A 30 Challenger w.i.p. 090209

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
DSCF1202.jpg
[/img]

Zo hier een eerste en voorlopig enigste foto van de Challenger.
M'n eerste SKP model .
Is een beetje een uitdaging,maar er is een goed tankje van te maken.
Alleen de rupsen zien er uit als een stel bananen.
Moet ik nog een oplossing voor vinden.

DSCF1203.jpg

DSCF1205.jpg

DSCF1204.jpg

Zo het is me toch gelukt met de tracks uit de doos.
Eerst lengtes verlijmd langs een liniaal zodat ik iets had dat op een recht stuk leek en de lengte had die net onder de wielen paste.
Dat 4x en de overgebleven stukjes waren kort genoeg om zonder al teveel problemen om het aandrijfwiel en het voorste spanwiel te gaan.
Kan ik na 3 dagen eindelijk verder met het afwerken.

cheers, Tom

Tom,

Ziet er al erg goed uit!
Ik wil ook graag een Challenger bouwen, maar als ik eerlijk ben krijg ik koude rillingen als ik de verslagen lees op het net van het SKP model.
Alternatief is natuurlijk resin, maar dan betaal je natuurlijk weer de hoofdprijs... 😢

Maar als ik je goed begrijp valt het model best mee, afgezien van de tracks?

Hi Jamie,

Het is geen Italeri of Tamiya(hoewel sommige delen wel heel erg op die van de Cromwell lijken. 😈 ),maar hij is goed te doen met een beetje ervaring.
Er zal hier en daar wat evergreen aan te pas komen maar niks schokkends.Ook zal op sommige plekken een scherp mes of zaagje van pas komen.Veel passen en nog eens meten en vergelijken met de foto's.
En dan krijg je een resultaat dat op die van mij lijkt of beter.

cheers, Tom

Sam ,
bedankt voor de tip,maar heb je een link naar IMA voor mij want ik kan het niet gegoogled krijgen.En mijn ervaring met tracks van AA ,hoewel beperkt zijn niet positief.

cheers, Tom
LAAT MAAR IK HEB ZE GEVONDEN :!:

OMG, It's alive! Muhahahahaa...
Als ik de beoordelingen over dat monster van Frankenstein van een kit lees, heb ik diep respect voor dit resultaat, Tom.

Dank voor de veer Eelke,maar zo slecht is ie nu ook weer niet.
Ik draai al een tijdje mee in het bouw gebeuren en de dozen uit de jaren 70 begin 80 waren ook niet van deze tijd.En ook daarvan waren mooie dingen te bouwen.Alleen was de keus in geallieerd zeer beperkt.Maar deze gaat wel afkomen binnen afziienbare tijd.

cheers, Tom

Mooi werk Tom. En goed om te zien dat je de tracks toch hebt kunen gebruiken!
Vorig jaar heb ik eens een kijkje kunnen nemen in Challenger van Overloon en van binnen is het ook typisch Brits.....een doodskist....Ik heb echt medelijden met de bestuurder....alhoewel, misschien zit het wel heel comfortabel zo naast de granaten! 😱

Alex

p.s. DHVG? Als in David Hart?

Ja Alex,

De foto is genomen tijdens de Race salon v/d Bavaria city race van 2007.
Ik was daar als vrijwilliger aanwezig.Vandaar de outfit.

Nu zijn alle tanks rijdende doodskisten maar ik denk dat het britse spul uit WW2 echt niet fijn was om in te zitten de Churchill uitgezonderd misschien.

cheers, Tom

wip update

DSCF1207.jpg

DSCF1208.jpg

een paar foto's van de volgende stap.Hij nadert z'n voltooiing.De tracks moeten nog worden verweert.En zo zijn er nog een paar dingentjes.

Ik ben nog even aan het rommellen geweest met m'n "fotostudio" van de praxis (voor het eerst)

DSCF1209.jpg

DSCF1214.jpg

DSCF1213.jpg

DSCF1215.jpg

Geeft wel een leuk effct.Moet alleen nog wat beter focussen op de hand.

cheers, Tom

Terug
Bovenaan