A Prey for the Panzerjager - update 12-6-07

Hoi!

Ben de laatste tijd druk bezig geweest met het bouwen van de KV en het schilderen van de Panzerjäger figuur.
Sommige plekjes moet ik nog wat bijwerken op het figuur en nog een paar plekjes opvullen op de KV.
Many thanks to Roy voor het nemen van de in mijn ogen zeer mooie foto's 😀
De foto's spreken voor zich:

Foto-BUVZX3AS.jpg

Foto-KXYHPIB7.jpg

Foto-CIZEEHXG.jpg

Foto-6HWDHHSN.jpg

Foto-K8SCNRKG.jpg

Foto-8DBO3Z48.jpg

Foto-YHDILUCT.jpg

Foto-JTM6J6HY.jpg

Grtz,

Niels

Zier er goed uit

Niels,

ziet er goed man.
Ook de metaalstructuur van de KV zit er goed op.
Hoe wordt de setting, in een veld vol koren of zonnebloemen zou an sich wel gaaf zijn 8) .

De panzerjäger ziet er ook strak uit.
Maar ja, wat wil je als je een leermeester (Roy S ook uit S 😉 ) om de hoek hebt wonen.
Ik wou dat ik die luxe had.

Greetz
Axel Repping RHvS

Mooie casting structuur op de toren Niels!! Hoe heb je die gemaakt?
Ik hoop dat je de rest van de tank wat minder grof gemaakt hebt, want dat is gerold staalplaat, en dus stukken minder grof 😉
Figuurtje ziet er ook goed uit, ik ben erg benieuwd naar het hoofdje, dat is toch wat een figuur 'leven' geeft.
Jan 🙂

Ha Niels,

Model ziet er goed uit, ik ben benieuwd naar het diorama waarin je hem plaatst. Volgens mij zit er nog wel een gietrondje in de mijn of hoe noem je zo'n ding wat hij vast heeft 🙄

gr Johannis

Hey Niels,dat word alweer een mooi model.welke tracks ga je gebruiken de losse delen hoop ik 😀 .figuur ziet er ook al goed uit,ben idd ook benieuwd naar het hoofdje 😉

groeten jeroen,.

Dank voor de complimenten heren! 😀

Axel: Je brengt me wel op ideeën! Nu even een keuze maken, tussen steppe, koren of zonnebloemen. Die laatste lijkt me wel erg moeilijk om te maken.
Ben zelf ook meer dan tevreden over het Panzerjäger figuur!

Jan: Ik heb de casting structuur gemaakt met Humbroll Model Filler = putty. Is in feite precies hetzelfde als die van Tamiya en veel goedkoper. Ik heb de putty verdund met Tamiya Extra Thin Cement en dit vervolgens op het model aangebracht met een oud, borstelig kwastje. Zodra deze is aangebracht zou je een beetje kunnen verspreiden met een spateltje of mesje en/of je kiest ervoor om het met schuurpapier nog een beetje gladder te maken.
Ik zal de rest van de structuur op de tank een beetje opschuren 😉

Johannis: Dat gietrondje hoort er volgens mij gewoon te zitten. Binnenin is het namelijk wat dieper.

Jeroen: Ik gebruik idd de losse tracks.

Robert: Niet lullen maar doorwerken he 😉

Grtz en nogmaals bedankt voor jullie antwoorden!

Niels

Ok dan Niels.heb je al eerder een KV kit gemaakt met deze tracks??
zo niet dan;als je in je bouwtekening kijkt dan zie bij punt 6 denk ik dat het is de tekening van de zijkant van de trackrun.aan de kant van het idlerwiel/spanwiel links heb je een link minder nodig,dus geen 8 maar 7.je kunt via het voorbeeld voor de rest de hele track in elkaar steken en dan met Tamiya extra thin alles lijmen.effe een kwartiertje wachten en dan om je wielen gaan draperen.begin dan met de track op zijn plek te leggen op de returnrollers,dat lange deel track met die ''hobbels'' erin dus eerst op zijn plek en dan over de sprocket enzo verder.als je de wielen niet lijmt kun je de tracks er ook nog afhalen daarna[is niet makkelijk maar wel te doen]ook even de pennen waar de spanwielen op zitten even schuren zodat ze er minder stroef opgaan.zo zou je alles in losse delen kunnen painten en dan er weer op zetten.als je dan uiteindelijk alles gaat lijmen van het loopwerk,hou dan goed in de gaten dat je niet alles helemaal naar achteren duwt ,want dan komen de tracks tegen de body van de tanken dat is een raar gezicht.

als je nog vragen heb hoor ik het wel[zul je zien dat ie de tracks er al op heb] 😀

groeten jeroen,.

Ziet er al goed uit Niels en zoals Jan al zei willen we snel fotos van het hoofd zien.
En zoals ik al had gezegd mischien andere foto's met daglicht voor het figuur.

Gr
Nick

Hoi Niels,

Het ziet er veelbelovend uit.
Misschien kun je als detail je Panzerjager een of twee Panzervernichtungsabzeichen op zijn arm geven.
Archer heeft deze in assortiment (fg35053).

WW2_Tank_destr_Silver.jpg

groet,
Robert Jan

Hendrik, Robert Jan, bedankt voor jullie antwoorden! 😀

Hendrik: Ik ga de laatste tijd idd best snel qua bouwen want ik begin er steeds meer plezier in te krijgen. Dat was een tijdje terug nog wel anders.
Het figuur is er idd een van Dragon. Bij het schilderen heb ik nog jouw tips gebruikt die je me toch al bijna een jaar geleden gaf! Ze staan nog steeds in m'n savebox 😉

Robert Jan: Leuke details! Ik denk alleen dat ik die met mijn klauwen niet om zo'n arm heen krijg 🙂

Grtz,

Niels

Heb in mijn vrije tijd de tijd aan m'n KV besteed, dus vandaag maar eens een update. Ik heb de basiskleur erop gespoten, geprobeerd te post-shaden, gewashed en toen gedrybrushed:

DSCN1327.jpg

DSCN1330.jpg

Hier zie je 3 vlekken zitten, het is tijdens het airbrushen gebeurd maar ik zou niet weten waar het aan ligt 😳 Vervuiling aan de naald en nozzle zal het misschien zijn maar ik heb ze goed schoongemaakt...

detail.jpg

DSCN1324.jpg

Een simpele oplossing om die vlekjes te camoufleren, een ketting er over heen leggen.

Uw mening graag! 😛

Niels

He Niels,
Een paar opmerkingen:
Van de stappen die je hebt omschreven zie ik eigenlijk alleen het drybrush-gedeelte.
De postshade mag wel iets duidelijker, maar je hem meteen een stuk lichter.
De wash komt niet uit de verf 😉 , ik zou ook eerst een pinwash doen.
Als je met Vallejo drybrushed zonder retarder wordt het erg korrelig en grof (bovenzijde periscoop), terwijl de highlights er heel vloeiend er op zouden moeten liggen.

Na je vorige modellen T34 en Stug mag je iets meer lef gaan tonen in het contrast brengen. Hope this helps... 😉

Terug
Bovenaan