Aanbrengen van gietstructuur

Mike Klasens

Lid van de TWENOT
Hallo
Heb een vraag over het aan brengen van gietstructuur.

Hoe gaat dit in zijn werk en wat kan ik hier voor gebruiken.

Heb al met lijm en een tandenbortel zitten knoeien, dit gaf niet het gewenste resultaat, veel draad.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Alvast bedankt

Hoi Mike,

First of all ; dit lijkt me een nieuwsgroep-item.

Second & on-topic ; bedoel je dat je het oppervlak van een voertuig wat ruwer probeert te maken ipv helemaal glad ?

groetjes Frank

Ik heb de techniek zelf niet vaak toegepast, maar als het om de lijm-techniek gaat dan leek mij die als volgt te gaan :

1] kleine delen insmeren met lijm,
2] enige tijd (5-10 secs) wachten om reactie lijm met plastic mogelijk te maken,
3] met borstel loodrecht op oppervlak aantippen, waar inderdaad draden vrijkomen, maar dat moet minder worden door uithardingstijd,
4] opschuren met fijn schuurpapier

groet Frank

ik heb de methode van herold ook gebruikt op een revell su 100.
ding wordt er echt beter op en het is ook makkelijk te doen. wel moet je erop letten dat het tijdens het aanbrengen alleen kan worden aangepast met wat thinner, als het droog is is het net gedroogde putty.

groeten erik

Hoi Mike,

Draden krijg je als je te lang door gaat. Op het moment dat dat komt, moet je stoppen met tamponeren.
Een dun laagje lijm kun je gebruiken om vervolgens te grove stukken wat gladder te maken. Dat lijkt tegenstrijdig met wat je wilt bereiken, maar het lost ook de draadjes weer op.

Groet, MartinD

Hoi Mike,
ik doe altijd een revell lijmpotje omspoelen en vullen met thinner(die goedkope van Niels) en dan er rustig op smeren, dan met een stijf en kort penseel
erop gaan 'tikken' even laten drogen en weer door. Na dit een ongeveer 10 keer te herhalen een nachtje laten drogen en de volgende de dag met nat schuurpapier er HÉÉL voorzichtig
overheen gaan. Daarna kun je het nog eens herhalen als je meer wilt!

Groetjes Lars

Als je na je 30ste ook nog gewoon wilt kunnen ademen, dus zonder zuurstofflessen of kunstlongen, kan je ook gesso gebruiken.
Dit is een acrylmedium die je gewoon kan aanbrengen met water en een spons, kwast, borstel of met je vinger.
Water is gratis & niet slecht voor je longen of de longen van je huisgenoten.
Voordeel boven (buiten legio gezondheids redenen dus) Mister surfacer of een andere mediumdat je moet verdunnen met thinner etc... is, dat je delen waar je niet tevreden over bent gemnakkelijk kan verwijderen en opnieuw stempelen.

Massel & succes,
Marcel.

Terug
Bovenaan