1:35 Nam Figgies....

Bert Takken

Lid van de TWENOT
Dominique
Hierbij 2 in progress figuren
Alles in olieverf en de eerste schaduwen aangebracht op de broek

De kleuren zijn in het echt iets geler, maar das miniem
Lippen en ogen moeten nog gedaan worden

Het valt niet mee dat kleine spul, geef mij maar bustes

namcrew5.jpg

BertUS

Sorry Dom, ik bedoelde dus Raymond, maar een post van jouw was het laatste wat ik gezien had en dus bleef jouw naam in mijn RAM hangen (tja, mijn systeem wordt ook wat ouder he en een upgrade is nog steeds niet beschikbaar)
BertUS

Hallo Dirk,

Zo zo! Dat ziet er heel goed uit. Voor een eerste figuurtje heb je al een hele goede techniek in huis (goede leermeester is het halve werk). Ik weet zeker dat je met wat oefening nog grote stappen erop vooruit kan gaan. Top 😱

@ Bert: Ik had eigelijk wel iets beters verwacht (lees netter geschilderd). Vooral omdat je de technieken goed weet te omschrijven. Deze zie ik wel terug in je grotere figuren. Maar hier laat je een aantal steken vallen. Ik weet nu alleen niet voor hoevel % je klaar bent met deze figuurtjes.

Groeten,

Bas

he, dirk, dat is een prima artikeltje wat je hebt geschreven.ik zal zometeen eens even kijken of het mij ook lukt. het is simpel een eenvoudig geschreven, dus ik ga ook een kans wagen op een koppie van een duitser!

Timo

Bas
De foto,s zijn nogal korrelig dus dat vertekend iets.Maar de figuurtjes zijn ca 40% af.Maar kan je aangeven wat je niet goed vind, ik (en anderen) kunnen hiervan alleen maar leren,toch?
BertUS

Hallo Bert,

Ik kan wel een aantal dingen opnoemen:

- De kleuren groen vind ik van die typische olieverf kleuren. Persoonlijk vind ik humbroll of vallejo een betere keuze.
- De washes vind ik aan de groveen donkere kant.
- Er zit verf op de armen en handen (GI met bril)
- Je kan nog iets meer hight-lights aanbrengen op de broek.
- De hight-lights op de gezichten zijn te wit
- De huidskleuren zijn op beide personen hetzelfde. Dit zie je in het echt bijna nooit.
- Nog te veel glans.

Neem dit mee als opbouwende kritiek, het echt niet bedoelt om af te kraken, geloof me.

succes,

Bas

Bas, ik beschouw je opmerkingen dus ook niet negatief, maar misschien iets te snel geplaatst. Zoals je kunt lezen heb ik alleen nog maar de eerste shadows aangebracht op de broek en geen washes of highlights waar dan ook op de kleding

Nu ben ik slecht in fotograferen dus dat vertekend ook nogal, zo is het wit op het gezicht op de foto wel erg wit.

VWB de kleuren, tja, ik heb totaal geen Humbroll in huis en dat vind ik ook niet nodig, Vallejo gebruik ik alleen voor sommige details. Ik heb geleerd na een 30 figuren en bustes dat ik op mijn intuitie vwb de kleuren moet vertrouwen en niet te vroeg moet gaan corrigeren. De schaduwen en oplichtingen zullen de basiskleur ook nog wel veranderen.
Dit geld ook voor het gezicht, als ik nu al het gezicht perfct op kleur ga zetten, dan kan dat verkeerd uitpakken als ik het haar, de zonnebril of hoofddoek ga doen en mocht het toch nog verkeerd zijn of niet naar mijn zin dan is een glazing voldoende om hier verandering aan te brengen.

Over hetknoeien op de arm........als ik zo de foto van iemand anders zou zien dan ik exact hetzelfde vragen waarschijnlijk, het ziet er bar en boos uit, maar in het echt is dit veel vloeiender, er is een plek wat ik al had aangezet maar tijdens het indampen heb ik de foto's gemaakt dus dat was nog niet helemaal klaar, dus het is zeker geen uitschietend penseel met groen geweest. Kijk eens naar de foto's van Dirk, daar lijkt het verfwerk erg korrelig, maar ik durf te wedden dat dit koppie in het echt veel zachter is

Kijk eens naar de foto's van Gino, dank denk je al gauw, goh, leuke schilder, totdat je dezelfde figuren in het echt ziet, dan pas zie je hoeveel een foto kan doen laten vertekenen.
Nu wil ik absoluut niet beweren dat deze figuurtjes topklasse zijn, ook niet helemaal het niveau wat ik normaliter neerzet (ik heb domweg moeite met deze schaal) maar een aantal door jouw aangehaalde punten zijn niet helemaal correct, maar geven wel aan dat je een scherpe en kritische waarnemer bent

BertUS (dit dit eigenlijk maar even als aparte topic moet laten zetten, ik pb Rob wel effe)

nou nou nou de figuren van Gino zijn in het echt nog veeeeeeel beter dan op foto :!: :!: :!: :!:

daar moet ik je tegenspreken B., die figuren van Marijn en Gino, dat niveau haalt niemand van ons hier vrees ik 😕

cheers
Dom

Dominique Vanderschaeghe: nou nou nou de figuren van Gino zijn in het echt nog veeeeeeel beter dan op foto :!: :!: :!: :!:

daar moet ik je tegenspreken B., die figuren van Marijn en Gino, dat niveau haalt niemand van ons hier vrees ik 😕

cheers
Dom

Tja Dom,

daar ben ik het helemaal mee eens....

oefenen, oefenen en nog eens oefenen en dan kom je misschien een beetje in de buurt...

Massol Raymond

"Bert Takken" Dit geld ook voor het gezicht, als ik nu al het gezicht perfct op kleur ga zetten, dan kan dat verkeerd uitpakken als ik het haar, de zonnebril of hoofddoek ga doen en mocht het toch nog verkeerd zijn of niet naar mijn zin dan is een glazing voldoende om hier verandering aan te brengen.

Heej bert, misschien is dat humbroll nog zo gek niet hoor, je kunt er nl eerst het hoodfdeksel, haar etc mee gaan verfen and dan begin je aan de huidskleur.. kwestie van netjes verfen en in dunne laagjes werken.. en achteraf hoef je niet the corrigeren. 🙂

zou zeggen probeer het eens, je hoeft alleen the investeren in een potje of 6 (nummers zijn : 33, 34, 61, 62, 73, and 110) oow en 2 W&N serie 7 000 penselen. 1tje voor de laagjes op the brengen en 1 voor the blenden.

Groetjes Raymond

Maar jongens dat bedoel ik dus ook, althans dat over Gino, ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen, als je de figuren van Gino in het echt ziet, dan zie je pas dat de foto's die hij van zijn fiuren maakt, bij lange de kwalitiet niet laten zien waarmee deze figuren geschilderd zijn, enne dat oefenen Raymond, ja echt wel en dan haal ik dat niveau zeker nog niet

DUs ik ben echt niet zo negatief over Gino en vrienden als jullie denken hoor 🙂

Maar, Humbroll, nee, het is meer een kwestie van vaker een 1/35 figuurtje doen en dan maar blijven oefenen oefenen en oefenen (en vaker weer eens de kwast ter hand nemen, heb nu al een half jaar niets aan figguren gedaan)

Kijk eens naar de foto's van Gino, dank denk je al gauw, goh, leuke schilder, totdat je dezelfde figuren in het echt ziet, dan pas zie je hoeveel een foto kan doen laten vertekenen.
Nu wil ik absoluut niet beweren dat deze figuurtjes topklasse zijn, ook niet helemaal het niveau wat ik normaliter neerzet (

Aha nu snap ik de reacties.......................met "deze" wat ik dus even vetgedrukt heb bedoel ik dus MIJN figuurtjes en niet die van Gino,en Marijn o god nee, ik zou niet durven.
BertUS

Hey Bert!

Twee coole gasten die G.I.'s 😛
Zeker die linkse.

Ik vind het groen iets te gifgroen, maar voor de rest hoor je mij niet klagen hoor 😉.
Succes met de afwerking. We horen er toch wel van mag ik hopen?

Hendrik

Terug
Bovenaan