45 min Diorama

Marc Aelmans

Lid van de TWENOT
Yep ik leef nog, spoedig zullen er weer foto,s komen van de Schwere Last (letterlijk en figuurlijk) haha.

Maar er kwam even iets tussen door en wel leuk om te plaatsen.

Een Collega (sportinstructeur) gaat onze eenheid verlaten en mij werd gevraagt om iets ludieks te maken.

Dat is voor mij geen probleem en ging dus aan de slag. met in het achterhoofd dat we veel in Zuid Duitsland (Die Heimat) aan de rotsen kleven.

Men neme een steen deze komt uit de groeve Siedlunghausen.

Men zet de diamand schijf voor 1/4 erop en vlakt hem af.
Dan een MDF plaatje met de bovenfrees bewerken, twee gaten met moeren en de stenen erop monteren.

Het geheel in de Wash zetten en met de verfbrander drogen ondertussen wat oude Yanks in de figuren doos uitgezocht beetje passen en meten draaien en zagen.
Daarna de figuren gespoten met brons en een washje erop.

Steen een beetje bewerken met olie verfjes en wat groen. en wederom de verfbrander erop.
Figuren plaatsen en klaar. tijd om de na bij 45 min.
Ondanks dat het vrij kort dag was om geheel te maken vind ik eindresultaat niet zo heel verkeert.
De rotsen vind ik wel cool echter als ik die op de Schwere last zou maken moet ik een kraan gaan huren om het dio te verplaatsen.
Een oplettend persoon zal ook zien dat betrokkene aan de rots niet omhoog danwel weer omlaag kan omdat mondje beneden de touwen strak trekt.

Maar okay is geen top werk maar als een afscheids kado altijd goed.
Plaatje met tekst ontbreekt nog.

Hier de foto,s:

p1020005r.jpg

p1020007ng.jpg

p1020008lv.jpg

p1020020t.jpg

p1020023s.jpg

45 minuten? en ik dacht dat ik een relatief snelle bouwer was 🙂 😉 .

Het lijkt me zeker een leuk afscheidscadeau, krijgen we de ontvanger zijn reactie ook nog van je te horen?

Bruce

Bruce ja echt 45 min.

maar oke als ik er meer tijd voor had kan het natuurlijk stukke beter.
Dit is maar een kleinig heidje en zal zeker de reactie plaatsen eind van de week.

Het gaat ook maar om het idee dat er van die paxen aan de rotsen hangen. altijd leuk.

Kanne, ik stond er zelf ook van te kijken, de rotsen trekken de aandacht en zien er echt goed uit. (puur natuur met olieverf erop).

Leuk afscheidspresentje Marc ! 😛 is de relatiegeschenkenbusiness nix voor je ? :idea: 😉

Mazzel 😀

Schitterend! Dit zijn de afscheidsdcadeautjes die niet ergens op een plank in de schuur komen te liggen (of erger) en daadwerkelijk gewaardeerd worden.
Mooie oplossing van die bronzen figuren om het bewerkelijke 'real color' probleem met te weinig tijd te omzijlen....Of was dit sowieso het gewenste 'format'?

Inspirerend nietwaar ?
Kep dat speed-diobouwen ook eens uitgeprobeerd........

Benodigde bouwtijd : 5 seconden (voertuig was reeds gebouwd net zoals 't plantje 🤣 )

DSC00339.jpg

Probeer 't óók eens :idea: erg leuk 😉

split second greet ➡️ ➡️
Pedohr

Hahaha Peet zie je wel dat je sneller als ik bent.

Toch een puntje van kritiek: Ik vind dat je het plantje even beter in de wash moet zetten met Veel white spiritus 🙂 hehehehe

Is er morgen een bouwavond? moet ik oordoppen voor de zang meenemen?

Erik, de figuren brons spuiten zat in mijn plan anders ging er wel heel veel tijd in zitten.......
~
Martin, Ben eens een keer op jouw werkplek, haha elke keer als ik op de schietbaan ben probeer ik even langs te wippen en meneer is er weer eens niet hahha.
Kom eens een keer kijken in Zutphen of Ede op een bouwavond lache

Jep morgen bouwavond, gaan we allemaal 5 min dio's maken. Peltor mee uit voorzorg..komt alles goed 🤣

Grtzz.

p.s. mooi afscheidscadeau, die gaat ie zeker weten waarderen :!:

Bruce Oomen zei:
45 minuten? en ik dacht dat ik een relatief snelle bouwer was 🙂 😉 .

Het lijkt me zeker een leuk afscheidscadeau, krijgen we de ontvanger zijn reactie ook nog van je te horen?

Bruce

Bruce reacties waren meer dan verwacht, erg positief.
wat eigelijk een simpel bouwwerkje wel niet te weeg brengt, want ik heb nu opdracht op er meerdere te maken.
ben nu matrijzen aan het maken om gedeeltes te gieten, na wat geoefen met vaccuum gieten is dit echt leuk om er even tussendoor te doen.
zoals Ton al zei "er gaat een wereld open" als je het vacuum gieten onder de knie hebt.

Terug
Bovenaan