3D printen met UV

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
Ik had gister al een keer een print gemaakt op ongeveer dezelfde manier als jij had aangeleverd Jakko, maar de scharniertjes gaan echt vast zitten. Ik zal hem eens uploaden naar shapeways maar verwacht hetzelfde resultaat ( eigenlijk verwacht ik een sowieso, dat “kunnen we niet” van shape... ) En ik snap hem compleet, 47 kettinkjes aan de trommel keer 38 (de asjes komen er ook nog bij) is 1786 deeltjes, monteren met loep. Aan de andere kant, een beetje modelbouwer 🤣 ik maak mijn kettinkje in ieder geval af (denk dat ik er een klein stukje trommel bij print) en dan gaan we wachten totdat er printers zijn die het wel kunnen 🧐
 
Laatst bewerkt:
Het beweegbaar maken met resin printing is nog 1 van de nadelen, door dat de resin nog niet helemaal is uitgehard.Tijdens het uitharden met UV lassen ze zich als het ware weer aan elkaar. Filament printers hebben hier geen last van omdat die geen nabewerking nodig hebben, maar die missen weer de mooie fijne details die modelbouwers willen.

peter
 
Bovenaan