.

Luuk,

De Sherman op jouw foto is zoals je als zegt een Sherman Crocodile Dit was een Amerikaanse variant van de Churchill Croc, op basis van M4 chassis. Er zijn er in het ETO slechts twee gebruikt, tijdens de aanvallen op het kasteel van Julich geloof ik.
Vanwege de lijn met de Churchill Croc, werd hier de trailer gebruikt.

Er is geprobeerd om de vlammenwerper op de plaats van de boeg MG te monteren. Dat was echter geen succes vanwege de geringe vuurkracht (irresistible pun intended 🙂 ). Daarop werd besloten om de vlammenwerper in de loop te monteren. Zie bijvoorbeeld www.hardcorpsmodels.com voor foto's, van o.a COED 42. De hoofdbewapening kon niet meer gebruikt. Daarom is later de vlammenwerper op de plaats gemonteerd van de coax MG. Voor zover ik weet is dit echter een na-oorlogse variant.

Genoeg info zo? Anders merk ik t wel.

MartinD

Hey Luuk,

Ik zou het niet precies weten maar ik heb hier een Dragon kit liggen uit 1983 😱 van een M4A3 HVSS P0A-CWS-H5 het is wel een Korean war version
Deze om precies te zijn:

http://tiger231.myweb.hinet.net/m4a3hvss_poacwsh5.htm

Volgens mij worden deze tanks niet meer gemaakt(zoals hoe ik hem beschrijf van dragon) en zoals ik nu heb gezien zijn ze vrij moeilijk om aan te komen.
Dus ik weet niet of je van plan was om die te maken maar ik denk dat dat dan een probleem word

Gr
Nick

Luuk,

In 1/35 is er geen resin conversie of kit. Ik dacht dat er voor 1/48 wel een fabrikant was. Check anders even de New Kit News op PMMS.

Anders zou je moet scratchen en onderdelen uit de Tamiya Crocodile halen. Is niet zo'n grote verspilling, want je houdt de complete Mk VII over. In een Military Modelling staat een artikel over de bouw.

Cheers, MartinD

Ik zie nu trouwens dat je de versie met boeg vlammenwerper hebt 😳
Ik dacht even dat je diegene had met de vlammenwerper op de plaats van de radioantenne op de voorplaat.
De versie die jij laat zien, is wat meer gebruikt. Een aantal is gebruikt tijdens de aanvallen op de Siegfried linie in 44/45. De eenheden zou ik eve na moeten kijken.

Cheers, MartinD

FF opheldering geven:

De foto die jij laat zien is van een Sherman M4 E4-5 vlammenwerper. Deze is grotendeels hetzelfde als de gewone M4, met uitzondering van interne wijzigingen en de verwijdering van de boeg MG voor de loop van van de vlammenwerper.

De vlammenwerper uit het spel is inderdaad de POA-CWS-H5 die Nick aangeeft.

De Sherman Crocodile is de volgende:
http://www.missing-lynx.com/gallery/usa/szcroc.htm

Voor 1/35 moet je die dus ombouwen. Voor 1/48 heeft Hauler een conversie:
img10.jpg
.

Your choice!!!

Voor zover ik weet, zijn alle Hauler uitbreidingsets van resin en PE. Prijs weet ik niet, maar stuur JW Mol anders een mailtje. Ik heb zo'n vermoeden dat hij de prijs wel te weten kan komen 😉 ...

nickverbakel zei:
ik heb hier een Dragon kit liggen uit 1983 😱
Dat lijkt me sterk, want Dragon is pas rond 1988-'89 begonnen 🙂 Ik vermoed dat dat model eerder van 1993 zal zijn …

hauler heeft in holland nog niet echt een dealer,internet is een optie ,maar ze zijn aan de prijzige kant.het is wel heel mooi spul.ik heb nog wel een trailer van de tamiya churchill liggen ,als je persee een crocodile wilt bowen,daar heb je dan nog de tamiya m4 voor nodig,in europa gebruikten de amerikanen niet zo gek veel vlammewerpertanks, als ze zo'n klusje hadden werd regelmatig hulp ingeroepen van de britse 79th armd .div.,
groeten,bert

Luuk van Schip zei:
Was dragon niet eerst van revell? Als dat klopt is het misschien een revell kit en is de naam veranderd ofzo 🙂
Nee, Dragon is eind jaren '80 begonnen, als ik het goed heb voortgekomen uit een modelbouwzaak in Hong Kong. Revell is een Amerikaans bedrijf met een in principe onafhankelijke Duitse dochter, en die laatste heeft in de afgelopen tien jaar of zo verschillende Dragon-modellen in Revell-dozen op de markt gebracht, maar veel verder dan dat is er geen verband tussen de twee.

verkrijgbaarheid Hauler

Ik kan mij vergissen, maar ik meen dat Hauler verkrijgbaar zou moeten zijn via Jan-Willem de Boer (die andere Jan-Willem 😉 ).

Het zal wel niet op voorraad bij hem zijn maar met zijn brede bekendheid met Tsjechische producenten zou het geen enkele probleem hoeven te vormen om Hauler producten naar Holland te halen. 😱

Als ik mij vergis dan zal Jan-Willem mij zeker wel corrigeren .... 😳 8)

Groeten,
Peter.
P.S.: het kan zijn dat Hauler niet goedkoop is maar het is wel verdraaid mooi spul ! 🙄

Terug
Bovenaan