4.7cm Pak(t) Sfl.auf Fgst. Pz.Kpfw.35 R 731 (f)

Ik ben nu ook al een paar weken met het Hobby Boss kitje aan het stoeien en ik wordt er niet vrolijk van. De instructies zijn zo onduidelijk dat je voor bijna elk onderdeel referentie foto's moet raadplegen om te zien waar die nu precies terecht moet komen :( . Ook is de volgorde van de stappen bepaald onlogisch, bv. het bovendeel van de romp kun je achteraf slechts met grote moeite tussen/op de onder-romp wurmen en daarvoor moet je in ieder geval de paspennen van eerstgenoemde afsnijden. Ronald, ik meen dat je voor het bijwerken van het munitie compartiment het model van Eddy als voorbeeld hebt gebruikt (is hier te zien:)

http://www.militarymodelling.com/forums/postings.asp?th=91207&p=1

Het munitie compartiment van de Franse bouwer lijkt er toch anders uit te zien evenals de lengte van de rechter zijwand (opbouw), ben nu toch wat in verwarring gebracht :huh: . Model van Eddy gevolgd door die van de Fransman:

Het Brach kitje schijnt correct te zijn, ben benieuwd naar de lengtematen van het munitie compartiment en de zijwanden van de opbouw. Wellicht heeft iemand dit kitje en kan een meting uitvoeren ? Lijkt er trouwens ook op dat de ammo stowage van het HB kitje niet klopt. HB heeft overigens al een commando versie en een versie met de 5cm Pak 38 aangekondigd, de fouten die in het huidige kitje zitten zullen hier ongetwijfeld weer terugkeren.

Groet,

Arjan

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Arjan

Inderdaad weer een zoekplaatje

Ik heb verschillende foto's van het Brach kitje gezien
oa: http://militarymodels.co.nz/2012/05/31/new-from-brach-model-4-7cm-pakt-auf-pz-kpfw-35r-f/

en hier zie je net als op een aantal foto's van the real deal, dat het munitie rek gelijk ligt met de rand van het rechter zijpaneel
bij de fransman ligt het iets dieper naar binnen

wat betreft de verdere aanpassingen aan de bovenbouw heb ik inderdaad die van Eddy als voorbeeld genomen,ik had hem al enige tijd geleden op Missing lynx gezien en toen viel me de fout van de Hobbyboss kit pas op (maar wat eigenlijk ook wel duidelijk te zien was asl je de foto's goed bekijkt....wel een missertje van Hobbyboss terwijl er verder wel ergveel aandacht aan detail is besteed .... :nouja: )
Ik vond de aanpassingen wel overeenkomen met wat ik op de foto's zag dus dit als referentie gebruikt .

Afgelopen week zag ik pas de site met het franse voorbeeld ..ik vind hem erg mooi en zal het zeker gebruiken als referentie (vooral voor de motor ) maar de opbouw van Eddy lijkt me toch accurater....
Ik hou het dus op de manier zoals ik u heb gedaan (nog wel een beetje fatsoeneren)

greetz
Ronald

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
Weer wat geknutseld van de week.
Ik was niet zo tevreden over het resultaat van de eerste verbouwing,
dus heb ik een gedeelte er weer afgesloopt en gerenoveerd
Ook de aanpassing van de ombouw is nu voor elkaar.

DSC_0930_zps0c787e63.jpg

DSC_0931_zps8fb8170f.jpg

DSC_0932_zps93f39ead.jpg

greetz Ronald

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
WW1 Gevleugeld Oorlogstuig
What If, SciFi, Fantasy
Nu bezig met
1:35 Romfell AC