A Prey for the Panzerjäger - update 26-6

Aangezien ik steeds minder tevreden werd over de KV, heb ik hem in de ovenreiniger gegooid.
Ik heb hem daarna opnieuw gespoten, eerst ge-pre-shade en daarna de basiskleur: Olive Green + Yellow van Tamiya. Resultaat, een lekker fel groen kleurtje.

Daarna heeft Roy me op de bouwavond uitleg gegeven over pinwashes, waarna ik zelf aan de slag ben gegaan daarmee. Het voegt direct veel meer toe aan een model! Moet nu wel nog een paar plekjes bijwerken zie ik.

Toen ik dit klusje had gedaan ben ik gaan filteren met 360 en 77 van Revell en ook Okergeel en Raw Umber van Van Gogh olieverf.
Zelf ben ik nu dik tevreden over het resultaat! 😀

Sorry voor de weinige foto's maar dat komt omdat deze 3 de enige zijn die scherp zijn:

DSCN1424.jpg

DSCN1431.jpg

Zie hier het verschil tussen de kleuren door de met filters behandelde hull en de nog niet behandelde koepel:
DSCN1446.jpg

Up next: drybrushing.

Shoot!

Re: A Prey for the Panzerjäger - nieuwe start nieuw begin..

Hi Niels,
Niels Ottenheim zei:
Zelf ben ik nu dik tevreden over het resultaat! 😀
En terecht, want dit ziet er erg goed uit zo. Mooi dat je die foto van de romp met koepel er ook bij plaatst. Zo heb je duidelijk een beeld van wat je gedaan hebt.
Sorry voor de weinige foto's maar dat komt omdat deze 3 de enige zijn die scherp zijn:
Beter drie scherpe, dan tien die wazig zijn!

MartinD

Bedankt voor jullie complimenten! 😀

Hendrik: het figuur dat erbij komt is inmiddels af 😉
Enne, gewoon een keertje aanmelden bij een club of een keer iets met iemand afspreken uit je omgeving, heb ik ook gedaan en dan leer je direct veel meer dan van Internet!

Martin:
Beter drie scherpe, dan tien die wazig zijn!
Precies! 🙂

Boris: Dit is de Lightweight Cast Turret, dus deze:
59256343wj4.jpg

Grtz,

Niels

Hoi!

Inmiddels is de bovenkant van de hull gedrybrushed en heb ik ook al wat chippings en roeststrepen gezet. Sommige van de chips heb ik met wat roestkleur een beetje 'ingekleurd'.

Foto's:

DSCN1456.jpg

DSCN1467.jpg

DSCN1477.jpg

Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden! 😛

Niels

Mooi Niels!
Dat bestuurders luik is erg goed gelukt! Mooie kleur v/d chipping's! Lichter zou ik ook niet gaan, maar een plaatselijk washje kan dat compenseren. Ga zo door!! 😀

groetjes

Hoi Niels,

Dit vind ik iets minder dan je vorige post. De chipping steekt nogal af. Maar niets wat een nieuw filtertje niet kan oplossen.
Leuk hé, als het lekker hebt met je technieken 8) Ik ga dan al snel te hard van stapel.

Cheers, MartinD

Terug
Bovenaan