenendozendeksels (leuk woord voor galgje 🙂 ) zijn op, dus ik kan niet een soort gelijk ondergrondje maken. Misschien verzin ik er binnenkort iets voor, een tank op 'n ondergrondje is altijd leuker 😀

PS (2), ja er ontbreekt een spiegel, die was tijdens het decal-eren afgebroken, en moet ik nog vinden ergens op mn hobby tafel 😕 .

[edit] Gevonden [/edit]

Hey Nicky wat me weer opvalt is dat er geen modder is. En het zou echter zijn. Of je doet er stof op als het in Iraq is ofzo.
Voor de rest ziet het er wel goed uit maar wat ook leuk is zijn wat tasjes in de achterbakjes te doen (die op de koepel).

Groet Kornelis

Kornelis Visser zei:
Hey Nicky wat me weer opvalt is dat er geen modder is. En het zou echter zijn. Of je doet er stof op als het in Iraq is ofzo.
Voor de rest ziet het er wel goed uit maar wat ook leuk is zijn wat tasjes in de achterbakjes te doen (die op de koepel).

Groet Kornelis

Als u (of jij) mij een makkelijke manier geeft om modder te maken, ga ik dat gelijk bij dit model uitproberen en als het goed bevalt, doe ik het ook bij de volgende modelletjes🙂

gr nicky

Hallo Nick,

Ja die macro foto's he 🙄

Ik ben ook pas weer een jaartje actief in de modelbouw, daarvoor vele jaren niet. En toen was er nog geen forum, internet of macro fotografie, niets.
Ze zijn tegelijk een vloek en een zegen: je ziet ieder minimaal foutje.
Maar het geeft je ook de kans om die te verbeteren, fijn toch ? 😀
Ik begin er nu aan te wennen: foto - goed nakijken - verbeteren - foto - tot je tevreden bent.
Bedenk ook dat de mening van de ervaren bouwers hier heel belangrijk is, ze weten waar ze over praten.

Verder ziet jouw wagen er goed uit, neem de verwering/vervuiling tips mee !

Succes en groeten, Wim

Hoi nick,

In basis een keurig model, de witte laag lijkt er mooi op te liggen, maar je hebt nu een erg vlekkerige zwarte wash op gelegd, voordat je t geheel iets gelakt hebt. Als je alles eerst netjes lakt, zul je zien dat je wash veel nouwkeuriger is aan te brengen, en veel mooier in de randjes en dergelijke zal lopen.

Geen idee wat voor verf je gebruikt, maar je kunt voor washes heel goed olieverf gebruiken, en ipv zwart, bruin gebruiken, geeft een mooier effect. Verder kun je dan bijvoorbeeld een tube donkerbruin gebruiken, van bijvoorbeeld rembrand. Het is er ook van mig, maar die is alleen verkrijgbaar bij de modelbouw winkels, en de prijs viel mij in vergelijk met de schilderwinkel mee. Goed verdunnen met een klein beetje verdunner, white spirit, desnoods terpentine, en kijken wat het doet opje model.

Ik lees verder dat je alles hebt gespoten. Airbrush? Daar kun je erg mooi mee verweren, een licht waasje met beige verf, of lichtgrijs, of eerst beige, dan grijs, vooral aan de onderkant geeft al een heel ander gezicht.

Modder maak ik zelfmet pigmenten van mig, ik heb me eens een setje met modderkleurige pigmenten gekocht, en daar zit ook een mooie beschrijving bij hoe t precies werkt, ideaal! Niet goedkoop, maar wel gewoon goed.

Succes ermee, en voor verdere technieken over washes en pigmenten verwijs ik je door naar de nieuwsgroep en daar dan zoeken, wordt je altijd wijzer van!

Timo

Dank allen voor de reacties,
nu wat reacties op reacties 🙂
Timo de Porto zei:
(1)Hoi nick,

(2) In basis een keurig model, de witte laag lijkt er mooi op te liggen, maar je hebt nu een erg vlekkerige zwarte wash op gelegd, voordat je t geheel iets gelakt hebt. (3)Als je alles eerst netjes lakt, zul je zien dat je wash veel nouwkeuriger is aan te brengen, en veel mooier in de randjes en dergelijke zal lopen.

Geen idee wat voor verf je gebruikt,(4) maar je kunt voor washes heel goed olieverf gebruiken, en ipv zwart, bruin gebruiken, geeft een mooier effect. Verder kun je dan bijvoorbeeld een tube donkerbruin gebruiken, van bijvoorbeeld rembrand. Het is er ook van mig, maar die is alleen verkrijgbaar bij de modelbouw winkels, en de prijs viel mij in vergelijk met de schilderwinkel mee. Goed verdunnen met een klein beetje verdunner, white spirit, desnoods terpentine, en kijken wat het doet opje model.

(5)Ik lees verder dat je alles hebt gespoten. Airbrush? Daar kun je erg mooi mee verweren, een licht waasje met beige verf, of lichtgrijs, of eerst beige, dan grijs, vooral aan de onderkant geeft al een heel ander gezicht.

Modder maak ik zelfmet pigmenten van mig, ik heb me eens een setje met modderkleurige pigmenten gekocht, en daar zit ook een mooie beschrijving bij hoe t precies werkt, ideaal! Niet goedkoop, maar wel gewoon goed.

Succes ermee, en voor verdere technieken over washes en pigmenten verwijs ik je door naar de nieuwsgroep en daar dan zoeken, wordt je altijd wijzer van!

Timo

1. Ik heet Nicky!
2. Dank u
3. Welke lak gebruikt u?
4. ik gebruik ook olieverf.
5. Neen, geen airbrush 🙁 ik heb voor dit modelletje zo'n tamiganawa spuitbusje gebruikt
wim meesters zei:
(1)Hallo Nick,

Ja die macro foto's he 🙄

Ik ben ook pas weer een jaartje actief in de modelbouw, daarvoor vele jaren niet. En toen was er nog geen forum, internet of macro fotografie, niets.
Ze zijn tegelijk een vloek en een zegen: je ziet ieder minimaal foutje.
Maar het geeft je ook de kans om die te verbeteren, fijn toch ? 😀
(2). Ik begin er nu aan te wennen: foto - goed nakijken - verbeteren - foto - tot je tevreden bent.
Bedenk ook dat de mening van de ervaren bouwers hier heel belangrijk is, ze weten waar ze over praten.

(3) Verder ziet jouw wagen er goed uit, neem de verwering/vervuiling tips mee !

Succes en groeten, Wim
1. Ik heet Nicky!
2. Hé, da's misschien wel handig 🙂
3. Dank je

gr nicky

Nicky je kan het heel makkelijk maken met maagzout of vogelzand.
Maagzout is te verkrijgen bij de drogist en het andere bij een dierenwinkel.
Je doet houtlijm op je model, je doet het spul erop en geeft het washjes en drybruschjes.
Het vogelzand moet je eerst wel even zeven met een zeef (zo'n zandbak ding).

Groet Kornelis

Hoi nicky

1 waarvan akte!
2 Ik ben godnonde 25 en nog geen half, dus doe maar jij 😛
3 ik gebruik zelf purity seal van games workshop recht uit de spuitbus, maar any lak will do, desnoods de lak op waterbasis van revell (vierkante plastic potjes), mn maat gebruikt die op zijn 1:87 vravhtatos, en heeft er zeer goede resultaten mee, echter, wel met airbrush!
4 ik zou zeggen, varieer in kleur mt je washes, dan krijg je eennheel ander gezicht, en met een gelakte basis ook nog eens niet vlekkerig!
5 oke, helaas, een spuitbus geeft veel minder controle als een airbrush. Ik heb van iemand van de bouwgroep groningen, andre geloof ik, erg mooie penseel resultaten gezien ook!

Enne, het witte vlekje kun je in een paae seconden weg hebben door je spatbord even op nieuw te kwasten!

Succes!

Timo

Terug
Bovenaan