12-06: eindfoto's "Another One Bites The Dust."

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Hallo allen,

Ik doe mee met een kit die ik onlangs heb aangeschaft, de GMC met 40mm Bofors van Hobbyboss (kit # 82459)

z046.jpg

Ik ga de kit RUDD bouwen, wellicht dat ik er nog een loopje bij bestel van RB Models...

Een foto die ter inspiratie dient (met dank aan Eric Reist voor het vinden):

ll1y.jpg

Ik wens alle deelnemers veel plezier en succes!

groeten, Richard.

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Re: Hobbyboss GMC met Bofors 40mm Gun

Hallo allen,

Een kleine update: de bouw is gedaan :) ... Het model is voldoende gedetailleerd, pasvorm is redelijk goed. Hier en daar is het nodig om wat "paspuntjes" bij te snijden. RUDD op de loop van RB Models na. De foto's:

8clo.jpg

orfx.jpg

wft0.jpg

pwci.jpg

vrqq.jpg

wmua.jpg

nyxw.jpg

tulm.jpg

rhau.JPG

En nu op naar de airbrush :D !

groeten, Richard.

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Sd.Kfz. 251's
Re: 30-01: CCKW353 met Bofors 40mm - bouw gedaan

Voorlopig mooie resultaten Richard !

Ander vraagje: dat "remarc productions" ... wat is het verhaal daarachter ?

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT

Ha die Frank,

Ik verwijs je graag naar mijn "Too stubborn to stop"-topic waar een zekere heer Reist (u wellicht bekend ;) ?) dezelfde vraag stelt. Mijn antwoord daar:
Remarc Productions is ooit bedacht toen ik op de hotelschool in mijn examenjaar een "virtueel bedrijf" moest oprichten en een bedrijfsplan moest schrijven. Remarc is mijn achternaam achterstevoren gespeld, maar ook een kwinkslag naar remarkable, Engels voor opmerkelijk en deel van de slogan die ik toen voor het bedrijf had bedacht:
Remarc Productions: a remarkable solution for all your problems.

Bedankt voor de reactie :) !

groeten, Richard.

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT

Hoi Richard

Mooi gebouwd
Ik heb alleen een opmerking

Die koperdraad die van af het motorschot naar de radiotor loopt en om de radiatordop is gewikkeld vind ik jammer

Ik heb wel wat foto's gezien van de steunen bij een model van Panzerserra ,maar dat ziet er net effe wat anders uit.....
verder niets dan bewondering .

greetz
Ronald

Herman Haverhals

Lid van de TWENOT
Interesses
WWII

Ronald Schoenmakers zei:
Die koperdraad die van af het motorschot naar de radiator loopt en om de radiatordop is gewikkeld vind ik jammer
Inderdaad Ronald,
Had diezelfde opmerking, volgens mij loopt die steun van het brandschot naar linker/rechter bovenkant van die radiator.
Maar er zullen vast wel kandidaten zijn die een leuke foto op kunnen snorren hiervan...

Verder blijf ik kijken moet die van mij ook nog bouwen....(en niks beters als iets goeds nadoen :) :) )

Herman

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT

En we gooien er weer een TM tegenaan,
pagina 42 van het tweede deel,hier zie je dat de beugel links en rechts van de dop aan een verbindingsbeugeltje vastzit wat aan de radiateur is bevestigt,wel ongeveer zo als richard het heeft gemaakt,zij het met iets te dikke beugel en zonder de bevestigingsbeugel/boutjes.maar het komt zeker in de buurt.

http://www.ibiblio.org/hyperwar/USA/ref/TM/pdfs/TM9-801.pdf

groeten,bert

Herman Haverhals

Lid van de TWENOT
Interesses
WWII

Kijk altijd leuk als de experts het tegendeel bewijzen :p :p
bert lindeboom zei:
pagina 42 van het tweede deel,hier zie je dat de beugel links en rechts van de dop aan een verbindingsbeugeltje vastzit wat aan de radiateur is bevestigt
Ps. pagina 103 van de pdf... ;) ;)
bert lindeboom zei:
wel ongeveer zo als richard het heeft gemaakt,zij het met iets te dikke beugel en zonder de bevestigingsbeugel/boutjes.maar het komt zeker in de buurt.
Geeft niet richard klein beetje extra werk nog nodig... :( :(

Maar bedankt moet nog twee gmc maken :nouja: :nouja: (Kipper/Deze) ga deze TM zeker gebruiken...

Herman

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT

@ Oscar: thanks :D .

@ Ronald en Herman: ik ben bekend met de blog van Panzerserra (heb zijn foto's opgeslagen als referentiemateriaal :cool: ). De beugel van hem is inderdaad wat strakker. Heb ook getwijfeld of ik de bij de kit geleverde koperdraad zou vervangen door dun messing. Bij de bouwtekening zit een soort van malletje op schaal waarlangs je de koperdraad kan vouwen. Dit ging met de bijgeleverde koperdraad beter dan met het messing geval uit mijn scrapbox...

Mijn intentie is om de zijschotten weg te laten, maar de motorkap wel te plaatsen. Op die manier heb je wel zicht op de motor, maar de beugel is niet/nauwelijks zichtbaar (die zit onder de motorkap). Ik laat de beugel daarom voor wat 'ie is.

@ Bert: ook bedankt voor het meedenken. Ik vind het bouwtechnisch niet altijd belangrijk om zaken die je toch niet meer ziet exact goed te hebben, maar het blijft leuk om te lezen dat wat ik gemaakt heb ook in werkelijkheid kan :) ...

groeten, Richard.

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT

Ha die Maarten,

Ik heb vijf figuren die ik in min of meer dezelfde pose bij het voertuig plaats. Eén figuur zittend op de GMC en vier figuren voor het voertuig: een officier met hond (en kepie) en drie soldaten, waarvan een met een negroïde uiterlijk. Eén van de soldaten heeft, breeduit lachend, kameraadschappelijk zijn arm om de schouder van de neger geslagen. Werktitel is "Liberté, Egalité, Fraternité".

Wat betreft de rest van de foto: ik heb niet de kunde of het uithoudingsvermogen om (een deel van) die mooie tribune na te bouwen. Het voertuig zal aangekleed worden met allerlei accessoires. Wat betreft het diorama zelf: daar heb ik nog niet over nagedacht. Indien het niet anders is komt er alleen een mooie basis onder.

groeten, Richard.

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
WW1 Gevleugeld Oorlogstuig
What If, SciFi, Fantasy
Nu bezig met
1:35 Romfell AC

Prachtig voertuig Richard ! (ik hou wel van trucks met 'n punch..)

Werktitel is niet de officiële titel?
Zou het best kunnen zijn vind ik, en die 5 mannen, ga je die in 5 verschillende nationaliteiten uitvoeren?
Zou mijns inziens wel mooi passen bij de gezamenlijke bestorming van Festung Deutschland...

groet'n ;)
Peter

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Re: 18-02: CCKW353/Bofors 40mm: basislaag verf

Hallo allen,

@ Peter: ik had meer iets met het feit dat deze voertuigen deel uitmaakten van de 22e Koloniale Groep van de 2e Gepantserde Franse Divisie. Vrijheid slaat dan op de bevrijding van het moederland natuurlijk, gelijkheid op één blank figuur die zijn arm om de schouders van een negroïde soldaat slaat, broederschap tenslotte ligt natuurlijk in het verlengde van kameraadschap aan het front.

Maar de titel is n.a.v. het dio-idee al veranderd :duivel: . Houd het nog even voor me... Overigens: nog gefeliciteerd, gisteren tien jaar geregistreerd bij Twenot :nouja: ;) ...

Update:

Even een paar foto's van de basislaag verf. Had vanavond ook graag de decals aangebracht maar kon niet beschikken over de airbrush. Vervolgens de Tamiya clear met het kwastje aangebracht....

Om te constateren dat de complete verflaag op het onderdeel weggeveegd werd :oei: :duivel: ... Gelukkig geen essentieel onderdeel (munitiekist), maar toch...

Anyway, the pictures:

orpe.jpg

id6g.jpg

4egd.jpg

vcc7.jpg

0vbn.jpg

Tot zover. Het diorama-idee is ook uitgewerkt, de onderdelen daarvan liggen al op de werkbank. Overloon moet te halen zijn :D .

groeten, Richard.

EricReist

Lid van de TWENOT

En het zit alweer strak in de verf.
Nu komt vast je leukste onderdeel: verweren.

Die kabel voorop lijkt wel wat pluizig touw, als een behaarde amazone uit een jaren-70 FKK folder. Misschien toch een strak, glad kabeltje?

Der Erich

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
What If, SciFi, Fantasy
Nu bezig met

Deze schiet ook al lekker op ja... mooi man !

Ik begrijp nu je keuze qua figuren en ben benieuwd naar de nieuwe titel...
Als ik donderdag nou eens van die overheerlijke zelf gezette koffie meeneem.... ga je 't dan verklappen ?
En je weet... what is said in BG-Ede...stays in BG-Ede :cool:

O, enne... die zittingen van de guntruck zijn wel erg superstrak...

groetels,
das Peter

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT

@ Erich: je hebt gelijk aangaande die kabel. Ik ga proberen het te verhelpen met blanke lak o.i.d. Lukt dat niet dan wil ik een poging wagen om het touw los te halen, maar gezien het feit dat het met een behoorlijke hoeveelheid CA-lijm vastzit vermoed ik dat dát niet gaat lukken. Dan gaat er een camo-net over :rofl: ...

@ Peter: neem de koffie maar mee, neem ik de onderdelen voor het dio mee. Heb al een set-up, maar wellicht hebben jullie betere ideeën/aanvullingen. Wat betreft de seats: ben ik met je eens. Heb getwijfeld of ik hier wat aan zou doen, maar persoonlijk vind ik dit superstrakke wel mooi. Wanneer het zaakje dan straks helemaal geweatherd is dan kijk je er toch ook anders tegenaan.

groeten, Richard.

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
What If, SciFi, Fantasy
Nu bezig met

Wat betreft de seats: ben ik met je eens. Heb getwijfeld of ik hier wat aan zou doen, maar persoonlijk vind ik dit superstrakke wel mooi.
Wanneer het zaakje dan straks helemaal geweatherd is dan kijk je er toch ook anders tegenaan.
ik heb er alle vertrouwen in Richard ! tot morgen, rond koffietijd ;)

Peter Stoof

Lid van de TWENOT

Word vast gezellig als ik dat zo lees....

Ziet er goed uit Richard, mooi in de verf gezet.
Ook ik ben benieuwd naar je dio.

Succes verder, Peter.

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
02-04: CCKW353/Bofors 40mm: dio onderdelen

Update II: dio onderdelen.

Hallo allen,

Een kleine update om te laten zien dat ook ik nog bezig ben met de Overloon-FOC.

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met onderdelen van het diorama. De uitgebeelde scene is die van een Franse crew van de 22e Coloniale groep, 2e Franse Gepantserde Divisie die met hun Bofors AA GMC trots poseren voor een neergeschoten FW190, één van de 17 vliegdingesen die door deze groep werd neergehaald gedurende de opmars naar Parijs in de zomer van 1944. De FW is naast een klein kapelletje bovenop een bocage terecht gekomen.

De uiteindelijke titel van het diorama: Another one bites the dust.

De verschillende onderdelen:

De FW190. Dit is een 1/32 Hasegawa kit, maar omdat er flink de zaag in is gezet lijkt het model redelijk op schaal.
Ik heb tijdens een bouwavond uitvoerig met Ronald Schoenmakers over het "skelet" van een vliegdinges gesproken en ik ben het met hem eens dat het behoorlijk moeilijk is om een natuurgetrouwe kopie hiervan te maken... Maar dat is ook niet mijn bedoeling. Zoals ik al vaker heb gezegd wil ik met mijn diorama's een sfeer uitbeelden, een gevoel oproepen. Deze FW190 komt in het totaalplaatje op de achtergrond, de afgebroken staart en vleugel zijn slechts provisorisch nagebootst.

Foto's:

dukn.jpg

yrpo.jpg

48b1.jpg

Piloot is van PJ Productions:

3l4a.jpg

Pasvorm is op z'n zachts gezegd beroerd. De parachute is weggelaten
en één been is afgezaagd om de piloot in de cockpit te krijgen.

Het kapelletje is van Reality in Scale en staat op dit moment in de basiskleur:

v5ii.jpg

smeo.jpg

ipo0.jpg

j04d.jpg

Tenslotte de crew van de GMC. De figuren staan enkel in de basiskleuren. Wie de onderstaande foto's bekijkt herkent figuren van CMK, Alpine, Ultracast, Nemrod en Miniart, al dan niet aangepast. Maak kennis met Jean Pierre, Jean Marc, Jean Luc, Jean Francois, Jean Marie en Mumbere ;) :

16j6.jpg

x5jt.jpg

ztu5.jpg

Tot zover. Nu verder met "Too stubborn" ...

Groeten, Richard.

Re: 02-04: CCKW353/Bofors 40mm: dio onderdelen

Zeer mooi werk, Richard! Titel en dioramaidee zijn echt geniaal. Is de piloot al gestorven of is ie gewond? In het tweede geval zou het wel een beetje apart zijn dat hij er zo in zit en dat de Bofors crew er bij gaat poseren. Maar voor het gemak ga ik maar even van het eerste uit, licht namelijk wel voor de hand als je zo hard neer stort met je vliegdinges. ;)

Ik ben benieuwd naar het totaalplaatje. :oei:

Groeten,

Maarten

Peter Stoof

Lid van de TWENOT

Heel fraai Richard.

Hier hou ik wel van, er zal zo genoeg te bewonderen zijn.
Je " vliegding" ziet er ook goed uit.
Leuk scratch werk, je stringers, web-plates, frames, brackets, formers, castelations, mooie details.....
Ik ben ook heel benieuwd naar je lay-out.

Succes verder, Peter

Peter van Dijk

Lid van de TWENOT
Interesses
WW2 in Europa
What If, SciFi, Fantasy
Nu bezig met

Fraaie vorderingen Richard ! overtuigende vliegdingesschade ook wat mij betreft.

Ben het eens met Maarten : een overleden piloot klopt beter in het verhaal.
Zou er anders wel wreed uitzien...

Richard Cramer

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT

Heren, dank voor de lovende woorden :D :oeps: ....

Wat betreft de piloot: het is op de foto niet goed te zien, maar zijn hoofd hangt schuin op zijn borst. Maar omdat hij ook nog zijn zuurstofmasker opheeft is het "knikje" in zijn nek niet echt overweldigend. Wil nog eens proberen zijn hoofd los te kunnen krijgen en dit schuiner te plaatsen zónder al te veel schade aan het vliegdinges te maken :nouja: ....

@ Peter Stoof: een extra dank je wel voor jou. Jij schreef:
Leuk scratch werk, je stringers, web-plates, frames, brackets, formers, castelations, mooie details.....

Geen idee wat je hier allemaal mee bedoelt, maar wanneer iemand met jouw achtergrond dat zegt is het natuurlijk extra leuk om te horen :D .

Wat betreft het diorama: afmetingen zijn zo'n 30 breed x40 cm. hoog. Linkerbovenhoek het kapelletje, rechts daarnaast de FW bovenop de bocage. Ervoor de weg met de GMC en de bemanning, dáárvoor weer de fotograaf. Achter de bocage en het vliegdinges houdt ik nog een strook over van zo'n 10cm. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik die ga invullen. Het zal waarschijnlijk weiland worden, maar hoe ik dat ga aanpakken, daar slaap ik nog wat nachtjes over ;) ...

groeten, Richard.

Peter Stoof

Lid van de TWENOT

Hey Richard,

Bedankt voor je leuke reactie.
Wat al die termen betreffen, dat is de structure van je vliegdinges, de opbouw van jou "skelet".
Dat is opgebouwd uit tal van onderdelen, en die hebben allemaal weer een andere naam en een ander doel.
Beetje achtergrond info dus.....

Succes met je dio.

Groeten, Peter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan