3D printen met UV

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
Ik had gister al een keer een print gemaakt op ongeveer dezelfde manier als jij had aangeleverd Jakko, maar de scharniertjes gaan echt vast zitten. Ik zal hem eens uploaden naar shapeways maar verwacht hetzelfde resultaat ( eigenlijk verwacht ik een sowieso, dat “kunnen we niet” van shape... ) En ik snap hem compleet, 47 kettinkjes aan de trommel keer 38 (de asjes komen er ook nog bij) is 1786 deeltjes, monteren met loep. Aan de andere kant, een beetje modelbouwer 🤣 ik maak mijn kettinkje in ieder geval af (denk dat ik er een klein stukje trommel bij print) en dan gaan we wachten totdat er printers zijn die het wel kunnen 🧐

Laatst bewerkt:
Het beweegbaar maken met resin printing is nog 1 van de nadelen, door dat de resin nog niet helemaal is uitgehard.Tijdens het uitharden met UV lassen ze zich als het ware weer aan elkaar. Filament printers hebben hier geen last van omdat die geen nabewerking nodig hebben, maar die missen weer de mooie fijne details die modelbouwers willen.

peter

Arne Poirot

Lid van de TWENOT
Even een zijstapje na al dit moois ...
Ik heb mijn eerste geprinte onderdeel besteld en geplaatst voor mijn FENNEK:
3D in Scale Fennek de lamellen.
Man-oh-man wat gaat er een wereld open.

Het was even eng of ze niet zouden breken (want bros) maar alles ging goed.
Paste exact en wat geeft dat een smoel aan het voertuig. Wat een detail !

1604235594567.png

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Voor de gein mijn 1/16 blok van de maybach HL 120 TRM geprint op 1/35 (dit is een wrecked version die nog in ontwikkeling is) en ook hier verbaas ik me over het detail wat eruit komt.
Mooi blokje hoor! Vooral die kleppen en die open cilinders doen het um. Gaaf
Even een zijstapje na al dit moois ...
Ik heb mijn eerste geprinte onderdeel besteld en geplaatst voor mijn FENNEK:
3D in Scale Fennek de lamellen.
Man-oh-man wat gaat er een wereld open.
Leuk! Arno, wist je dat Marcel von Hobe hierachter zit?

Arne Poirot

Lid van de TWENOT
Lekker bezig weer, die Marcel!
Ik kwam er aan via Eric de Graaf
en had de indruk dat hij er de hand in had gehad.

Sorry.... Weer een zijsprong ;)
Ik ben Marcel nog eeuwig dank verschuldigd voor het draaien van het raketlichaam van mijn Lance:
lance kaal.jpg
lancediorama1.jpg

Gert Mons

Lid van de TWENOT
Frank, mocht jij in de toekomst ook in opdracht van anderen gaan werken, dan is het misschien een idee om eens de juiste wielen (velg met juiste banden) te gaan printen voor de Nekaf jeep en de Landrover. Beide voertuigen hadden dezelfde wielen. De beschikbare wielen in de Revell en Italeri kits hebben walgelijk slechte wielen. Dus ik denk dat daar wel een markt voor bestaat. Ik neem in ieder geval 3 setjes van je af.

Frank Langeler

Lid van de TWENOT
Frank, mocht jij in de toekomst ook in opdracht van anderen gaan werken, dan is het misschien een idee om eens de juiste wielen (velg met juiste banden) te gaan printen voor de Nekaf jeep en de Landrover. Beide voertuigen hadden dezelfde wielen. De beschikbare wielen in de Revell en Italeri kits hebben walgelijk slechte wielen. Dus ik denk dat daar wel een markt voor bestaat. Ik neem in ieder geval 3 setjes van je af.
Haha, Gert, echt in opdracht ben ik niet van plan. Dit heb ik op shapeways wel gedaan en na een redelijke inspanning, heb een keer 200 uur in een opdracht gestopt, haken ze dan toch op de prijs af. Zeer frustrerend. Ook heb ik de ervaring dat ik het onderwerp/ voorwerp uitdagend moet vinden anders wordt het niks....

Ik sta er echter wel voor open om medetwenotters die zelf niet de 3d mogelijkheden hebben en geen printer hebben te hulp te schieten.

M.a.w. stuur ff foto’s, maten, profielen enz. enz. op en dan kijk ik wat ik voor je kan doen. Wordt de eerste keer dat ik een band met profiel ga tekenen maar ik hou wel van een uidaging😉

Gert Mons

Lid van de TWENOT
Hallo Frank,
het was maar bedoeld als opzetje; rijk zul je er nooit van worden. Ik heb helaas geen maten bij de hand van de wielen. Maar mocht ik die ooit nog krijgen (Militair Museum?), dan neem ik wel contact met je op! Groeten,
Gert

Bovenaan