82nd Airborne : nieuw 120mm figuur van Alpine

Hallo iedereen,

Het is me een eer en genoegen het volgende nieuwe 120mm figuur van Alpine voor te stellen. Het is een para van de 82nd airborne divisie, the All Americans, juni 1944. Naar goede gewoonte is alles in een aangename grijze resin gegoten die alle details bijzonder goed en scherp weergeeft. Wederom krijg je bij dit figuur twee verschillende hoofdjes : een zonder hoofdbedekking en een ander met een helm met camo en een first aid pakketje op. Maar aangezien een foto meer zou zeggen dan duizend woorden, ga ik de foto's verder laten spreken.

Het figuur voor het primen. Bij deze foto's is er nog geen putty gebruikt!

assemhelm1B.jpg

Detail foto's van de badges. Dankzij het uitstekende sculpteer en gietwerk is het schilderen hiervan een makkie :

detail2B.jpg

detail1B.jpg

En het schilderwerk tot hiertoe. Alles is wederom geschilderd met acrylverf en inkten. Het hoofdje staat er los op voor de foto's.

progress2A.jpg

progress2C.jpg

progress2E.jpg

Zoals altijd zijn alle tips, kritieken, opmerking, enz van harte welkom.

Groetjes,

Gino

Gino,

Super!
blij de Para vertegenwoordig te zien bij Alpine
Deze houding is volgens mij al keer gezien op planetfigure mischien dat je dat nog weer.
Zelfde wapenhouding alleen had die een mes in zijn handen.
Mooi en succes verder hiermee.

Prachtige figuur, inderdaad!
Het gezicht vind ik heel mooi, alsook het uniform. Mag ik eens weten welke kleurtjes je daarvoor gebruikt hebt? Ik heb zelf ook een 120mm paratrooper liggen (dragon), daarmee.

succes met de vordering!
groeten,
Hendrik

ja, das heel andere koek als de para figuurtjes van dragon die ik al vrij mooi vond. verder heb ik ook nog wat andere resin para's liggen, maar dat lijkt hier geneens op, die hebben geen vlaggetje op de mouw, en die zijn een stuk minder scherp!

deze wordt super, enne, zoals mijn voorganger: welke kleurtjes heb je hier "globaal" voor gebruikt?

Timo

Een vraagje: zit het wapen vastgegoten in zijn hand of is dat nog te schuiven?
Omdat je als je op deze manier een wapen vasthoud je het zal laten steunen op je heup, het zal anders heel snel zwaar worden.

Verder een prachtfiguur, ik zal m vast nog wel eens een keertje aanschaffen.

Rob Plas zei:
Een vraagje: zit het wapen vastgegoten in zijn hand of is dat nog te schuiven?
Ik denk dat daar nog een tas komt Rob. Ik zie een plek resin zonder enige detaillering namelijk op de heup.

@Gino: erg mooi figuur, en lekker lichte kleuren voor het uniform. Misschien dat ik dit ook maar eens ga proberen 8)

Hey Gino,
Tips..? Vraag jij om tips..? 🙂 Ziet er al goed uit. Wat ik mis in de eerste afbeelding van het figuur is een bajonet rond het onderbeen. Of hangt die ergens anders op dit figuur?
Verder:ik zie dat dit de M42 jas is. Let er daarbij op dat de groene versteviging ook langs de zakken van de jas zat. Niet langs de borstzakken trouwens. Maar misschien was je daar nog niet aan toe?

Zie ook eens: http://www.101airborneww2.com/index.html

In ieder geval een leuke site (misschien ken je 'em al)

Succes ermee,

Wim

http://www.timelinesforum.com/forums/showthread.php?t=6295

Nick als je dit verhaal doorleest kom je meer te weten over dit figuur.

JW

Terug
Bovenaan