10 jaar Twenot, in 1986 in Wezep

Jan Willem Stokkers

Lid van de TWENOT
Interesses
AA.12 "HJ" en Heeresgruppe Nord
Schalen
  1. 1:35
Mooi en ook heerlijk gedateerd. Mannen met baarden en sigaretten...

Al die willen te kaap'ren varen
Moeten mannen met baarden zijn
Jan, Pier, Tjores en Corneel

Was ook wat mij als eerste opviel en een jonge Kees Blijleven, hoewel Kees altijd jong blijft. En ome Jan van Veen niet te missen.
Mooi beelden van vroeger.

Gr.JW

Laatst bewerkt:

Walter Jonkers

Geen detail te gek …
Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
Schalen
Nu bezig met
YPR-PRAT, M577, AMX-PRI, NEKAF, MUNGA, Leopard 2A4, M109A2
Deze foto’s doen me heel erg denken aan de wijze van bouwen, schilderen en diorama’s bouwen zoals ik in de jaren tachtig deed. Bomen met vlokken en ijslandsmos die je bij de treinenspeciaalzaak kocht. Dingen te dicht op elkaar, voertuigen die op de weg lijken te zweven zo op het hobbelige strooisel en Verlinden proberen als maatstaf aan te houden. Wat een sprongen in technieken en realisme zijn er in 25 jaar gemaakt! Maar de lol … die was er toen ook en spat er toch ook af! Ik wist geen eens dat TWENOT bestond. Vermoedelijk 300 meter van deze zaal in de Prinses Margrietkazerne (?) zat ik toen als jonge puber thuis mijn Tamiya en Revell/Italeri modellen in elkaar te zetten en diorama’s te bouwen…. Mij hoogtepunt was dat ik in 1985 (40 jaar bevrijding) mijn diorama’s in de etalage van een bloemenzaak in Wezep mocht neerzetten…

Hoe moest je in die tijd eigenlijk te weten komen dat er een club bestond? Radio, krant, een plaatselijke beurs bezoeken of mond op mond reclame was de enige manier…. Ik heb het allemaal moeten missen 🥲

Mario Wens

Lid van de TWENOT
Hoe moest je in die tijd eigenlijk te weten komen dat er een club bestond? Radio, krant, een plaatselijke beurs bezoeken of mond op mond reclame was de enige manier…. Ik heb het allemaal moeten missen 🥲

Persoonlijk hoorde ik de eerste keer van de Twenot door hun stand op de gigantische beurs 'Techniek in vrije tijd' die elk jaar in de Jaarbeurs Utrecht werd gehouden. In mijn geval een jaartje later dan de aflevering van deze poster.

TivT-poster.png

Gert Mons

Lid van de TWENOT
Interesses
moderne pantservoertuigen
Schalen
Leuk hoor, mijn Centurion van 101TKBat en M109 van 14 AFDVA zonder enige samenhang op een vignette. Het plankje mocht niet te groot worden, anders paste het thuis niet in de boekenkast.:(
Is dat nou Carel de Ruijter die op een van de laatste foto's achter het katheder staat?

Gert Mons

Lid van de TWENOT
Interesses
moderne pantservoertuigen
Schalen
Van die GMC kieper kan ik mij voorstellen dat het een Twenot geschenk was aan de gastheer in Wezep ( Margrietkazerne?) De Sergeant-Majoor van de Genie nam hem blijkbaar in ontvangst als tegenprestatie voor de ter beschikking gestelde ruimte; en de Genie heeft in het verleden dit soort kiepers in gebruik gehad.

Bovenaan