1/48 U.S Sherman M4A3E8 Tank "Korean War"

Tijdje geleden kwam ik een 1/48 Sherman M4A3E8 Tank kitje van HobbyBoss tegen en het kleurenschema ( Tijger beschilderingen ) dat sommige hadden in Korea spreekt me wel erg aan dus heb ik die maar aangeschaft.

En zo komt het dus dat ik nu aan mijn eerste echte bouwpakket ben begonnen, heb wel veel ervaring met truckmodellen bouwen in deze schaal maar dit is dus voor het eerst dat ik aan een tank begin.
Ik heb al aardig wat research gedaan in tussentijd maar zal toch zeker nog wel met aardig wat vragen gaan komen , dus ik hoop dat iedereen me een beetje bij wil staan wat dat betreft...

Maar genoeg gepraat, de bedoeling is dat deze Sherman in de kleuren komt van de TK-45 van het 5th infantry Tank Co. 24th infantry Div. zoals op onderstaande foto :

En dan de kit.
Allereerst de boxart :

En de inhoud van het doosje :

Tekening en verf schema :

Decal-vel voor de twee versies :

PE setje :

En een extra sprue met stowage :

Cool project.
Helaas niet het meest accurate sherman model maar er is zeker iets leuks van te maken.

Succes
Martin

Martin Visser zei:
Helaas niet het meest accurate sherman model maar er is zeker iets leuks van te maken.

Dat maakt nieuwsgierig, wat klopt er niet aan dan ?

Heb al wel een heel aantal gaten dicht geplamuurd inmiddels die loos op de onderkant zaten... Maar wat is er nog meer mis mee ?

hier staat een review

http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/48/hobbyboss/hb84804.htm

Groet Martin

Terug
Bovenaan