4.7cm Pak(t) Sfl.auf Fgst. Pz.Kpfw.35 R 731 (f)

Re: vraagje

Ja, :D
volgens mijn bron (Panzerwrecks 11: Normandy 2) waren ze er.
Ingezet bij 3./Schnelle Abteilung 517 (Schnelle Brigade 30)
Foto's lever ik je deze week. Inclusief wat ander materiaal hierover.
Veel bouwplezier.
Groet,Willem
 
Nou, dan is het duidelijk :

Dit wordt dus mijn onderwerp :

Een mondvol :
De 4.7cm Pak(t) Sfl.auf Fgst. Pz.Kpfw.35 R 731 (f) van Hobbyboss
HBS83807-2_zpsb1ffa66d.jpg


Als ik het goed begrepen heb ,ligt die op dit moment in de arreslee van de Kerstman 8)

En hier nog een fotootje van het voertuig in Normandie (?)...
t_47_mm_zps0a61c82d.jpg

(met dank aan WIllem)

greetz
Ronald
 
Ronald Schoenmakers zei:
En hier nog een fotootje van het voertuig in Normandie (?)...
t_47_mm_zps0a61c82d.jpg

(met dank aan WIllem)

Ja, dat is Normandië. Voor een betere foto en de precieze locatie:
http://www.flickr.com/photos/58897785@N00/6109396268

Overigens is er mogelijk nog een tweede eenheid met deze voertuigen in Normandïe: s.Pzj.Abt.657, maar de bekende documenten geven tot nu toe geen uitsluitsel.
 
Niels Henkemans zei:
Ronald Schoenmakers zei:
En hier nog een fotootje van het voertuig in Normandie (?)...
t_47_mm_zps0a61c82d.jpg

(met dank aan WIllem)

Ja, dat is Normandië. Voor een betere foto en de precieze locatie:
http://www.flickr.com/photos/58897785@N00/6109396268

/offtopic, dank je voor de link, machtig interessante fotostream!
 
Sorry , dat ik zo weinig laat horen , maar ben op dit moment hard bezig met de WO1 groupsbuild Renault FT.

De Kerstman heeft inmiddels wel het modelletje van Hobbyboss afgeleverd
en ik ben nu wel flink aan het denken voor een setting.

Nu komt Miniart (hopelijk ) binnenkort uit met een U.S paratrooper op een paard .....
Dat lijkt me wel aardig naast het kapotte/verlaten voertuig in een greppel.....

8_zps29d8b7e3.jpg

15-kopie_zpsea29cce4.jpg


(De decals voor dit voertuig zitten bij de kit :D )

35151_zps7b44548f.jpg


En mag ik daarbij ook nog een hedgerow maken :huh: ( afkijken geblazen bij de andere topucs ;) )

Is dit wat ?

greetz
Ronald
 
He Ronald,

interessant voertuig, zoals wel meer van die Duitse combi's in Normandie. De setting met de para erbij vind ik ook erg tof.
Gewoon doen, zou ik zeggen.

Groeten, MartinD
 
Combi met Para is historisch niet correct, die andere figuur kan wel maar dan is het weer jammer dat die 'in action' is.

Bedankt voor de tweede foto trouwens. Kende ik nog niet. Waar komt die vandaan?
 
Combi met Para is historisch niet correct, die andere figuur kan wel maar dan is het weer jammer dat die 'in action' is.

Daar was ik al een beetje bang voor......
Misschien de GI op het staande paard ?
Bedankt voor de tweede foto trouwens. Kende ik nog niet. Waar komt die vandaan

Panzer wrecks 10
(met dank aan Willem Visser)

hier nog een foto van dat voertuig uit dezelfde panzerwrecks
16_zpsb60483bb.jpg


greetz Ronald
 
Misschien PW 10 ook maar eens aangeschaffen. :nouja:

Ben heel benieuwd naar de caption in Panzerwrecks. Ik heb dit specifieke voertuig altijd met Noord-Frankrijk, België of eventueel zuid Nederland geassocieerd. Het terrein past daar ook beter bij en het gebruik van de 'till' op de jeep is ook typischer voor Britten, al zegt dat natuurlijk helemaal niets. ;)

In PW11 staan wel fotos van zo'n voertuig in Normandië, vrijwel zeker van de eenheid die je op het oog hebt. Geen nummers en een interessant 'streepjes' camo.
 
Hoi Niels,
dit is de tekst onder de foto:
kgn.gif


Voor Ronald: gewoon het model bouwen uit de Normandië Panzerwrecks, die foto heb je al :D

Groet,
Willem
 
Nu dacht ik eindelijk met dit onderwerp eens een kitje te hebben ,waar niks loos mee was, of waar ik zelf niet allerlei zaken aan wilde veranderen..... gewoon uit de doos dus......

kom ik dit op Missing Lynx tegen:
http://www.network54.com/Forum/110741/thread/1389190341/47mm+PAK+auf+R-35+Hobby+Boss :

:oei:

dus de zaag er maar weer in en Evergreen te voorschijn......... 8)

greetz
Ronald
 
Ach Ronald,
dat is toch het echte bouwplezier :D
Jij wordt toch niet gelukkig van zo'n makkelijk in elkaar vallend bouwdoosje?
Lekker zagen, snijden, aanpassen en scratchen!
Maar wel een misser van de fabrikant......
Veel bouwplezier!

Groet,
Willem
 
Ronald Schoenmakers zei:
Nu dacht ik eindelijk met dit onderwerp eens een kitje te hebben ,waar niks loos mee was, of waar ik zelf niet allerlei zaken aan wilde veranderen..... gewoon uit de doos dus....

Tja Ronald dat was nu precies wat ik ook dacht ;) . Heb het kitje vandaag binnengekregen en nu lees ik dit verheugende bericht :( . Hadden die Chinezen nu niet gewoon het Brach kitje kunnen kopiëren, daar waren die Aziaten immers vroeger ook zo goed in. Maar nee, nu moeten ze kennelijk net als Dragon steeds maar weer opnieuw het buskruit uitvinden . Het paardensetje heeft overigens ook mijn warme belangstelling, ben benieuwd naar de kwaliteit van de paarden. Ik begrijp dat dit paarden waren van een Kozakken bataljon, vandaar waarschijnlijk het versimpelde bit (Duitse cavalerie troepen gebruikten een ingewikkelder bit) :

http://www.re-enactmentforum.nl/forum/topic/2760-normandy/

Succes met dit projectje !

Groet,

Arjan
 
Tsja Arjan
We zijn modelbouwers of niet :D Ik vind het ook wel weer een uitdaging. (alleen moet het wel lukken natuurlijk)

Ik ben van de week begonnen met het kitje en ik moet zeggen dat het wel een heel leuk kitje is ,Mits je de microscoop bij de hand hebt ,want wat een verzameling heeeeeeele kleine onderdeeltjes.!........ bv op de versnellings bak zit de versnellings pook (ongeveer 2 a 3mm) dit bestaat uit 4 onderdelen :huh: en als je dan ziet hoe vol het met interieur onderdelen zit, kan ik nog wel effe doorgaan ..... het eindresultaat ziet er daarintegen wel weer heel mooi uit.
Kortom je krijgt wel "modelbouw" waar voor je geld !

Wat betreft de setting met die para op dat paard ,dat lijkt mij nog steeds de mooiste setting , maar histories wat minder waarschijnlijk
(hoewel ik vage geruchten gehoord heb op de afgelopen Utrechtse bouwavond dat er een, niet zo'n snuggere, US para was die niet zo best kon navigeren was en per ongeluk na de paradrop de verkeerde kant op is gelopen.... en toen ineens een paard tegenkwam .en na een dagje rondrijden op het paard deze tank langs de kant van de weg zag staan.....er is in ieder geval nooit documentatie gevonden wat dit verhaal tegenspreekt , en in BOB (deel 1) liep er ook een luitenant rond die het navigeren niet uitgevonden heeft ...... ;) )

Ik zag trouwens wel op PMMS dat er binnenkort van Mini art met een hele serie Harley Davidson motoren in verschillende settings uitkomt
Mischien ipv de para op paard een MP met Harley ........(http://www.perthmilitarymodelling.com/newkitnews/miniart.html) :idea:

we zien wel ,eerst de 4.7 in elkaar zetten (al ingewikkeld zat )
greetz Ronald
 
Heren

Even zonder gein
Ik zei in een eerder bericht dat je je microscope mee moest brengen , maar het is geen grapje gebleken
Ik heb inderdaad het vergrootglas heel erg nodig gehad....wat een enorme verzameling van ongelooflijk kleine onderdeeltjes :nouja:
Het beste is op een grote donkere ondergrond te werken ,want zodra je een onderdeeltje laat vallen is de kans enorm groot dat je het nooit meer terug vindt .(de stukjes afvalpastic die je wegsnijd of knipt zijn vaak groter dan het eigenlijke onderdeeltje)

DSC_0879_zps622e4b23.jpg

dit stukje kanon bestaat bijvoorbeeld uit 16 (!) onderdeeltjes

De motoronderdelen heb ik maar niet geteld maar ook daar is vergrootglas en pincet vereist.

DSC_0878_zpsda422872.jpg

De motor is nog lang niet af en ook verder wordt het interieur behoorlijk vol.

Ook het loopwerk wordt een behoorlijke uitdaging met de nodige PE onderdeeltjes

Kortom
geen kitje om op een vergeten zondagmiddag "ëven" in elkaar te plakken
Maar toch wel leuk om te doen, (kost even wat moeite ,maar dan heb je ook wat :!: )

greetz Ronald
 
Lekker bezig Ronald :D

Het idee met de para te paard ? : gaaf man, DOEN
bravo_zpse8aefded.gif
men moet maar eens aantonen dat dit niet gebeurd kan zijn...
Je geeft de rechtvaardiging zélf al..
Wat betreft de setting met die para op dat paard ,dat lijkt mij nog steeds de mooiste setting , maar histories wat minder waarschijnlijk
(hoewel ik vage geruchten gehoord heb op de afgelopen Utrechtse bouwavond dat er een, niet zo'n snuggere, US para was die niet zo best kon navigeren was en per ongeluk na de paradrop de verkeerde kant op is gelopen.... en toen ineens een paard tegenkwam .en na een dagje rondrijden op het paard deze tank langs de kant van de weg zag staan.....er is in ieder geval nooit documentatie gevonden wat dit verhaal tegenspreekt , en in BOB (deel 1) liep er ook een luitenant rond die het navigeren niet uitgevonden heeft ...... ;) )

vooral dooorgaan ;)

groet,
Peter
 
Ronald Schoenmakers zei:
Ik zei in een eerder bericht dat je je microscope mee moest brengen , maar het is geen grapje gebleken...

Hey Ronald,

ik heb het idee dat alles of te gedetailleerd wordt of dat dat mijn ogen achteruit gaan.
Ik zit nu met mij T969A ook met onderdelen tussen mijn vingers die daar eigenlijk net te klein voor zijn.

Mooi resultaat tot nu toe en succes met je verdere bouw,

Rico
 
Rico
Toen ik zo de verhalen las en de sprues zag van de 969 Wrecker kon ik het ook niet laten aan dit modelletje te denken ...

Hoewel hier alles (tot nu toe ) schitterend mooi in elkaar past en je niet met liters extra thin aan de slag moet

Het is op het ogenblik weer een beetje druk op werk ,maar het plan is van de week de zaag erin te zetten ,om de bovenbouw aan te passen !

greetz
Ronald
 
Ronald Schoenmakers zei:
...maar het plan is van de week de zaag erin te zetten ,om de bovenbouw aan te passen !

greetz
Ronald


Passing hier is op alle onderdelen slecht,
neemt niet weg dat ik je veel succes wens met je zaag (werk)...

Ik moet hoognodig ook eens een heel fijn zaagje gaan halen...

Rico
 
Eindelijk weer eens tijd voor wat geplak

De bovenbouw klopt niet helemaal

Dus heb ik wat chirurgische handelingen verricht op de bovenbouw van het karretje.. (de zaag erin :rofl: )

DSC_0928_zps143a09c7.jpg


DSC_0929_zps1708c61c.jpg


Nog een beetje afwerken (wat boutkoppen hier en daar )en het rechter zij scherm aanpassen, dan kunnen we verder met de reguliere bouw

greetz
Ronald
 
Terug
Bovenaan