A gift from Marijn (WOII)

Hallo iedereen,

Het figuurtje is klaar en nu zal duidelijk worden wat hij eigenlijk aan het doen is. Dit is een speciaal figur voor mij, niet alleen mijn eerste conversie, maar ook een eerbetoon aan Marijn van Gils. Niet alleen voor de jarenlange inspiratie die hij mij al bezorgd heeft (ook weer voor dit figuur, maar dat zal wel duidelijk zijn), maar ook omdat hij altijd helpt waar hij kan en bovenal om al zoveel jaren een hele goede kameraad te zijn. Thanks Marijn!

Nu terug naar het figuur. Uit welke onderdelen het figuur zelf bestaat, kan je lezen in mijn vorige posts. Het grondwerkje is ingesmeerd met een mix van arcylic texturing gel, Mig pigmenten en Mig acrylic resin, witte houtlijm en zagemeel. Het gras is zeewier van El Viejo Dragon, de "struikjes" zijn wortels van Bonsai boompjes (dank u Jean-Pierre!). De blaadjes zijn van Joefix. De sneeuw is MicroBalloons gemengd met glanzende Vallejo Vernis. Het sokkeltje uiteindelijk is wederome van DMC designs.

Alle op-en aanmerkingen zijn van harte welkom.

Vele groetjes,

Gino

gift1.jpg

gift2.jpg

Is er toch nog een van die kerstpakjes op de plaats van bestemming aangekomen, Gino 😉

Heel mooi gedaan, en dat sokkeltje maakt het figuur af.

Groeten,
Hugo

Hi Gino,

mooi werk, en een mooie manier om een modelbouwmakker te bedanken. Ik vind de hele setting super; kleurbalans is goed, de toon van de jas is goed! Chapeau.
Een klein puntje alsik zo vrij mag zijn: het US op het zakje bovenop de rugzak zit niet helemaal recht. Geen kritiek (ik zou niet durven 😳 ) maa het viel me op. Wel tof dat je er aan gedacht hebt.

Hopelijk ben je van plan om nog meer US figuren te maken. Groet, MartinD

Geweldig! Prachtige afwerking en de relatie met Marijn is met dit figuur en het kerstpakket mooi tot uitdrukking gebracht. Zeg heeft 'ie niet een tweeling broer bij de Wehrmacht? Dat koppeke komt me zo bekend voor.. 😀

Chapeau.

M.vr.gr.,
Marcel Jussen

Gino fantastisch werk 😀 , en ik zat er niet zover naast toen ik bij een van de eeste postings zei dat wordt een GI bij Bastenaken. Alleen de linkerhand zit een beetje vreemd, maar de rest, WAUW. Groetjes, Arno

Bedankt!

Hallo iedereen,

Hartelijk bedankt voor de toffe commentaren. dat doet echt deugd!

Hoi Hugo,
Is er toch nog een van die kerstpakjes op de plaats van bestemming aangekomen, Gino

Dat was ook het idee: wat als die Willy's op Marijn zijn dio niet in die bek was gesukkeld? Ik hoop dat het figuur ook wat cynisch overkomt. Zo van: "een stom cadeautje kunnen ze ons sturen, maar ze zouden ons beter naar huis laten gaan".

Hoi Pascal,
Hoop het 1 dezer eens op een beurs of in de club live te zien.

Ik denk wel dat je daar nog genoeg de kans voor gaat krijgen, morgen in Zaandam en ik hoop komende vrijdag in de club.

Hoi Martin,
het US op het zakje bovenop de rugzak zit niet helemaal recht

Inderdaad, daar moet ik nog veel op oefenen, zo van die kleine details schilderen. Ik wou geen decals gebruiken, omdat dat zo'n beetje "valsspelen" is volgens mij.
Hopelijk ben je van plan om nog meer US figuren te maken

Er zitten nog een pak Amerikanen in mijn hoofd. "Probleem" is dat ze allen vrij zwaar ombouw/sculpteerwerk nodig hebben en dat ik daar nog heel veel op moet oefenen. Ik hoop ze toch ooit uit mijn hoofd te krijgen hoor.

Hoi Marcel,
Zeg heeft 'ie niet een tweeling broer bij de Wehrmacht?

Ik denk dat die over heel de wereld zowat broers heeft rondlopen. Een van de mooiste kopkes en dus ook meest gebruikte.

Vele groetjes,

Gino

Gino,
ik ben misschien niet je grootste fan, omdat ik nu eenmaal andere ideeen heb over hoe 1/35 gezichten er uit zouden moeten zien, maar dit is zelfs in mijn ogen een topper hoor! Erg mooi gedaan...

Overigens wil ik absoluut geen afbreuk doen aan je schilderkunsten, ik doe het je niet na, maar ik geef zelf nu eenmaal de voorkeur aan de wat subtielere stijl van mensen zoals Mirko Bayrl en james Blackwell.
Laten we zeggen dat ik praat over stijlverschillen, niet over talent, kunde en resultaten. En dit is hoe dan ook een klasse figuur, wat ik er ook verder van zeggen wil...🙂

Rob
-De beste stuurlui.......?? 🙄

Terug
Bovenaan