Academy "Tiger I Early" [Vlag]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi,

Ondanks dat ik van niveau van sommige bouwers alleen maak kan dromen, wil ik mijn laatste project toch laten zien. Hij is voor 95% af, ik moet de modder achterop nog verbeteren en de ketting heeft nog wat aandacht nodig.

Het is een Academy Tiger I Early (with interior) en is OOTB gemaakt. ik ben er zelf teverden mee, ondanks de slechte pas vorm van de kit, met name de upper hull.

hier zijn de (Nieuwe) foto's

IMG_2648.jpg

IMG_2646.jpg

IMG_2645.jpg

IMG_2644.jpg

IMG_2643.jpg

IMG_2641.jpg

IMG_2640.jpg

IMG_2639.jpg

IMG_2638.jpg

IMG_2637.jpg

Bedankt voor het kijken.
Comments zijn welkom.

Groet Martin

Zo te zien is het lente aan het oostfront 😱
Ik vind dit een hele mooie!! Lekker vies, hij zou erg mooi staan op een ondergrondje met smeltende sneeuw 😉
De ketting zou ik weg laten.... hij is iets te groot voor deze schaal....
Jan 🙂

He Martin
Mooi geworden. Alleen het luik vind ik net iets te netjes. Springt er nu te veel uit.
Enne volgens mij je inspiratie uit 1 van de modelbouwmagazine`s van 2006 gehaald. Maar nogmaals, hij is goed gelukt.
Jacco

Hee Martin,
Bescheidenheid siert, maar dit is een prima Tiger joh 🙂 .
Vind de krassen en de wheatering erg mooi gedaan.
René
Ga je hem nog ergens plaatsen in een dio, met figuurtje?

Lekker gebakkie Martin. Mooi verweerd ! Kan het zijn dat ik nog gietnaadjes zie op de ronde bussen aan achterzijde van de tijger ? Succes met afwerkingen.

groet Frank

Bedankt voor de reacties 😀

@ Jan:
Ik heb me ondertussen ondaan van de ketting en ben opzoek naar een kleinere (iemand?!?)

@ Kristof en Jacco:
Inderdaad ik heb het artikel uit het modelbouwmagazine als inspiratie bron genomen. Ik had dit model van iemand overgenomen die al er al aan begonnen was en een groot gedeelte panzer grijs geschilderd had. Ik was bang dat het een beetje eentonig zou worden en zag dit artikel staan vandaar.

@ Rene:
Ik ga bij Eric een grondplaatje kopen en hem daarop zetten, geen dio maar wel figuurtje.

@ Dominique:
Misschien heeft de tank door zeer stoffig rusland gereden 🙂 , ik zal kijken of ik het op stof op de turret kan verminderen.

@ Frank:
Check en aangepast, bedankt 🙂

Groet Martin

Martin,
Een beetje modelbouwzaak heeft een sectie scheepsmodelbouw.
In mijn zaak trof ik een rekje met allerlei tools, waaronder
fijn geschakelde ankerkettingen.
René

Vandaag had ik een zeer goede camera tot mijn beschikking en heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om nieuwe (betere) foto's te maken.

Deze foto's staan gewoon bij de eeste post

Groet Martin

Zeker een tof model geworden maar ik sluit me aan bij Dominique, er zit overal op het model vuil en dat is echt zonde.
Persoonlijk houd ik altijd wel van een eyecatcher maar doordat alles is voorzien van dirt inclusief koepel en je ook geen ventje hebt of andere eyecatcher (Recon vlag, kistje ect...) wordt het totale model een beetje een brei en dat is zonde.

k massel,

marcel.

Ik heb even gekeken wat ik er nog bij kon maken (bedankt voor de ideeen)
Hier is een poging van een recon vlag, deze is gemaakt van Loodfolie met een decals erop geplakt.

P9060500.JPG

P9060501.JPG

P9060503.JPG

Martin

Terug
Bovenaan