1/72 A4/V2 project

Mensen,

Na gisteren op een Twenot bijeenkomst in Ureterp te zijn geweest (Dank voor de hartelijke ontvangst en alle info die ik daar heb gezien... met veel mensen gesproken die mee hebben gewerkt aan het V2 project wat ze daar hadden een aantal jaren geleden) ga ik jullie hier ook e.e.a. laten zien over het project waar ik mee bezig ben .

Ik wil een diorama gaan maken wat de lancering van een V2 gaat laten zien... zoals wellicht een aantal van jullie zullen weten zijn hier een behoorlijk aantal voertuigen voor nodig.

Nu kunnen misschien ook een aantal zich herinneren dat ik met een A-Stoff Anhänger in schaal 1/35 bezig ben.... (ben ik nog steeds, maar hij staat even in de ijskast omdat ik nog steeds nieuwe info vind en het model eigenlijk nog mooier wil maken...

In de tussentijd had ik ook gewoon zin in bouwen en een beetje snel resultaat (dat wil zeggen dat ik niet alleen maar bezig ben met uitzoeken maar ook lekker kan bouwen en schilderen 🤣 )

Nu heb ik inmiddels een aantal modellen af, en deze wil ik graag aan jullie voorstellen (met een paar foto's van de bouw erbij)

Als eerste dus het model van de V2 in schaal 1/72

De V2 staat op een zg. Abschusstisch die meerdere keren gebruikt kon worden (al zullen er wel wat onderdeeltjes vervangen moeten worden na een lancering, vanwege de intense hitte die het met zich meebracht

v2_1_1.jpg

Deze V2 is een kit van Special Armour die al een aantal voertuigen voor de V2 heeft gemaakt...

v2_boxes_03.jpg

hier de onderdelen

v2_03.jpg

v2_01.jpg

v2_02.jpg

en de beschrijving

v2_04.jpg

v2_05.jpg

In een volgende post wat meer over de bouw van deze V2

Tom
www.mp44.nl

Ziet er goed uit Tom ! mooi model van die vliegende bom.
Strak gegoten kit aan de sprues te zien.
Ben wel benieuwd naar het totaalplaatje...
Ga je ook rookwolken proberen op het dio ? of wordt het 't moment vlak voor de onsteking van de motor.

groet 😀
Peter

Hoe het Diorama er uit komt te zien heb ik nog niet helemaal helder.... dat gaat zich vanzelf wel ontwikkelen

Ik zal eerst even wat van de bouw van de V2 en de daarbij behorende voertuigen laten zien

Hier het eerste deel , de raketmotor (waar je overigens zeer weinig van terugziet eenmaal ingebouwd)
Ik heb ook even een preisser figuurtje erbij gezet zodat je de grootte een beetje kunt inschatten

(1/72 is wel klein hoor, helemaal als je 1/35 gewend bent) ik hoop dat jullie het schilderwerk op het figuurtje een beetje redelijk vinden

v2_06.jpg

Hier de spuitwerkzaamheden aan de raket zelf, afgeplakt met Tamiya Masking tape (werkt heerlijk moet ik zeggen !!)

v2_07.jpg

v2_08.jpg

v2_09.jpg

v2_10.jpg

v2_11.jpg

Raket bijna klaar, dus ook met de zg. Abschusstisch bezig, tezamen met de aanhanger.

v2_12.jpg

v2_13.jpg

v2_14.jpg

v2_15.jpg

v2_16.jpg

v2_17.jpg

En zo ziet het er allemaal uit nu die af is

v2_18.jpg

v2_19.jpg

Binnenkort meer van de voertuigen

Tom

Ziet er goed uit Tom.
V-2 mooi strak in de verf.
Ziet er goed uit Tom ! mooi model van die vliegende bom.
Peter de V-2 is geen vliegende bom :!: :!:
Dat is de V-1 vliegende bom zegt het eigenlijk al het is een ontwikkeling van de Luftwaffe. 😉

Groet Bert

Terug
Bovenaan