Bas, ik beschouw je opmerkingen dus ook niet negatief, maar misschien iets te snel geplaatst. Zoals je kunt lezen heb ik alleen nog maar de eerste shadows aangebracht op de broek en geen washes of highlights waar dan ook op de kleding
Nu ben ik slecht in fotograferen dus dat vertekend ook nogal, zo is het wit op het gezicht op de foto wel erg wit.
VWB de kleuren, tja, ik heb totaal geen Humbroll in huis en dat vind ik ook niet nodig, Vallejo gebruik ik alleen voor sommige details. Ik heb geleerd na een 30 figuren en bustes dat ik op mijn intuitie vwb de kleuren moet vertrouwen en niet te vroeg moet gaan corrigeren. De schaduwen en oplichtingen zullen de basiskleur ook nog wel veranderen.
Dit geld ook voor het gezicht, als ik nu al het gezicht perfct op kleur ga zetten, dan kan dat verkeerd uitpakken als ik het haar, de zonnebril of hoofddoek ga doen en mocht het toch nog verkeerd zijn of niet naar mijn zin dan is een glazing voldoende om hier verandering aan te brengen.
Over hetknoeien op de arm........als ik zo de foto van iemand anders zou zien dan ik exact hetzelfde vragen waarschijnlijk, het ziet er bar en boos uit, maar in het echt is dit veel vloeiender, er is een plek wat ik al had aangezet maar tijdens het indampen heb ik de foto's gemaakt dus dat was nog niet helemaal klaar, dus het is zeker geen uitschietend penseel met groen geweest. Kijk eens naar de foto's van Dirk, daar lijkt het verfwerk erg korrelig, maar ik durf te wedden dat dit koppie in het echt veel zachter is
Kijk eens naar de foto's van Gino, dank denk je al gauw, goh, leuke schilder, totdat je dezelfde figuren in het echt ziet, dan pas zie je hoeveel een foto kan doen laten vertekenen.
Nu wil ik absoluut niet beweren dat deze figuurtjes topklasse zijn, ook niet helemaal het niveau wat ik normaliter neerzet (ik heb domweg moeite met deze schaal) maar een aantal door jouw aangehaalde punten zijn niet helemaal correct, maar geven wel aan dat je een scherpe en kritische waarnemer bent
BertUS (dit dit eigenlijk maar even als aparte topic moet laten zetten, ik pb Rob wel effe)