70mm US Paratrooper " normandy 1944"

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Hoi Allemaal,

Na enkele bustes maar een "full" figuur van mijn kant. Een 70 mm wat overeen komt met ongeveer 1:25.
het merk is Historic Art Miniatures.
En het hele raamwerk zit er bij als setting

Het is verder prachtig gesculpt en de gieting is ook erg goed. Het enige wat ik heb moeten vervangen is de loop van de M1 carbine omdat deze krom was en bij corrigeren afbrak. (foto's volgen)

Ik wil deze weer in hoger contrast schilderen waarbij de schaduw wat strakker ingezet is

Eerst (volgens mij de originele foto)
IMG_1181.jpeg

nu het figuur met een mooie zwart/witte box-art
JT7A5958.jpeg

De basis is weer gedaan met Vallejo Khaki, waarbij ik al met dark Violet en zwart de schaduwen heb aangebracht

JT7A5955.jpeg

Vervolgens begint het inkleuren met highlights en het blenden. (hier bij de benen)
JT7A5960.jpeg

Vervolgens verder naar de torso en armen, De highlights zijn met LifeColor Dust aangebracht.

JT7A5963.jpeg
de uitdaging was de vlag te schilderen.
JT7A5964.jpeg

De schoenen zijn geschilderd met burn umber, de high-lights zijn met orange brown, ocker yellow en dessert yellow. De schaduw is met zwart in gelijnd.

Martin

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Weer erg mooi gedaan. Ik vind het fijn dat je aangeeft met welke kleuren je werkt voor licht en schaduw. Heb je de Lifecolor (sterk) verdund aangebracht of meng je deze met de basiskleur? Oftewel kun je Vallejo en Lifecolor mengen?
Hartelijke groet, Jan

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Het figuurtje voor de setting is af.

Alles acryl en alleen een wash over de helm voor meer diepte.

De loop van de M1 carbine is vervangen omdat het resin krom was een afbrak met het recht maken. een stukje PE voor het richt gedeelte (geen idee hoe dat heet) en klaar.

Voor de krant is met zwart gewoon kleine krabbels gemaakt wat impliceert dat er iets staat.

EEF4D7B2-5BBC-492B-A845-18B500F6E833.jpegCE7950B8-13BE-452F-848E-0B443E4E1B66.jpegB723E71A-E9CC-4D23-A967-E93057114186.jpeg

Laatst bewerkt:
Bovenaan