2 Nieuwe projecten 1/35, scherpe beelden

Luitjes tja 2 nieuwe items inderdaad en wel de Field Houwitser van trumpeter en een jagdpz IV van tamiya. Laatst genoemde bevat een toegevoegde metalen loopje van armorscale en ook losse tracks van academy worden toegevoegd. Overigens vind ik die Field Houwitser van trumpeter een kei gaaf kitje. Alles past goed op de betreffende plek en ook de bouwbeschrijving is best in orde. Alas ik zo eens gehoord heb wat voor onding dat dragon dan op de markt heeft gebracht en dat barst van de fouten dan is deze nog best zijn geld waard. De foto's:
TrHo001.jpg

TrHo002.jpg

TrHo003.jpg

TrHo004.jpg

TrHo005.jpg

TrHo007.jpg

TrHo008.jpg

TrHo009.jpg

TrHo010.jpg

Overigens zitten er ook wat leuke extra's bij de kit van trumpeter zoals o.a een metalen loop, twee metalen hulsjes en een kettinkje.
pzIVlang.jpg

pzIVlang001.jpg

pzIVlang002.jpg

In een boek over de slag bij Arnhem van Marcel Zwarts zag ik dat de JagdPz IV er zo uit zag, met een korte loop dus!
Tot zover de foto's commentaar en of opmerkingen zijn welkom, ik hoop dat jullie tevreden zijn over de foto's 😉
groet
Eric

Dapper dat je de oude Tamiya kit aan pakt. 😉

Een paar punten:

- de opklapbare kanonsteun op de boeg, zat alleen op de L/70 versies, die kan er dus af.
- het buitenste kanonschild hoort tegen het bonnenste kanonschild aan te zitten

That's all.

Succes met je bouw!

Marc,
bedankt voor je reactie, ik wist niet dat die kanonsteun er in deze versie niet op hoorde maar als dat zo is dan verwijder ik 'm. Voor wat betreft dat kanonschild dacht ik hetzelfde alleen gaat 't loopje helaas niet verder in het resin schild zodat ik die opening toch hou. Echt mooi vind ik datzelf ook niet maar ja ik denk niet dat 't anders is. En nou kan hoor ik jullie al zeggen van ja maar je kan die loop toch bewerken met een zaag, alleen vind ik dat A: best wel riskant en B: zit 't kanon al muurvast op de kit 😈
Maar ik zal me toch eens gaan beraden hierover, misschien toch een ander loopje oid (dan maar breken) 😳
groet
Eric

Hallo Erik, ik zie dat je van een L/70 en L/48 probeert te maken. Lees dan even de volgende topic over de verschillen door.
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=15254

Martin bedankt voor de tip,
Niels, i know iknow maar die van mij moet lijken op die van Arnhem en volgens mij is die zonder zimmerit, ( 😈 nee he net ff gecheckt in boek :!: ) dus wel met zimmerit. Nou moet ik 't ganse model omgooien....
ff laten bezinken nu anders eindig ik of de kit strax tegen een muurtje 😕 😉
Ik leg 'm ff langs me neer en als ik verder ga horen jullie 't wel izake deze IV/L
Eric

Kanne ik weet niet of onderstaande link werkt:
http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/trumpeter/tr02304.html
maar hij staat in elk geval op:
http://www.perthmilitarymodelling.com/whatsnew.htm
Je kunt daar een artikel lezen over de field houwitser van trumpeter en uiteraard heeft de schrijver een link getrokken naar de field houwitser van dragon.
Het is een heel artikel waarin hij bevestigt (hoewel hij zelf voor de dragon kit zou gaan) dat vooral de tekening / instructies van de dragon kit barst van de fouten. En dat zijn we eigenlijk toch niet van dragon gewent toch? Daarom vind ik mede ook omdat ik de trumpweter kit nu zelf aan 't bouwen ben dat trumpeter (en nauwelijks foutjes heb ontdekt tot nu toe)in deze beter scoort dan dragon.
Ik weet wel dat trumpeter wat minder gedetailleerd is maar als je de kit volgens de tekening bouwt en er later achter komt dat je van alles fout hebt gedaan dan sta je toch mooi te kijken!
Heb ik je een beetje duidelijk kunnen maken wat ik bedoel Kanne?
Groet
Eric

John van Hooijdonk zei:
....Maar als je het artikel goed leest, blijkt dat de Dragon kit véél accurater en gedetailleerder is dan de Trumpeter kit, en daar draait het uiteindelijk toch om...!!

Grtz, John. 8)

Wat mij betreft ook. Ik beschouw een bouwtekening meestal als een ruwe handleiding, en ik hou altijd overal referentiefoto's bij!

Eric Verberne zei:
Het is een heel artikel waarin hij bevestigt (hoewel hij zelf voor de dragon kit zou gaan) dat vooral de tekening / instructies van de dragon kit barst van de fouten. En dat zijn we eigenlijk toch niet van dragon gewent toch? Daarom vind ik mede ook omdat ik de trumpweter kit nu zelf aan 't bouwen ben dat trumpeter (en nauwelijks foutjes heb ontdekt tot nu toe)in deze beter scoort dan dragon.
Ik weet wel dat trumpeter wat minder gedetailleerd is maar als je de kit volgens de tekening bouwt en er later achter komt dat je van alles fout hebt gedaan dan sta je toch mooi te kijken!
waarom is de Trumpeter dan een betere kit volgens jou? Zo meld je het in eerste instantie.
En drukke bouwinstructies van Dragon zijn tegenwoordig schering en inslag. Zelf heb ik daar weinig last van, want de Sherman kits zitten niet zo vol met opties. Maar de Pz IV kits hebben erg drukke instructies.

Nou ja, maakt ook niet zo veel uit. Back to the model 8)

Mannen ik snap niet waar jullie je druk om maken , jullie kunnentoch lezen neem ik aan of toch niet. Wel als jullie goed gelezen hadden wat ik schreef dan kom je ook dit tegen...........
>>>Ik weet wel dat trumpeter wat minder gedetailleerd is<<< maar als je de kit volgens de tekening bouwt en er later achter komt dat je van alles fout hebt gedaan dan sta je toch mooi te kijken!

Terug
Bovenaan