Af! 5th Belgian SAS Jeep "Shangri. la"

Dit model is af!
Je kan ook erg mooie Vickers verkrijgen via Jan Willem de Boer, die hebben zelfs een open loopuiteinde.

Als je die Bronco figuren naast merken als Gecko en Miniart legt, hoe zou je ze dan beoordelen Bas?
Ik ben Bas niet, maar ik vind figuren van Bronco duidelijk beter dan die van Gecko (waar ik één setje van heb, en ze waren allemaal nogal kort van gestalte), en ook zeker beter dan MiniArts oudere sets. Ongeveer gelijk aan de nieuwere van MiniArt, zou ik zeggen, misschien wat beter.

Wat Jakko zegt. Vind ze wel veel hebben van Dragon figuren. Prima kwaliteit, iets beter dan Miniart, maar ik moet ze nog in elkaar zetten. Wordt vervolgt dus.
Dank je, vroeg het me zo af. Bij de genoemde merken heb ik toch een wat teleurgesteld gevoel als ik ze thuis bekijk, vandaar mijn vraag. Maar dan weet ik dat bij bronco de boel beter onder controle is.

Vind ze wel veel hebben van Dragon figuren.
Echt? Dragon-figuren vind ik zo modulair: alle delen passen op alle figuren, wat leuk is om poses te variëren maar veel zien er daarom een beetje gekunsteld uit. Bij Bronco (en MiniArt) is dat veel beter.

Is slechts mijn eerste blik op de gietramen en detail van de figuren. Hoe ze bouwen weet ik nog niet. De dragon figuren die ik in elkaar heb gezet zagen er niet echt gekunsteld uit, maargoed ieder zo zijn ervaring.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het hangt ook veel af welke sets je gebruikt, sommige zijn goud, sommige zijn verre van goud. Degenen die in mijn ogen goud zijn hebben nog steeds heel wat liefde nodig om op niveau te komen, maar dat redden we als bouwer weer wel

misschien een tip voor het vastzetten van een figuur op een stoel :

omdat de stoel en het zitvlak niet soepel aansluiten zoals in het echt is het soms lastig dit te bewerkstelligen met het onbuigzame plastic.
Een zekere verbinding kan worden verkregen met 2k putty.
Zitkussen iets uithollen ; zitvlak iets vlakken ; toefje putty met CA op de zitting ; beetje CA op zitvlak ; figuur plaatsen en aandrukken.

Bas, ken jij dit boek?

img_1_1763923440513.webp

kan het niet heel goed zien Bas maar duwt (zit) het schouderblad wel goed in het rugkussen ?

Meer dan mooi! Een blikvanger in de vitrinekast.

Ik heb genoten en geleerd van wat je met ons hebt gedeeld.

Groeten, Jan

Terug
Bovenaan